Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی محمدنبی درباره درخواست ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ گفت: همانگونه که هر بخش کشور باید چشم اندازی داشته باشد، چشم انداز فدراسیون هم میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ است و نباید به این دلیل که اکنون امکانات لازم را نداریم از چشم انداز خود دور شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رد شدن درخواست میزبانی مان سبب شد برخی نواقص را برطرف کنیم

او درباره توسعه کشور در ابعاد مختلف در صورت کسب میزبانی جام ملت‌ها اظهار داشت: اکنون از لحاظ حمل و نقل، هتل داری و برخی بخش‌های دیگر مشکلی نداریم، اما کشورمان باید در برخی زمینه‌ها تقویت شود. یک دوره برای کسب میزبانی جام ملت‌ها درخواست دادیم، اما به دلیل نامناسب بودن شرایط ورزشگاه‌های مان، آن درخواست رد شد. البته همان تقاضا سبب شد بخشی از نواقص ورزشگاه‌های مان را برطرف کنیم.

نباید به کسب میزبانی نگاه بدبینانه داشته باشیم و هواداران یکی از برگ های برنده ما هستند

نبی افزود: به دلیل اینکه چین، یکی از کشور‌های شرق آسیا میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۳ است، طبیعی است سال ۲۰۲۷ باید میزبانی به غرب آسیا برسد. به همین دلیل باید پیگری‌های خود را برای کسب میزبانی ادامه داده و نگاه بدبینانه نداشته باشیم. باید در بخش توسعه هدف داشته باشیم. چارچوب‌های رسیدن به این هدف هم به تعامل با AFC و سایر کشور‌های قاره، حمایت از سوی دولت، هماهنگی و همکاری در بخش‌های مختلف کشور بازمی‌گردد. یکی از برگ های برنده ما در این موضوع جمعیتی است که می‌توانیم از آن‌ها به عنوان هوادار و تماشاگر استفاده کنیم.

اکنون ۱۲ ورزشگاه استاندارد داریم

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه سال ۱۳۹۳ هم کشورمان از لحاظ هوادار، فاکتور موفقیت آمیزی داشت، اما در نهایت امارات به دلیل در اختیار داشتن تسهیلات بهتر میزبان جام ملت‌های ۲۰۱۹ شد، گفت: در آن مقطع از لحاظ ورزشگاه‌ها و تسهیلات نواقصی داشتیم، اما اکنون ۱۲ ورزشگاه استاندارد در ایران داریم.

۸ ورزشگاه ما برای برگزاری جام ملت‌ها مناسب است

او درباره اینکه ورزشگاه‌های ایران استاندارد‌های لازم را ندارد، گفت: از زمان حرفه‌ای شدن لیگ ورزشگاه‌ها هم به روز شدند. تماشاگر نباید زیر آفتاب نشسته و منتظر سایه باشد. اکنون ۸ ورزشگاه مناسب برای برگزاری جام ملت‌ها در اختیار داریم.

انگیزه کسب میزبانی سبب ایجاد یک حرکت ملی می‌شود

نبی تصریح کرد: خوشبختانه انگیزه ما برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷، سبب ایجاد یک حرکت ملی در کشور می‌شود. اگر بتوانیم و اگر این امر محقق شود، همه خرسند می‌شوند. البته همچنان باید در بحث سخت افزاری و امکانات زیرساختی کار کنیم.

نقاط ضعف مان را باید طبق چشم اندازمان برطرف کنیم

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه با توجه به مشکلات بلیت فروشی بازی‌های لیگ برتر به نظر می‌رسد ایران تا هفت سال دیگر نمی‌تواند شرایط میزبانی جام ملت‌ها را به دست آورد، بیان کرد: تا سال ۲۰۲۷ زمان کافی داریم و با توجه به جلساتی که با نهاد‌های مختلف برگزار می‌شود، باید نقاط ضعف را براساس چشم انداز‌های مان برطرف کنیم. ما نرم افزار این بخش را براساس نبوغ ایرانی‌ها خواهیم داشت. در بخش سخت افزار ورزشگاه‌های ما استاندارد است و باید به آن ظرفیت برسیم.

اگر نتوانیم میزبان جام ملت‌های آسیا شویم چیزی را از دست نمی‌دهیم

نبی تصریح کرد: یکی از مباحث اصلی ایجاد تعامل لازم با وزارت خانه‌های مختلف و مجلس شورای اسلامی است و برای این بحث زمان کافی داریم. البته در نهایت اگر نتوانیم شانس میزبانی را به دست آوریم، چیزی را از دست نمی‌دهیم و به همین دلیل می‌توانیم بخشی از نواقص فعلی را برطرف کنیم.

او درباره اینکه آیا تاکنون برنامه ایران برای اخذ میزبانی مکتوب شده و تعامل لازم با وزارت خانه‌های مختلف صورت گرفته است گفت: باید در بخش‌های مختلف با وزارت خانه‌ها هماهنگ شویم. با توجه به تجربه‌ای که فدراسیون فوتبال از گذشته دارد، مسیر را به سرعت طی می‌کنیم. فدراسیون فوتبال با توجه به تجربیات گذشته خود، درخواست میزبانی کرده و باید بتوانیم نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را جلب کنیم.

نباید خود را با قطر مقایسه کنیم

نبی با اشاره به نقاط ضعف برخی میزبان‌های اخیر جام ملت‌های آسیا گفت: در شرایط فعلی وضعیت مان از کشوری مانند عمان که برای میزبانی سال ۲۰۲۷ درخواست داده بهتر است. یادم می‌آید امارات در زمان میزبانی جام ملت‌ها زمین تمرین مناسب نداشت. از طرفی نمی‌توانیم خودمان را با قطر مقایسه کنیم چراکه کشور کوچکی است و همین موضوع کار این کشور را راحت کرده است. ایران کشور پهناوری است و همه باید برای موفقیت دست به دست هم بدهیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهدی محمد نبی فدراسیون فوتبال جام ملت های آسیا کسب میزبانی جام ملت ها برای کسب میزبانی جام ملت های آسیا فدراسیون فوتبال ورزشگاه ها برطرف کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاراتیرانداز ایران در رده هشتم ماده تفنگ بادی ایستاد

به گزارش خبرگزاری مهر، جام جهانی تیراندازی به میزبانی کشور کره جنوبی از امروز آغاز شد و در نخستین روز، رقیه شجاعی ملیپوش کشورمان در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان R۲ کلاس SH۱، در مرحله مقدماتی با کسب ۶۱۷ امتیاز راهی مرحله فینال شد. نماینده کشورمان در این مرحله در رده هشتم قرار گرفت.

این مسابقات با حضور ۱۲۵ ورزشکار ( ۷۱ مرد و ۵۴ زن) از ۲۷ کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار می شود.

کد خبر 6088539

دیگر خبرها

  • مطهری: تراکتور باید مقابل ذوب آهن برنده شود/ قلعه‌نویی مخالف جدایی‌ام از تیم ملی بود
  • پاراتیرانداز ایران در رده هشتم ماده تفنگ بادی ایستاد
  • ابهام در میزبانی استقلال در لیگ دسته اول
  • محل میزبانی استقلال‌ملاثانی از سپاهان مشخص شد
  • اتفاق تلخ در میلان: آتش زدن پیراهن زلاتان (عکس)
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟
  • معرفی ورزشگاه میزبانی استقلال ملاثانی از سپاهان در جام حذفی
  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی
  • 10 استادیومی که از آنها یک نام و هزار خاطره مانده!
  • بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان