Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@23:12:03 GMT

علت های سردرد دربارداری

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۵۶۸۹

معمولا خانمی که در سه ماهه سوم دچار سردرد می شود فشارخونش بالاست و پروتئین زیادی از ادرارش دفع می شود. از مشخصات این سردردها این است که با مصرف مسکن های معمولی بهبود پیدا نمی کنند و ادامه دارند. ناطقان:  میگرن: افرادی که سابقه میگرن داشته اند، ممکن است با باردارشدن سردردهایشان افزایش یا کاهش یابد.

 

سردرد میگرن ممکن است به دلیل استرس، شرایط محیطی گرم یا پرنور، خستگی، بی خوابی یا موادغذایی هیستامین دار مثلا تخم مرغ و گوجه فرنگی شروع شود بنابراین خانم هایی که قبلا سابقه میگرن داشته اند و حالا می خواهند باردار شوند بهتر است قبل از اقدام به بارداری به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند تا علت میگرن آنها تشخیص داده شود و تا حدامکان از تاثیر آن بر بروز سردرد پیشگیری شود زیرا در دوران بارداری امکان افزایش شدت و تکرر این سردردها وجود دارد که به مسکن های معمولی هم جواب نمی دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلا اگر کسی با قرار گرفتن در نور شدید آفتاب یا شلوغی، دچار سردرد می شود، بهتر است مراعات کند تا در دوران بارداری دچار این سردردهای شدید نشود تا بخواهد از مسکن استفاده کند.

 

۲) اشکالات بینایی: در این حالت خانم باردار باید به پزشک متخصص چشم مراجعه کند.

 

۳) سینوزیت: در فصل زمستان شایع است که معمولا در پیشانی و گونه ها ایجاد می شود و صبح ها شدیدتر است. این خانم ها اغلب از ترشحات چرکی و خلط مداوم شکایت دارند که حتما باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنند.

 

۴) سردردهای مسمومیت بارداری یا پره اکلامپسی: این سردردها خطرناک اند و معمولا در سه ماهه دوم و به خصوص در سه ماهه سوم و هفته های آخر بارداری دیده می شوند. مسمومیت بارداری و فشارخون بالا از تهدیدهای جدی برای خانم های باردار است و مهم ترین علل مرگ ومیر مادران است بنابراین سردرد در سه ماهه سوم باید جدی گرفته شود.

 

۵) سردردهای سه ماهه سوم: معمولا خانمی که در سه ماهه سوم دچار سردرد می شود فشارخونش بالاست و پروتئین زیادی از ادرارش دفع می شود. از مشخصات این سردردها این است که با مصرف مسکن های معمولی بهبود پیدا نمی کنند و ادامه دارند. اگر خانمی در سه ماهه سوم دچار سردرد می شود و فشارخون و دفع پروتئین ادراری او بالاست باید حتما به پزشک مراجعه کند و احتمال ابتلا به مسمومیت بارداری را بررسی کند و در صورت مثبت بودن این احتمال به طور جدی تحت مراقبت قرار بگیرد، بستری شود و تصمیمات جدی برایش صورت گیرد.

 

۶) کاهش قندخون (هایپوگلایسمی).

مسکن مجاز در دوران بارداری: تنها مسکنی که مادران در دوران بارداری مجازند مصرف کنند آن هم به میزان محدود قرص استامینوفن معمولی و بدون کدیین است که متاسفانه تاثیر چندانی بر سردرد میگرنی ندارد.

 
برچسب ها: سردرد ، ناطقان ، بارداری ، زایمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سردرد ناطقان بارداری زایمان دوران بارداری سه ماهه سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان

بی‌وای‌دی چین اثرات جنگ قیمت را با درآمدهای ضعیف‌تر سه ماهه اول نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، تولیدکننده خودروهای برقی چینی روز دوشنبه (۲۹ آوریل) ضعیف‌ترین رشد سود سه ماهه خود از سال ۲۰۲۲ را به ثبت رساند در حالی که رشد درآمد این شرکت به پایین‌ترین سطح نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت که تحت تأثیر کاهش تقاضای خودروهای برقی و جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودرو جهان قرار گرفت.

بی‌وای‌دی در گزارشی اعلام کرد که سود خالص سه ماهه اول با ۱۰.۶ درصد افزایش به ۴.۵۷ میلیارد یوان (۶۳۱.۰۸ میلیون دلار) رسید در حالی که درآمد با رشد چهار درصدی به ۱۲۴.۹۴ میلیارد یوان رسید.

نتایج سه ماهه حاکی از آن است که بی‌وای‌دی همچنان جلوتر از تسلاست که اولین کاهش درآمد سه ماهه خود از سال ۲۰۲۰ و در زمان همه گیری کووید را گزارش کرد. بزرگترین رقیب چینی تسلا در سه ماهه اول پس از کسب آن در سال گذشته، عنوان فروشنده برتر خودروهای برقی جهان را به این غول آمریکایی پس داد.

بی‌وای‌دی با داشتن مجموعه‌ای از برندها در مقاطع قیمتی متفاوت، تلاش‌ها را برای ارتقاء بازار و در عین حال دو برابر کردن تخفیف‌ها برای رقابت برای مصرف‌کنندگان محتاط در بحبوحه بهبود اقتصادی افزایش داده است.

خودروی جدید بی‌وای‌دی در نمایشگاه پکن

بی‌وای‌دی از U۷، سومین مدل فوق لوکس خود با نام تجاری یانگ وانگ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کرد. بی‌وای‌دی با هدف جهش ۲۰ درصدی فروش سالانه در سال ۲۰۲۴ نسبت به رکوردشکنی فروش در سال گذشته، تحت فشار شرکت‌های الکتریکی محلی است که روی آینده تمام الکتریکی متمرکز شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ چوان فو، مدیرعامل بی‌وای‌دی و لی جون، مدیرعامل شیائومی، از غرفه‌های یکدیگر در نمایشگاه خودرو پکن بازدید کردند. لی با عرضه اولین خودروی SU۷ این سازنده گوشی‌های هوشمند، قول داد تا همکاری با بی‌وای‌دی را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا (فیلم)
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده