Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آنتن‌های کوتاه یا میکرو ضرر کمتری دارد و زمانی که در یک نقطه شهر آنتن دهی مناسبی نداریم میزان تشعشعات بیشتر است، گفت: در سال ۹۸ بیش از ۸۰۰ آنتن فاقد مجوز و غیر استاندارد جمع‌آوری شد. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ساماندهی آنتن و دکل‌های مخابراتی در شهر تهران، اظهار کرد: در شرکت ارتباطات شهر که متولی ساماندهی وضعیت نصب آنتن‌ها و دکل‌های مخابراتی در شهر است، کمیته‌ای وجود دارد که نمایندگانی از همه سازمان‌های مرتبط با این حوزه از جمله مخابرات و شهرداری در آن حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پرونده‌های مربوط به صدور مجوز نصب آنتن و دکل بعد از کار کارشناسی در کمیته مذکور مطرح می‌شوند، ادامه داد: نکته مهم این است که در این کمیته آیتم‌هایی از نظر زیباسازی، استحکام و مقررات استاندارد که از طریق آن مطمئن شویم تشعشعات در محیطی که آنتن نصب شده برای انسان‌ها مضر نیست، مدنظر قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در راستای ساماندهی آنتن‌های مخابراتی، طی مکاتبه با اپراتورهای مربوطه از آنها خواستیم نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند. کارشناسان شرکت ارتباطات شهر نیز بازدیدهایی در سطح شهر انجام داد و دکل‌های بدون مجوز را شناسایی کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین کار این کمیته طی دو سال اخیر بررسی آ‌نتن‌های نصب شده قدیمی برای صدور مجوز بود و البته تعدادی نیز مجوز جدید صادر شد، اظهار کرد: 10 هزار آنتن و دکل مخابراتی در سطح شهر تهران نصب شده است اما به دلیل اینکه پیش‌بینی جانمایی آنها از قبل صورت نگرفته شاهد بی‌نظمی در سطح شهر هستیم.

خداکرمی افزود: خوشبختانه در سال 98 بیشترین تمرکز ما روی آنتهای اشتراکی بود؛ یعنی اگر اپراتورها به صورت مشترک در یک دکل تقاضای نصب تجهیزات می‌کردند، برایشان اولویت قائل می‌شدیم. ضمن اینکه برای منازل مسکونی و مدارس نیز سختگیری می‌کنیم و ارتفاع آنها نیز از نظر تشعشعات بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنده یک طرح یک فوریتی به شورای شهر ارائه کردم تا زمانی که برای ساخت ساختمانی بیش از 8 طبقه تقاضای صدور پروانه صورت می‌گیرد یکی از آیتم‌ها، پیش بینی نصب آنتن‌های مخابراتی در پشت بام آنها باشد یعنی علاوه بر داکت آب، برق و آنتن مرکزی، استفاده از فیبر نوری و  امکانات مخابراتی نیز پیش بینی شود.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری این تجهیزات را در صورت تمایل مالکان نصب می‌کند، گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم این است که تعداد آنتن‌ها زیاد است چراکه اگر یک آنتن روی ساختمانی نصب شود می‌تواند گستره وسیعی را آنتن دهی کند اما مجوز ساخت یک ساختمان 12 یا 18 طبقه مقابل آن، آنتن دهی برای بسیاری از ساکنین را کور می‌کند از این رو با شکایت شهروندان، اپراتور مجبور می‌شود یک آنتن دیگر نصب کند.

وی اظهار کرد: یکی از نکات مهم که به کاهش نگرانی شهروندان کمک می‌کند این است که آنتن‌های کوتاه یا میکرو ضرر کمتری دارد و زمانی که در یک نقطه شهر آنتن‌دهی مناسبی نداریم میزان تشعشعات بیشتر است چرا که تلاش افراد برای برقراری ارتباط بیشتر است. هرچند وجود آنتن‌ها و دکل‌ها یکی از الزامات زندگی امروزه است اما تمام سعی شهرداری این است که استانداردها رعایت و تعداد آنتن‌ها به اندازه کافی و در نقاط مناسب نصب شود.

خداکرمی با بیان اینکه اگر آنتن‌ها روی ساختمان‌های بلندمرتبه نصب شود تشعشع‌شان مضر نخواهد بود، تصریح کرد: ما در رعایت استانداردها نیز بسیار مصر و دقیق هستیم البته هنوز هم آنتن‌های غیرمجاز در شهر وجود دارد که به تدریج در حال شناسایی هستند و برخی از آنها نیز باید جمع‌آوری شوند.

به گفته وی، در سال 98 بیش از 800 آنتن فاقد مجوز که استانداردها یا ارتفاع را رعایت نکرده بودند، شناسایی وجمع‌ آوری شدند.

وی افزود: هرچقدر نیاز به استفاده از فضای مجازی  و ابزار‌های مخابراتی بیشتر شود و شهر گسترش یابد نیاز به آنتن‌های مخابراتی نیز بیشتر می‌شود ولی در حال حاضر با تکنولوژی‌های جدید و دکل‌های مشترک امیدواریم تعدد و بی نظمی آنها کمتر شود.

شهرداری منطقه 2: اسکوترهای برقی طرح تکمیلی حمل‌ونقل عمومی پاک استموافقت رئیس جمهور با تسویه بدهی شهرداریها به بانک‌ها از طریق تهاترتداوم فعالیت‌های تفریحی مجازی و تعطیلی فضاهای ورزشی شهرداری تهرانآغاز ساخت پارکینگ‌های «شخصی» در پایتخت توسط شهرداریشهرداری تهران برای آموزش‌های شهروندی درباره ویروس کرونا چه کرد؟!

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25,1313/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شهر تهران شهرداری تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران آنتن دهی دکل ها آنتن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد

به گزارش همشهری آنلاین، ۱۶ روز مانده به پایان مهلت قانونی تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی، میز خدمت تبدیل مجوزها از امروز (نهم اردیبهشت ۱۴۰۳) تا روز ۲۵ اردیبهشت که آخرین روز از مهلت قانونی تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا است در بازار بزرگ تهران و ۱۰ ایستگاه مترو دایر شده است.

طبق اعلام مرکز بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد، میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا در ایستگاه‌های مترو تجریش، شهید بهشتی، هفت‌تیر، امام خمینی (ره)، ۱۵ خرداد، امام حسین (ع)، میدان ولی‌عصر (عج)، میدان آزادی، میدان انقلاب و صادقیه دایر است.

این میزها در قالب مرحله دوم کارزار تبدیل مجوزها به راه افتاده و متولیان امر در تلاش هستند بیشترین امکانات را برای دارندگان مجوزهای کاغذی فراهم آورند تا در مهلت قانونی، مجوز خود را به شناسه یکتا تبدیل کنند.

تبدیل حدود ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز هشتم اردیبهشت به شناسه یکتا تبدیل شده است به ۴۶۷ هزار و ۹۱۹ مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف ۴۳۹ هزار و ۴۶۰ مجوز است.

در میان استان‌ها بیشترین تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا در استان‌های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی صورت گرفته است. در هر یک از استان‌های مذکور به ترتیب ۱۲.۹ درصد، ۱۲.۹ درصد، ۱۰.۹ درصد و ۹ درصد از مجوزهای کاغذی صادره به شناسه یکتا تبدیل شده است.

در هر یک از این استان‌ها به ترتیب ۲۲ هزار و ۷۵۱ مجوز، ۳۲ هزار و ۵۲۸ مجوز، ۱۰ هزار و ۳۳۵ مجوز و ۶ هزار ۹۴۸ مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است. کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی به ترتیب در استان‌های خوزستان، کرمان، بوشهر، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

در میان دستگاه‌ها نیز سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام پزشکی در صدر جدول کارزار تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا قرار دارند. هر یک از این دستگاه‌ها به ترتیب ۲۴.۵ درصد، ۱۸.۲ درصد، ۸.۵ درصد و ۳.۸ درصد از کل مجوزهای کاغذی خود را به شناسه یکتا تبدیل کرده‌اند.

طبق قانون از ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند. آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نامشان در qr.mojavez.ir نیست می‌توانند با گوشی همراه خود و یا با مراجعه به میزهای خدمت فقط با ورود ۳ کد (شماره‌سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به‌سرعت و رایگان مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

کد خبر 848192 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شاخص کسب و کار وزارت امور اقتصاد و دارایی

دیگر خبرها

  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • محمود کلهر: هر دقیقه‌ای که ترابی و اورونوف در زمین نیستند، پرسپولیس شانس گلزنی کمتری دارد
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود