Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@15:17:15 GMT

خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه محاسبه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۶۰۰۱

خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه محاسبه می‌شود

حمید حاج اسماعیلی کارشناس حوزه کار و کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شاغلان مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی می‌توانند از مدت سربازی و حضور داوطلبانه در جبهه جنگ به عنوان سابقه بیمه استفاده کنند.

او با بیان اینکه مدت خدمت سربازی مربوط به مردان است، اما زن‌ها نیز می‌توانند از سابقه خدمت خود در جبهه جنگ استفاده کنند، گفت: حضور بانوان در جبهه‌های جنگ اگر منوط به ارائه گواهی‌های کاملا معتبر باشد و مشخص شود بانوان به اشکال مختلف در جبهه بودند و مشمول قانون کار هستند، آنگاه می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج اسماعیلی ادامه داد: در ماده ۹۵ قانون تأمین اجتماعی خدمت وظیفه مشمولان قانون کار پس از پایان خدمت و اشتغال مجدد در موسسات مشمول قانون کار جزء سوابق پرداخت حق‌بیمه منظور خواهد شد.

این کارشناس حوزه کار با بیان اینکه در سال ۸۳ در مجلس تبصره‌ای به ماده ۱۴ قانون کار اضافه شد، افزود: بر مبنای آن هیئت دولت تصویب کرد شرطی برای استفاده از سابقه مدت سربازی به عنوان سابقه تأمین اجتماعی در نظر گرفته شود.

حاج اسماعیلی گفت: شرط اول آن است که داوطلبانی که می‌خواهند از سابقه خدمت سربازی و جبهه جنگ خود استفاده کنند باید بیمه پرداز سازمان تأمین اجتماعی باشند.

او گفت: اشخاصی می‌توانند برای مدت بازنشستگی از مدت سربازی استفاده کنند که سابقه پرداخت حق‌بیمه در سازمان تأمین اجتماعی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: آیا به دوران اضافه خدمت، بیمه و حقوق تعلق می‌گیرد؟

او ادامه داد: اشخاصی که می‌خواهند بیمه شان در مدت سربازی رایگان محسوب شود باید سربازی خود را قبل از سال ۸۵ انجام داده باشند، همچنین قبل از خدمت سربازی باید سابقه پرداخت حق‌بیمه نیز داشته باشند، در این صورت نیازی به پرداخت حق بیمه خود ندارند.

او با بیان اینکه بقیه افرادی که می‌خواهند از مدت سربازی خود استفاده کنند، میانگین حقوق دو سال آخر بیمه پردازیشان ملاک محاسبه سهم بیمه برای مدت سربازی خواهد بود، گفت: میانگین حقوق را ضرب در ۷ درصد حق بیمه کارگر می‌کنند و در نهایت مقدار به دست آمده را در مدت خدمت سربازی ضرب می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خدمت سربازی تأمین اجتماعی حق بیمه پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند خدمت سربازی مدت سربازی قانون کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

کد خبر 6090996 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • اعلام جزئیات مشوق های سربازی
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد | هر سرباز وظیفه از چند مشوق می‌تواند بهره‌مند شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟
  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟