Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:14:45 GMT

مامایی، حرفه‌ای است به قدمت تاریخ بشر

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۶۲۵۷

مامایی، حرفه‌ای است به قدمت تاریخ بشر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : پنجم ماه می‌مطابق با شانزدهم اردیبهشت، روز جهانی ماما فرصت مغتنمی است برای یادآوری جایگاه مامایی در نظام سلامت کشور و قدردانی از خدمات و زحمات این قشر نجیب و صبور.

او گفت : جامعه مامایی از یک سو با ایفای نقش محوری خود در تأمین سلامت بانوان و نوزادان، یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های تأمین سلامت خانواده را تشکیل می‌دهد و از سوی دیگر بازویی پرتوان در توسعه بهداشت باروری، مراقبت‌های باکیفیت دوران بارداری، ترویج زایمان طبیعی ایمن و مراقبت‌های پس از زایمان است که بدون همکاری ارزشمند و دلسوزانه ایشان، مسیر اعتلای سلامت مادر و نوزاد این چنین طی نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روشنی افزود : کاهش ۷۵ درصدی مرگ و میر مادران و افزایش ۱۲ درصدی زایمان طبیعی در کشور تنها بخشی از افتخارات این حرفه است.

او افزود : امسال تقارن این روز با ایام شیوع بیماری کووید ۱۹ توانمندی، فداکاری و آمادگی این قشر نجیب و فرهیخته در دفاع از ساحت مقدس سلامت مردم را بیش از پیش آشکار ساخت. ماما‌های سخت کوش و دلسوز استان که دانش و مهارت حرفه‌ای را به زیور اخلاص و ایثار آراسته‎اند، در کنار سایر اعضای تیم سلامت، نویدبخش حیات، نشاط و سلامت برای مادران و خانواده‌ها بوده و توانمندی عظیم بانوی ایرانی را در هر لباس و نقشی به همگان نشان دادند.

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت علوم پزشکی درمان بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان

وزارت مهاجرین طالبان اعلام کرد بیش از ۲۰۰ نفر از دختران در آزمون دوره مامایی در ولایت قندوز در شمال افغانستان شرکت کردند.

وزارت مهاجرین طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای اظهار داشت ۲۳۴ نفر از دختران در آزمون دوره سه ساله مامایی در ولایت قندوز شرکت کردند که از این میان ۸۰ نفر پذیرفته خواهند شد.

اطلاعیه افزود هزینه آموزش این دوره را دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل پرداخت می‌کند.

وزارت بهداشت طالبان اسفندماه سال گذشته در نامه‌ای از ریاست‌های این وزارتخانه در ولایت‌های مختلف افغانستان خواست تا روند پذیرش دختران فارغ‌التحصیل از دبیرستان را به دانشکده‌های پزشکی آغاز کنند.

این درحالیست که روند پذیرش دختران در دانشکده‌های پزشکی دولتی در ولایت‌های کاپیسا، پروان، پنجشیر، میدان وردک، غزنی، پکتیکا، لوگر، خوست، بدخشان، بامیان و پکتیا آغاز شده است.

پیش از این نیز قلندر عباد، وزیر بهداشت طالبان اعلام کرده بود افغانستان با کمبود پزشک زن مواجه است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان
  • ارگ زیبای بم، نمادی از قدمت ایران زمین+ فیلم
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • معلم، متحول کننده انسان‌ها در طول تاریخ
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم