Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، لیلا دودمان با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین جلسه کمیسیون هوشمندسازی و فناوری‌اطلاعات با حضور اعضا، مدیران، کارشناسان و مشاوران شورا و شهرداری به صورت غیر حضوری و با بررسی موضوع پروژه ART، تصریح کرد: سامانه فوق مخفف کلمه  Autonomous Rail Rapid Transit به معنای حمل‌ونقل ریلی سریع است که از مهم‌ترین دلایل توجه به آن در کمیسیون هوشمندسازی می‌توان به هوشمند ، خودران و بدون اپراتور بودن آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اشغال کمتر زمین، حفاظت محیط زیست، انعطاف پذیری، استفاده کمتر از تجهیزات و ناوگان‌ها را از دیگر مزایای این پروژه عنوان کرد.

دودمان با تاکید بر اینکه شهرداری مکلف است در پروژه ART از نظر تخصصی مشاوران ITS و IT و همچنین مشاوران کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات بهره گیرد، اظهار داشت: همچنین در پروژه فوق شهرداری ملزم است مطالعه مکان یابی ایستگاه‌ها را مد نظر قرار داده و گزارش آن را در بازه زمانی مشخص به کمیسیون ارائه کند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز ارتقا نرم‌افزارهای جانبی پروژه ART را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: بر این اساس شهرداری باید نرم‌افزارهای جانبی IOT و سرویس دهی به مسافر را توسعه داده و تمام مراحل قرارداد از طراحی تا بهره برداری را به کمیسیون ارائه کند تا مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: روابط عمومی شهرداری فناوری اطلاعات کنترل ترافیک شورای شهر شیراز کمیسیون هوشمندسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کارت هوشمند حج در راستای اجرای طرح حج هوشمند است که عربستان سعودی برای دیجیتالی کردن خدمات حج در شرایط شیوع کرونا در نظر گرفته است.
«عمرو المداح» مسئول معاونت امور برنامه‌ریزی و توسعه در وزارت حج و عمره عربستان، در این باره گفت: این کارت در راستای اجرای کامل خدمات در مراسم حج امسال برنامه‌ریزی شده است اما به دلیل محدود بودن تعداد حجاج، برخی خدمات آن سال آینده ارائه می‌شود تا حجاجی که در سال آینده از کشورهای خارج به حج مشرف می‌شوند، بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

وی افزود: کارت هوشمند حج از فناوری ارتباط نزدیک (NFC) تشکیل شده که این امکان را می‌دهد تا کارت از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان و به وسیله بارکد آن توسط کارکنان حج خوانده شده و اطلاعات شخصی، پزشکی و محل سکونت حجاج و همچنین اطلاعاتی چون کاروان حاجی، شماره اتوبوس و صندلی آن، نشانی محل سکونت و اتاق او در اختیار این کارکنان قرار گیرد.

المداح در ادامه افزود: همچنین در کارت هوشمند حج محل استقرار حاجی در مشاعر مقدسه مشخص شده است و حاجی می‌تواند با استفاه از این کارت وارد محل استقرار خود در مشاعر مقدسه شود.

به گفته این مقام عربستانی، وزارت حج و عمره عربستان خدمات کارت هوشمند را در حج سال گذشته به صورت محدود ارائه کرد، اما این کارت در موسم حج امسال به تمامی حجاج و کارمندان حج اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست
  • تحول ساختاری در فرایند حمل‌ و نقل کالا در استان یزد
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟