Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@22:43:19 GMT

اجرای لایحه محرک اقتصادی؛ 2 هفته آینده

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۲۲۹۱

اجرای لایحه محرک اقتصادی؛ 2 هفته آینده


عبدالحمید امامی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران  با اشاره به تصویب لایحه محرک اقتصادی در شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا در شورای شهر تهران گفت: توافقاتی که طی یک هفته گذشته بین شهرداری و شورای شهر انجام شد یکی از بهترین تعاملات بود و اکثر ماده ها با قریب به اتفاق موافقان به تصویب رسید. بندهایی که از لایحه ١٧ ماده ای کاهش یافت موضوعات قابل توجهی نبود، با توافقات انجام شده برخی از مواد در یکدیگر ادغام شدند و برخی دیگر قرار بر این شد تا در لایحه جداگانه‌ای ارایه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا ا‌‌وضاع جهانی بسیار به هم ریخته است، اضافه کرد: کرونا باعث شده تمامی عوامل افزایش دهنده فعالیت های اقتصادی آسیب ببیند و حتی در اروپا این موضوع را با جنگ جهانی دوم مقایسه می کنند و آمریکا ٢٠٠٠ میلیارد دلار برای مقابله با ویروس کرونا پیش بینی کرده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در ایران هم با کسری ۵٠ درصدی درآمدها در بودجه کل کشور مواجه هستیم، عنوان کرد: در حال حاضر در یک شرایط بحرانی تورم به سر می بریم، درآمد های شهرداری در حوزه شهرسازی، ورزش، گردشگری و .... تقریبا به صفر رسیده و از طرف دیگر هزینه هایی که برای بهداشت استفاده می شود اعم از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در حجم های بسیار در مترو، اتوبوس رانی، آتش نشانی و شهرداری و ... به شدت افزایش یافته است.

امامی با اشاره به اینکه ۵٠ درصد بودجه سال گذشته صرف هزینه های حقوق پرسنل شهرداری تهران شده است، گفت: امسال ٣٣ درصد به پایه حقوق اضافه می شود و به تبع میزان پرداختی و هزینه های شهرداری به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند. با توجه به اینکه شهرداری تهران یک سازمان مستقل از دولت است باید به درآمد و هزینه ها فکر کند.

 

او ادامه داد: در لایحه محرک اقتصادی تلاش شد بندهایی پیشنهاد داده شود که اصول شهرسازی که شورا و شهردار تهران بر آن پایبند هستند را بر هم نزنیم و از حداقل هایی که کار مردم را راه می اندازد و درآمدی هم برای شهرداری داشته باشد، استفاده کنیم.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: طی مدت ٢ هفته فرمانداری تهران فرصت دارد تا در مورد این لایحه نظر دهد و چون موضوع اختلاف انگیزی هم بین شورا و شهرداری نبود به محض تصویب در فرمانداری اجرایی می شود البته پس از ابلاغ به مناطق طی چند ماه آینده می توانیم شاهد تسهیل درآمد ها باشیم.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ الکترونیک تا هفته آینده خبر داد. 

سیدرضا یحیوی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم کالابرگ تا هفته آینده اعلام می شود
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده
  • اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی