Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:15:59 GMT

احتمال اوج‌گیری کرونا در کرمانشاه وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۵۲۳۹

احتمال اوج‌گیری کرونا در کرمانشاه وجود دارد

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه از کمک 690 میلیارد ریالی خیرین برای حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا در استان خبر داد و گفت: هر آن احتمال اوج‌گیری کرونا در کرمانشاه وجود دارد.

هوشنگ بازوند در نشست عصر امروز (15 اردیبهشت) با داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، با بیان اینکه در هریک از بحران‌هایی که پشت سر گذاشتیم ردپای فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر به وضوح دیده می‌شود، اظهار کرد: داوطلبان هلال احمر نماد ایثار و از خود گذشتگی هستند و همواره برای نجات جان و مال مردم بدون هیچ چشم‌داشتی پای کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از حضور فعال این نیروها در ایام سیل و زلزله یاد کرد و افزود: در تمام این بحران‌ها نیروهای هلال احمر در حال نجات جان و مال مردم بودند و گاهی هیچ دوربینی هم نبود که فعالیت‌های آنان را ثبت و ضبط کند.

استاندار کرمانشاه از اقدامات هلال احمر برای مقابله با کرونا، هم در زمان غربالگری در مبادی ورودی شهرها در شرایط سخت بارندگی و سرما و هم در اجرای پویش همدلی قدردانی کرد و افزود: اطلاع رسانی هلال احمر نیز کمک بسزایی به آموزش مردم کرد، به گونه‌ای که رعایت مسائل بهداشتی اکنون به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

بازوند با بیان اینکه 87 درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، یادآور شد: تنها راه مقابله با کرونا مدیریت آن با مشارکت خود مردم است.

وی تاکید کرد: این بیماری فعلا دارو و درمان ندارد و فقط با مدیریت خود مردم کنترل می‌شود.

بازوند افزود: کرونا در ایران علی رغم شرایط متقاوت و سختی که داشتیم، به خوبی مدیریت شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ایران قبل از کرونا درگیر تحریم بود و گلوگاه‌های اقتصادی ما را مسدود کرده بود، گفت: با این وجود با کمک 23 هزار میلیارد تومانی دولت و پای کار آمدن خیرین، به خوبی این بیماری مدیریت شد.

استاندار کرمانشاه از کمک 690 میلیارد ریالی خیرین کرمانشاه در پویش همدلی هم خبر داد و تاکید کرد: بخشی از این پویش در دل مساجد رخ داد که امروز به سنگری برای مقابله با کرونا تبدیل شده است.

وی درباره وضعیت کرونا در کرمانشاه نیز خاطرنشان کرد: اگرچه وضعیت کرمانشاه از نظر شیوع بیماری کرونا مطلوب است، اما هر آن احتمال اوج‌گیری آن وجود دارد.

بازوند با اشاره به تصویب نقشه راه مقابله با کرونا در کرمانشاه، تاکید کرد: اکنون در فاز اول 380 تخت بستری در استان برای بیماران احتمالی فراهم کرده‌ایم و برای هزار تخت نیز در فاز بعد برنامه داریم.

وی همچنین از هدف‌گذاری برای تولید 350 هزار ماسک در روز هم خبر داد و عنوان کرد: اگرچه هنوز به این هدف نرسیده‌ایم و تولید روزانه ماسک ما 120 هزار عدد در روز است، اما زمانی حتی تولید یک ماسک هم نداشتیم.

بازوند خاطرنشان کرد: در زمینه مواد شوینده و ضدعفونی کننده هم تولید کافی در استان داریم.

در این نشست فرمانداران و روسای هلال احمر شهرستان‌های استان نیز به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند و در پایان از تعدادی از داوطلبین هلال احمر کرمانشاه قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس هلال احمر استانی اجتماعی كرمانشاه استاندار کرمانشاه کرونا در کرمانشاه مقابله با کرونا هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تیم سفیران حمایت‌های روانی (سحر) با حضور در دبستان ابتدایی دخترانه آزادگان شهرستان قزوین و برپایی فضای دوستدار کودک به دانش آموزان مقطع ابتدایی در قالب، آموزش‌های امدادی، مسابقه، قصه گویی، کاردستی، بازی و سرگرمی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و حمایتی ارائه خدمات کردند.

وی افزود: این مانور تمرینی در راستای توانمندسازی اعضای جوانان، افزایش تاب آوری جامعه، پیشگیری و کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از حوادث و توانمندسازی و کمک به آسیب دیدگان برای بازگشت به زندگی عادی توسط تیم سحر (سفیران حمایت‌های روانی) جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

صبوری غیاثوند ادامه داد: افراد مشارکت کننده در این مانور، فراگیران شرکت کننده در دومین دوره آموزشی کوتاه مدت با عنوان «فضای دوستدار کودک پس از بحران»، تدوین شده توسط مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر استان بودند که این مانور در واقع کار عملی پایانی این افراد، بود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امیدوارم با همکاری معاونت جوانان هلال احمر استان و همچنین مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر، میزان آمادگی اعضای تیم سحر را در کاهش و کنترل استرس و آسیب‌های روانی بعد از حوادث و بحران‌ها و برخی تهدید‌های بعد از وقوع حوادث با اجرای دوره‌های آموزشی و بازآموزی و همچنین مانور‌های عملیاتی، افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • آماده باش هلال احمر برای بارندگی شدید و سیل و در ۲۴ استان تا آخر هفته
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب_ مهاباد
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان