Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر دهم اردیبهشت در نشست تجلیل از منتخبان جامعه کارگری استان اعلام کرد که  رتبه استان در رونق تولید با ارتقا ۲۲ پله‌ای از بیست و نهم به هفتم کشور رسیده است. 

پس از اعلام این خبر، در محافل خبری مباحثی مطرح شد که با توجه به چه سندی جایگاه استان بوشهر این گونه تغییر یافته است؟ 

امروز استاندار بوشهر در نشست مشترک کارگروه اشتغال و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفته است، ارتقا رتبه استان در رونق تولید با روحیه جهادی و همدلی مدیران اتفاق افتاده و آمار اعلام شده هم بر اساس گزارش ملی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گراوند گفت: هر چند تعداد واحد‌های تولید استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور کمتر است، اما با همکاری خوب مدیران و واحد‌های تولیدی شاهد جهش در رونق تولید استان بودیم.

 او افزود: برای تحقق جهش تولید در استان ضمن بالا بردن بهره وری از آب، به کانون‌های تولید که روستا‌ها هستند باید توجه ویژه‌ای شود.

استاندار بوشهر با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال عنوان کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی انتظار است با یک روحیه جهادی به عنوان یک تکلیف دینی زمینه جهش تولید را فراهم کنند.

گراوند با بیان اینکه بوشهر در زمینه جهش تولید استانی مستعد است، افزود: حوزه کشاورزی یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم استان برای تحقق شعار جهش تولید است که با همکاری بانک‌های عامل، دستگاه‌های اجرایی مرتبط به بخش خصوصی می‌توان به جهش تولید در این حوزه امیدوار بود.

او بیان کرد: جهش تولید نباید در پیچ و خم‌های اداری متوقف شود و دستگاه‌های اداری و بانک‌ها باید نهایت همت و همکاری را برای تسریع در اجرای واحد‌های تولیدی به کار ببندند.

استاندار بوشهر با تاکید بر معرفی ظرفیت‌های استان بوشهر در رسانه‌های استانی و صدا و سیما، از همکاری و تلاش اصحاب رسانه و صدا و سیمای برای معرفی ظرفیت‌های استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونق تولید جهش تولید اشتغال پایدار استاندار بوشهر رونق تولید جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان

احمد محمدی زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت سیزدهم اقدمات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد دانش بنیان در استان انجام شده است و دستاورد‌های خوبی در حوزه دانش بنیان‌ها و شرکت‌های فناور در سال گذشته داشته ایم.

استاندار بوشهر افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان از جمله قوانین مهم و خوبی بود که طی سالیان اخیر به مرحله اجرا رسیده و تمامی دستگاه‌های خدمت رسان مکلف هستند که ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان را در اولویت قرار دهند.

رئیس ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در ارزیابی سال ۱۴۰۲ وزارت کشور و شاخص‌های ده گانه شامل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان، برنامه ریزی اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی دانشگاه ها، تعیین ماموریت پارک‌های علم و فناوری، تعیین ماموریت کارآفرینان، تعیین ماموریت نخبگان، اقدامات تسهیلگرانه، افزایش تولید دانش بنیان، مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان و صادرات دانش بنیان، با اقدامات در خور تحسین عملکرد مناسبی را ثبت و با کسب ۸۴ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز این ارزیابی، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

محمدی زاده گفت: طبق ارزیابی وزارت کشور، استان بوشهر در شاخص‌های تشکیل جلسات ستاد اقتصاد دانش بنیان، اقدامات تسهیگرانه و مردمی سازی اقتصاد رتبه دوم و در مجموع شاخص‌ها رتبه سوم را کسب کرده است.

استاندار بوشهر افزود: استان بوشهر در برنامه اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی پارک‌های علم و فناوری و هیئت‌های اندیشه ورز و تولید دانش بنیان نیز از استان‌های پیشرو و گروه اول در سطح کشور معرفی شده است.

محمدی زاده با بیان اینکه رتبه استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ رتبه ۲۱ بوده است، افزود: با حمایت‌های معاونت اقتصادی استانداری و تلاش پارک علم و فناوری خلیج فارس و هم افزایی و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای دانشگاه‌های عضو ستاد اقتصاد دانش بنیان و با تلاش جمعی، استان بوشهر توانسته رتبه سوم کشوری در توسعه اقتصاد دانش بنیان را بدست آورد.

وی اضافه کرد: کسب این توفیق که نشان از توسعه و نفوذ دانش و فناوری در فعالیت‌های اقتصادی است نوید بخش آینده‌ای درخشان برای جوانان استان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی ارتقا یافته است
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی، ارتقا یافته است
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟
  • بوشهر سومین استان کشور در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان