Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی برجی کارگردان و بازیگر تئاتر، در خصوص جدیدترین اثر نمایشی خود در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این اواخر برای اجرای نمایش «سه شنبه ۱۶ بهمن» آماده می شدیم. این اثر درباره امام زمان (عج) است و من کارگردانی اش را برعهده دارم. قرار بود از اول اسفندماه ۹۸ در تماشاخانه تتماج هلیا فیلم بر روی صحنه برود، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی تماشاخانه‌ها میسر نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین اجرای نمایش به بعد از شکست بیماری کرونا موکول می‌شود.

وی افزود: کارگردانی نمایش دیگری به نام «عروسی خون» را نیز برعهده دارم که پیش از شیوع بیماری کرونا تمرین‌های آن رو به اتمام بود و زمان بازبینی هم گرفته بودیم، اما متاسفانه به دلیل شرایط موجود آن نمایش هم تعطیل و به تعویق افتاد.

برجی در خصوص کارگردانی جدیدترین آثار خود گفت: در ابتدا قرار بود نمایش «اتاق ۱۱۶» را کار کنم، این اثر به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نمایشنامه خوانی شده و قرار بر اجرای آن بود، اما در بخش اجرایی آن فاصله افتاد. به همین علت تصمیم به اجرای نمایش «عروسی خون» گرفتم. از طرفی کار کارگاهی و کلاسی را همواره با دانشجویان و هنرجویان تولید می‌کنم.

برجی درخصوص تئاتر‌های آنلاین هم بیان کرد: گاه شرایط ما را مجبور به انجام کار‌هایی می‌کند که بهتر است از قبل برای آن برنامه داشته باشیم. ما زمینه سازی برای تئاتر آنلاین نکرده ایم و هنوز با این موضوع غریبه هستیم. موضوعی که من را نگران کرده این است که نکند تئاتر آنلاین سبب فراموشی تئاتر صحنه‌ای شود و ما از بخش زنده بودن یک اثر نمایشی که با وجود مخاطب شکل می‌گیرد، خارج شویم. من با اجرای تئاتر آنلاین در شرایط فعلی مخالفتی ندارم، اما به عنوان بازیگر و کارگردان تئاتر را در فضای تصویر نمی‌پسندم.

برجی با اشاره به اینکه بزرگترین مسئله ما در تئاتر این است که شغل ما در وزارت کار شغل و حرفه محسوب نمی‌شود، گفت: حمایت‌های لازم در زمینه بیمه، امنیت شغلی و ... وجود ندارد و این بزرگترین معضل هنرمندان تئاتر، سینما و دیگر حوزه‌های هنری است. امیدواریم با تلاش‌های انجام شده به شغل ما به عنوان حرفه نگاه شود. ایرج راد و شهرام گیل آبادی تلاش‌های فراوانی انجام داده و جلسات مختلفی را برگزار کردند. امیدواریم این اتفاق بیفتد و ما روزی شاهد این باشیم که شغل ما به عنوان حرفه محسوب شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای نمایشی تئاتر تئاتر آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط اداره‌کل هنرهای نمایشی و بنا بر اعلام شورای نظارت و اررشیابی، به دلیل همزمانی با شب شهادت امام جعفر صادق (ع)، همه نمایش‌های در حال اجرا (به جز نمایش‌های متناسب و مرتبط) بعد از اذان مغرب روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به صحنه نخواهند رفت.

ادامه اجرای نمایش‌ها از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ از سر گرفته خواهد شد.

کد خبر 6092007 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست