Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-04@23:49:52 GMT

جزییات افزایش نرخ کرایه‌ های حمل و نقل عمومی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۲۴۱۹

جزییات افزایش نرخ کرایه‌ های حمل و نقل عمومی اعلام شد

به گزارش «نماینده»،  شهرداری تهران میزان افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی را اعلام کرد.

نرخ بلیت مترو شهر تهران در سال جاری، طبق مصوبه شورای شهر ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

بلیت تک سفره داخل شهری هزار و ۵۰۰ تومان

بلیت تک سفره حومه به تهران ۲۰۰ تومان بیشتر از نرخ بلیت تک سفره داخل شهری در سال ۱۳۹۹

بلیت تک سفره هشتگرد ۵ هزار تومان

بلیت تک سفره فرودگاه امام خمینی (ره) همانند سال قبل بدون افزایش ۹ هزار تومان

طبق تبصره یکم مصوبه شورای شهر به شهرداری تهران اجازه داده شده است که به منظور تشویق مسافران به استفاده از کارت بلیت‌های مبلغ دار، متناسب با مسافت طی شده نسبت به اعمال تخفیف حداکثر تا ۵۰ درصد بهای بلیت تک سفره اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شهرداری تهران مجاز است که در مناسبت‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران (۲۲ بهمن)، رحلت حضرت امام خمینی (ره)، عید سعید فطر، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، روز اول مهر برای دانش آموزان و دانشجویان، مسیر برگشت مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در محدوده زمانی انجام مراسم و در ایستگاه‌های مربوطه، مراسم شب‌های قدر (از ساعت ۲۳ تا پایان مراسم جهت شرکت کنندگان در مراسم) و مراسم غبار روبی مزار شهدا در پنج‌شنبه آخر سال نسبت به ارائه سرویس رایگان به شهروندان اقدام کنند.

افزایش نرخ بلیت اتوبوس

نرخ کرایه خطوط اتوبوس و مینی بوس در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۸، ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

در ضمن نرخ کرایه خطوط اتوبوس و مینی بوس در هر خط متفاوت است.

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران مجاز است که در صورت راه‌اندازی زیرساخت پذیرش بلیت تک سفره در ایستگاه‌های خطوط اتوبوسرانی تندرو، نسبت به صدور و فروش بلیت تک سفره داخل شهری معادل نرخ بلیت تک سفره داخل شهری مترو به منظور استفاده مشترک مسافران در تمامی خطوط تندرو مترو  اقدام کند.

افزایش ۸۰ درصدی نرخ کرایه برخی تاکسی‌ها

نرخ کرایه انواع تاکسی در شهر تهران در سال جاری تا سقف ۲۵ درصد نسبت به نرخ پایه مصوب سال ۱۳۹۸ افزایش خواهد یافت.

نرخ کرایه تاکسی در نوبت شب از ساعت ۲۲ تا ۶ بامداد، ۲۰ درصد به نرخ‌های تعیین شده، افزوده می‌شود.

نرخ کرایه ناوگان تاکسیرانی که خدمات ویژه به شهروندان ارایه می‌کنند تا ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت و تعیین نرخ در این تاکسی‌ها به وسیله تجهیزات محاسبه کرایه انجام می‌شود.

بر اساس همچنین نرخ کرایه سرویس مدارس نیز در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۸ تا سقف ۲۵ درصد با افزایش نرخ مواجه شده است.

 بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، همچنین محمد علیخانی، رئیس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره زمان اجرای افزایش نرخ کرایه تاکسی و بلیت مترو و اتوبوس، اظهارداشت: طبق مصوبه «بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه» شورای اسلامی شهر تهران، اعمال افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی شهر تهران باید از ابتدای اردیبهشت سال جاری انجام می‌شد که بنابر دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، این افزایش کرایه از ابتدای خرداد اعمال خواهد شد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: حمل و نقل شهرداری تهران نماینده افزایش خواهد یافت افزایش نرخ کرایه شهرداری تهران سال جاری شهر تهران حمل و نقل نرخ بلیت ۲۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات طرح تقسیم استان تهران از زبان استاندار

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ علیرضا فخاری، در تشریح موضوع تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران گفت: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهرهای این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک جزو محدوده‌هایی است که این ۴ شهرستان مشمول طرح جداسازی می‌شوند.

بیشتر بخوانید؛ وحیدی: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تطبیق طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران با شرایط امروز جمعیتی

وی افزود: مطالعات این طرح مدت زیادی است آغاز شده و باید با شرایط امروز جمعیتی طرح را منطبق کنیم. براساس سرشماری هوایی که از گذشته داریم در غرب استان تهران نزدیک به ۳ میلیون نفر جمعیت داریم و در جنوب شرقی استان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم، لذا به لحاظ گسترش جمعیت باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم.

تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد

استاندار تهران ادامه داد: ملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی هر دو منطقه و چگونگی تأمین زیرساخت‌ها بسیار مهم است. بی‌تردید تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعا باید مطالعات میزان خدماتی که مردم باید در هر دو استان بگیرند، کامل شود. باید مباحث اقلیمی و جمعیتی هم به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد.

فخاری تأکید کرد: ترکیب‌بندی جمعیتی در بخش غربی استان تقریبا باعدم تجانس همراه است و در بخش جنوب شرقی دارای تجانس است و به لحاظ گویش و سایر مولفه‌هایی که تاثیرگذار است همانند مولفه‌های اجتماعی، ممکن است در نقاطی ناهمگونی و در جاهایی همگونی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید همه مولفه‌ها در مطالعات به خوبی دیده شود، اظهار کرد: نکته مهم این موضوع است که باید تصمیمات موجب آسایش و آرامش مردم باشد و تقسیمات باید به گونه‌ای باشد که در نتیجه مردم در رفاه نسبی با ایجاد تعادل در تأمین نیازمندی‌ها و رفع مطالبات قرار بگیرند.

استاندار تهران افزود: بنابراین تقسیم مدیریتی که هدف اجرای این طرح است و از این طریق نظام مدیریت را مقداری کوچک‌تر می‌کند، باید قابلیت دسترسی داشته باشد، همچنین باید به لحاظ ماهیتی و یک امر الزامی محقق شود و اگر این موارد محقق شد در امر تقسیمات موفق هستیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229381 برچسب‌ها تقسیمات کشوری

دیگر خبرها

  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری
  • جزییات طرح تقسیم استان تهران از زبان استاندار
  • اعلام جزییات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۴ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • جزییات مراسم استقبال و تشییع پیکر شهدای گمنام در کرمان
  • نرخ سود بین بانکی تغییر کرد/ جزییات
  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۳ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت