Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-ا​​وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، با موضوع نحوه واگذاری سهام دولت از طریق صندوق واسطه گری مالی یکم( صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس ETF) و آزاد سازی سهام عدالت از تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری در موافقت با آزاد سازی سهام عدالت در اختیار مردم قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ساعت 24 به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در آستانه آغاز واگذاری سهام دولت از طریق صندوق واسطه گری مالی یکم( صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس ETF)گفت:در اولین مرحله از واگذاری، بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان از باقیمانده سهام دولت از طریق فروش واحد های سرمایه گذاری صندوق واسطه گری مالی یکم با اعمال ۲۰ درصد تخفیف به مردم واگذار می شود و میزان سهامی که به هر فرد تعلق می گیرد به میزان مشارکت آنان در این فراخوان بستگی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در شرایط تحریم و تجربه بودجه بدون نفت به معنای واقعی و همزمان با مضایق ناشی از همه گیری کرونا و در شرایطی که نمی توانیم بودجه را رها کرده و از بانک مرکزی استقراض کنیم، واگذاری  سهام دولت در شرکت های بورسی،بهترین اقدام است که ضمن تامین مالی دولت، کوچک سازی دولت، مردمی کردن اقتصاد و ارتقای کارایی را هم محقق می کند.

وزیر اقتصاد افزود: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به دولت اجازه داد، در یک دوره مدت دار، مدیریت صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس را دولت بر عهده گیرد که هدف آن هم مشارکت دادن همزمان عامه مردم و فعالان  بازار بورس و هم کاهش ریسک برای خریداران است.

دژپسند با بیان اینکه دارایی های دولت، اموال دولت است و باید به آنها واگذار شود تاکید کرد: اولین برنامه من در حوزه خصوصی سازی، آسیب شناسی در روشهای واگذاری و روشهای قیمت گذاری بود.

وی با بیان اینکه بهترین نوع خصوصی سازی، خصوصی سازی است که  بر مبنای هدف اصلی تامین مالی نباشد، بلکه برای کارایی بیشتر و تسهیل مردم در حکمرانی اقتصاد است، خاطرنشان کرد: با این رویکرد دارایی های در اختیار دولت را به عامه مردم و بخش خصوصی واگذار می کنیم.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص آزاد سازی سهام عدالت نیز گفت: آزاد سازی سهام عدالت در شرایط حاضر از دو جنبه دارای اهمیت است؛ یکی از این نظر که در شرایط بحران ناشی از کرونا، آزاد سازی این سهام می تواند گشایشی در کار مردم محسوب شود و از سوی دیگر اینکه در شرایط فعلی بازار سرمایه و صعود شاخص های بورس کشور، این موضوع می تواند موجب تعمیق و رونق هر چه بیشتر این بازار شود.

دژپسند همچنین از عملکرد خوب صدا و سیما در اطلاع رسانی اقدامات وزارت اقتصاد در زمینه واگذاری سهام دولت و همچنین آزاد سازی سهام عدالت قدردانی کرد.

وی در خصوص ظرفیت های بازار سرمایه برای جذب مردم گفت: در حال حاضر روزانه یکصد هزار نفر کد بورسی دریافت می کنند و این رقم طی دو هفته آینده با تقویت زیرساخت ها که در دست اجرا می باشد  به آمار یک میلیون کد بورسی در روز افزایش خواهد یافت.

وزیر اقتصاد در پایان گفت:در خصوص اپلیکیشن احراز هویت غیرحضوری نیز در حال تصمیم گیری نهایی هستیم که با اجرای این برنامه شاهد سرعت بالاتری در پذیرش ها خواهیم بود.

تمامی حقوق این وب سایت محفوظ می

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اخبار بانک کشاورزی آزاد سازی سهام عدالت سرمایه گذاری سهام دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت: همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در قم برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین شاکری ظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت مقام معظم رهبری غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط‌گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولان استانی برگزار شده است که حدود 80 مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 146 مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت مقام معظم رهبری خواهند بود.

وی اظهار داشت: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم