Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@22:00:40 GMT

آزمون دوره ابتدایی برگزار نمی شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۱۷۴۱

آزمون دوره ابتدایی برگزار نمی شود

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، با اشاره به هفته بزرگداشت معلم اظهار کرد: جامعه امروز بر این باور است که اگر خواهان ایجاد تغییر و تحولات قابل توجه در کشور و حرکت در مسیر رشد و تعالی هستیم، توجه جدی به مباحث آموزشی و پرورشی لازمه امر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: بنا داریم تا در نظام تعلیم و تربیت تحولات قابل توجهی ذیل اسناد بالادستی و باتوجه جدی به سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی ایجاد کنیم و اصلاحاتی در فرآیندهای نظام آموزشی که در حیطه استان است انجام دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: در نظام اداری و آموزشی به سه شاخص اصلی شامل توجه به مباحث اخلاقی، داشتن رویکرد و پایه علمی و برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت مدیران مورد توجه است.
اصغری افزود: ایجاد کارگروه مشورتی تحول و بهسازی سازمانی یکی از اقدامات در دست اجراست که دارای ۸کمیته با حضور ۱۵ تا ۲۰نفر از افراد خبره و متخصص و صاحب نظر است تا فرایند کارشناسی شده را در آموزش و پرورش طی کنیم ضمن اینکه تصمیم داریم تعامل حداکثری با همه دستگاه‌ها داشته باشیم.
او با اشاره به اجرای کلاس در فضای مجازی تصریح کرد: برگزاری کلاس در فضای مجازی مشکلاتی برای دانش‌آموزان و اولیا و معلمان ایجاد کرده که از جمله آن نبود اینترنت در برخی مناطق، پایین بودن سرعت اینترنت و نداشتن گوشی هوشمند برخی خانواده‌ها است. که در پی ایجاد کمیته‌ای برای رسیدگی به این مشکلات با حضور دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: براساس آمار به دست آمده در استان تا تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه حدود ۹۹.۶ درصد مدیران و ۷۷.۱ درصد معلمان در شبکه شاد حضور داشته و همچنین ۵۵.۷ درصد دانش‌آموزان استان در شبکه شاد حضور دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به استرداد شهریه از مدارس غیرانتفاعی اضافه کرد: برخی هزینه‌ها مرتبط با حضور دانش‌آموز در کلاس نیست که قطعا کاهش پیدا می‌کند و یا مبالغی که مدارس دریافت کرده اند اما در ازای آن خدمتی ارائه نشده باید بازپس داده شود.
اصغری یادآور شد: برای این منظور کمیته‌ای ایجاد شده که میزان مبالغ دریافتی از اولیا که مرتبط با این بخش است را تعیین و مابه التفاوت هزینه به اولیا بازگردانده شود و یا در محاسبات شهریه سال تحصیلی آینده مدنظر قرار گیرد.
این مقام مسئول با اشاره به اجرای آزمون در مدارس استان ادامه داد: امسال به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، آزمون دانش‌آموزان پایه ابتدایی توصیفی می شود و هیچ آزمونی در دوره ابتدایی برگزار نمی‌شود و زمان برگزاری آزمون پایه دوازدهم ۱۷خرداد ماه در ۱۲۶حوزه امتحانی برگزار می شود و سایر مقاطع تحصیلی پس از آزمون پایه دوازدهم تدریجا برگزار می شود.

48

کد خبر 1384515

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود
  • آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش در قم برگزار می‌شود
  • رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد