Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: طبق اطلاعات رسیده موارد خشونت خانگی در جهان و ایران نگران کننده است و علاوه بر افسردگی، مسائل اقتصادی نیز به ناملایمات و آسیب های اجتماعی کرونا اضافه شده است.

مجید خورشیدی روز جاری در جلسه شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اهمیت سلامت روان عنوان کرد: عادت‌های فرهنگی و سنت‌های اجتماعی که در طول تاریخ داشتیم دارای کارکردهای اجتماعی بوده، مثل آیین های سوگواری که تنها عادت نبوده و تاثیرات مثبتی بر روی افراد داشته که ویروس کرونا موجب تعطیلی این سنت‌های اجتماعی و آیین‌ها و از دست دادن کارکردهای آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر توجه به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار کرد: تنها راه مصون ماندن از ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی است که اصحاب رسانه در تبیین این مهم به آحاد جامعه نقش مهم و اثرگذاری دارند.

این مسئول با بیان اینکه مراکز جامع سلامت در مقابل ویروس کرونا کاملا ایمن هستند، افزود: پیشگیری از تبعات بیماری روحی و روانی ناشی از ویروس کرونا دغدغه همه مردم است که باید با مشارکت دستگاه‌های متولی آسیب‌های ناشی از کرونا کاهش دهیم.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به آثار اجتماعی ویروس کرونا در سنت‌ها و آیین‌ها خاطرنشان کرد: ویروس کرونا سنت‌های اجتماعی، آیین‌ها و کارکردها را تحت تاثیر قرار داده و تاثیرات مختلفی در روابط اجتماعی مردم جامعه داشته است.

خورشیدی عنوان کرد: حتی اگر روزی واکسن کرونا هم کشف شود باز مشکلات تازه‌ای ظهور پیدا می‌کند، این بیماری با ایجاد مشکلات فوری و آنی به همه کارکردهای اجتماعی، حداقل به طور موقت پایان داده است به این خاطر بحث سلامت روان در راستای پیشگیری از آسیب‌های روانی باید دغدغه همه باشد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های اجتماعی بر اثر از این ویروس دچار تغییر شده‌اند، تصریح کرد: در دوران پسا کرونا شاهد بیماری‌های روحی و روانی و افسردگی خواهیم بود و اگر بشر بیماری کرونا را کنترل کند مرحله جدیدی از تبعات آن در بخش‌های مشکلات اجتماعی آغاز می‌شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار بوشهر اظهار کرد: بیماری کووید ۱۹ یک بیماری ناشناخته است و هر روز تظاهرات جدیدی از خود نشان می‌دهد مثلاً اخیراً همه‌گیری آن میان کودکان با تظاهراتی چون اختلالات پوستی و ناملایمات گوارشی خود را نشان داده است. می‌خواهم این را بگویم که همانند ناشناخته بودن این ویروس از حیث پزشکی در بخش روانشناختی نیز هنوز آسیب‌های آن را نمی‌شناسیم و روانشناسان هنوز بر اساس تبعات اپیدمی‌های گذشته قضاوت می‌کنند و چه بسا آسیب‌هایی باشد که خاص این پاندمی باشد و در اپیدمی‌های گذشته وجود نداشته است.

مجید خورشیدی با تاکید بر حفظ سلامت روان جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از کروناویروس تصریح کرد: در این راستا لازم است کارگروهی با عضویت دستگاه‌های مرتبط برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از پساکرونا تشکیل شود.

این مسئول بیان کرد: طبق اطلاعات رسیده موارد خشونت خانگی در جهان و ایران نگران کننده است. افسردگی نیز یکی از ویژگی‌ها و اثرات این دوره است که قطعاً بر کارکرد خانواده اثر خواهد گذاشت و مسائل اقتصادی نیز به این ناملایمات و آسیب ها اضافه شده است، لذا باید کارگروه سلامت روان با جدیت تمام به این موضوع وارد شده و نسبت به حل و فصل بهتر این تبعات اقدام نماید.

وی تصریح کرد: از مردم عزیز خواهش می‌کنم کرونا را جدی بگیرند؛ زمان نشان داد که کرونا نسبت به گرما واکنش خاصی ندارد و مطابق گفته وزیر بهداشت این بیماری در استان‌های گرم یک شیب افزایش ملایم دارد، بنابراین هیچ عادی‌سازی نداریم و مردم باید همچنان مراقب باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی ویروس کرونا سلامت روان آسیب ها آیین ها سنت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: اگر بخواهیم بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی شوند، باید سنت و سیره اهل بیت (ع) در آنها اجرا و ترویج شود. - اخبار فرهنگی -

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: هشت هزار و 767 بقعه داریم که 33 بقعه متعلق به پیامبران است و 39 پیامبر در آنها دفن است.

نوروزپور با بیان اینکه در حال حاضر شش هزار امامزاده در کشور هستند و بقیه بقاع متبرکه افراد شاخص و علما هستند‌‌، گفت: امامزادگان در دین باوری مردم نقش برجسته‌ای داشتند؛ با تبلیغ دین اسلام مردم آموزه‌های دینی را از آنها یاد گرفتند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف تصریح کرد: امامان معصوم علیهم السلام و فرزندان آنها در زمان حیات مبلغان شریعت، مروجان دین و مفسران قرآن بودند؛ اکنون نیز که در قید حیات نیستند، همین سنت به شکل دیگری در بقاع متبرکه آنها انجام می‌شود.

افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور

او ادامه داد: در زمان کرونا بیش از دو میلیون و 500 هزار بسته معیشتی توسط اوقاف در میان خانواده های کم برخوردار توزیع شد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: اگر بخواهیم بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی شوند، باید سنت و سیره اهل بیت (ع) در آنها اجرا و ترویج شود.

نوروزپور افزود: یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه احیا و آبادانی بقاع متبرکه و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موقوفات است.

او با بیان اینکه اکنون هدف وقف کاهش مشکلات و مسائل جامعه است، گفت: تا سال‌های گذشته سنت اوقاف بر اجاره‌داری بود اما اکنون باید نیازهای جامعه را از طریق وقف برطرف و به جامعه خدمت کنیم.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با بیان اینکه «مقام معظم رهبری فرمودند تنها به اهدای بسته معیشتی اکتفا نکنید» گفت: حضور اوقاف در حوزه اقتصاد موجب ایجاد اشتغال، رونق تولید و خدمت به مردم و کشور شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • مجلس دوازدهم در پیگیری مسائل اقتصادی یک‌صدا خواهد بود
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالا‌های آسیب‌رسان سلامت