Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@23:43:23 GMT

تکثیر ماهیان مولد کلمه و کپور در گلستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۶۱۱۲

تکثیر ماهیان مولد کلمه و کپور در گلستان آغاز شد

مراد محمد شکیبا دوشنبه اظهار داشت : پارسال ۳۳ میلیون قطعه بچه ماهی از سه گونه کلمه، سفید و کپور دریایی در این مرکز تولید شد که قرار است به زودی در رودخانه های قره سو و گرگانرود در غرب استان رها شود.

وی با اشاره به کمیت آب این رودخانه ها و همچنین کیفیت بالای ماهی‌های مولد، پیش بینی کرد امسال میزان تولید و رهاسازی بچه ماهیان نسبت به سال گذشته با افزایش قابل توجهی همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا عملیات لایروبی رودخانه های قره سو و گرگانرود در شهرستان های بندرترکمن و گمیشان در حال انجام است که تبعات ناشی از گل‌آلودگی این عملیات بر آمار موفقیت برنامه رها سازی بچه ماهیان تاثیرات منفی دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین وظایف مراکز تکثیر در استان، حفظ و افزایش جمعیت گونه های ارزشمند دریای خزر از جمله کپور دریایی و کُلمه است که مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی گلستان در این راستا گونه تلاش می کند.

 در حال حاضر ۲ مرکز گلستان و سد وشمگیر در زمینه بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان ماهیان استخوانی و مرکز شهید مرجانی در زمینه بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان ماهیان خاویاری در استان گلستان مشغول فعالیت هستند.

برچسب‌ها دریای خزر گلستان سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریای خزر گلستان سازمان شیلات ایران دریای خزر گلستان سازمان شیلات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمبرداری «دست خدا» آغاز شد/ روایتی سینمایی از تصمیم زن عروسک‌فروش

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم وفناوری آنا، این فیلم بر محوریت پیام قرآنی آیه سه سوره طلاق که می‌فرماید: «ما روزی آدم‌ها را از جایی می‌فرستیم  که هیچکس تصورش را نمی‌کند» می‌پردازد.

فیلم «دست خدا»؛  ماجرای زنی سرپرست خانوار برای تهیه مایحتاج دوفرزند و پدر بیمارش است. این زن بعد از آنکه با بساط کردن عروسک‌ها سر خیابان درآمدی به دست نمی‌آورد، آخرین  تلاشش را برای تامین و تهیه غذا می‌کند؛ اما...!

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی علیرضا گلستان و تهیه کنندگی حکم علی احدی در تهران کلید خورد.

 بازیگران این فیلم مقداد اسلامی، اسما خواجه، رضا اناری، طاهر گلستان، آلا فتحی و... هستند.

سایر عوامل این فیلم کوتاه عبارت‌اند از: حجت بابایی گریم، میلاد محمدی مطلق تصویربردار، شهلا خداداد  صدابردار و نگار نورمحمدی طراح لباس.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • فیلمبرداری «دست خدا» آغاز شد/ روایتی سینمایی از تصمیم زن عروسک‌فروش
  • بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در شبکه استانی گلستان
  • کمبود مرکز دولتی تصویربرداری پزشکی در مرکز گلستان
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود