Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:17:27 GMT

از اجرای سیستم آبیاری نوین تا تکمیل چرخه تولیدات دام

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۶۲۶۱

از اجرای سیستم آبیاری نوین تا تکمیل چرخه تولیدات دام

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار خوسف با اشاره به اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای در استان، گفت: در راستای اجرای این طرح بیش از 120 هکتار برای احداث گلخانه پیش‌بینی شده است که از این میزان 80 هکتار مجوزهای اولیه را اخذ کرده‌اند.

محمد شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بیش از 70 درصد جمعیت شهرستان در بخش کشاورزی و دامداری مشول به فعالیت هستند، اظهار کرد: مشکلات این قشر به طور جدی پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در سال گذشته 8.5 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای اجرای شبکه‌های آبیاری تحت فشار و کم فشار در اراضی این شهرستان به مساحت 538 هکتار هزینه شده است.

فرماندار خوسف بیان کرد: سال گذشته از محل اعتبارات سفر استاندار به شهرستان خوسف 40 رشته قنات احیا و مرمت و از محل اعتبارات استانی و خودیاری مردم نیز 90 رشته قنات احیا و مرمت شده است.

شفیعی با اشاره به اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای در استان، ادامه داد: در راستای اجرای این طرح بیش از 120 هکتار برای احداث گلخانه پیش‌بینی شده است که از این میزان 80 هکتار مجوزهای اولیه را اخذ کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای استان در محمدیه خوسف فعالیت دارد که طی سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده قسمتی از مشکلات این واحدها در تامین آب برطرف شده است.

فرماندار خوسف گفت: در این مجتمع 54 واحد پیش‌بینی شده که از این تعداد 33 واحد فعال بوده و پیگیری‌های لازم برای راه اندازی مابقی واحدها در حال انجام است.

شفیعی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود منابع آب در استان و تجربه خشکسالی‌های 19 ساله، یکی از راه‌های اثرگذار برای حمایت از بخش کشاورزی، ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای است.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از بخش کشاورزی، عملیات اجرایی احداث پنج واحد بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی در شهرستان طی دو سال اخیر آغاز شده که تاکنون سه واحد به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار خوسف بیان کرد: تهیه برند و نشان، تبلیغات و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی می‌تواند زمینه معرفی هر چه بیشتر محصولات کشاورزی استان و شهرستان را رقم بزند که لازم است پیگیری‌های بیشتری در این راستا صورت پذیرد.

شفیعی ادامه داد: یکی دیگر از ظرفیت‌های شهرستان خوسف دامداری است، به طوریکه وجود بیش از 300 هزار راس دام سبک و 14 هزار نفر شتر، این شهرستان را به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرستان‌ها در راستای تامین گوشت استان معرفی کرده است.

وی تصریح کرد: وجود دلالان و همچینین انحصار برخی از کشتارگاه‌ها و تکمیل نبودن چرخه تولید، از مهم‌ترین مشکلات پیش روی بخش دامداری است.

فرماندار خوسف اظهار کرد: در راستای معرفی و برندسازی محصولات استراتژیک شهرستان از جمله عناب و گل نرگس طی سال‌های اخیر جشنواره‌های متعددی برگزار شده که به معرفی این محصولات کمک شایانی کرده است.

شفیعی اظهار کرد: در راستای تکمیل چرخه تولید، بزرگترین کشتارگاه دام سبک و سنگین شرق کشور در حال احداث است که این کشتارگاه با هزینه کرد 25 میلیارد تومانی بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: این شهرستان بیش از 68 مرغداری فعال دارد که در راستای افزایش درآمد آن‌ها عملیات عمرانی کشتارگاه طیور با میزان سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومانی آغاز شده است.

شفیعی، یکی از اقدامات دیگر در راستای تکمیل چرخه تولید را ایجاد کارخانه فرآوری کرک و چرم دانست و افزود: این پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و میزان سرمایه‌گذاری آن نیز حدود 10 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 11 درصد جمعیت شهرستان در مناطق عشایری ساکن هستند، افزود: در راستای تکمیل طرح زنجیره تولید گوشت قرمز بیش از 6 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به عشایر پرداخت شده است که میزان تولیدات عشایر در سال جاری بیش از 200 درصد افزایش پیدا کرده است.

فرماندار خوسف ادامه داد: طی تفاهم‌نامه با بنیاد برکت نیز 131 طرح با اعتبار حدود 5 میلیارد تومان برای ایجاد مجتمع دامداری محلی در روستاها تسهیلات دریافت کرده‌اند.

شفیعی گفت: به موازات آن پرداخت تسهیلات برای حمایت از توسعه دامداری در شهرستان و ایجاد مرتع‌داری و آبخیزداری برای تامین علوفه دام در بلندمدت نیز پیگیری شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته میزان 6 هزار هکتار عملیات ایجاد هلالی آبگیر و نهالکاری انجام شده است که نسبت به سال گذشته بیش از 170 درصد رشد داشته است.

فرماندار خوسف یادآور شد: در سال گذشته، حدود 30 میلیارد تومان عملیات آبخیزداری و منابع طبیعی برای اجرای 18 پروژه هزینه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کشاورزی فرماندار خوسف میلیارد تومان چرخه تولید گلخانه ای سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است

یوسف منصوری: همانگونه که اطلاع داریم کشاورزی یکی از صنعت های مهم در بحث اقتصاد کشور می باشد که می تواند در تورم و مشکلات اساسی کشور نقش بسزایی ایفا و برای تأمین غذای جامعه، توسعه اقتصادی، حفظ منابع طبیعی و حفظ محیط زیست بسیار حائز اهمیت است.

کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست و کیفیت در محصول کشاورزی میتواند از مشکلات جدی در کیفیت محصولات و همچنین تورم اقتصادی جلوگیری کند

شهرستان شوش یکی از شهرستانهای مهم کشور در بحث تولید گندم و سایر محصولات کشاورزی است که در سال های گذشته مقبولیت و حرف برای گفتن داشت. به گفته مسئولان در سال گذشته خوزستان رتبه اول در کشور را کسب کرد و شهرستان‌های شوش و کرخه در خوزستان دارای بالاترین آمار در برداشت گندم بودند.

در سالهای گذشته قطع برق چند ساعته برای چاه های عمیق کشاورزی در دو شهرستان شوش و کرخه مسبب کم شدن کیفیت در برداشت محصول استراتژیک گندم بود به طوری که در هر بیست و چهار ساعت شبانه روز، هشت ساعت برق چاه های عمیق کشاورزی در سطح شهرستان شوش و کرخه قطع می شد که به دلیل کشت تمام زمینهای موجود کشاورزان، امکان آبیاری تمام زمین کشت شده در مابقی ساعت های مجاز استفاده از برق در شبانه روز، کافی نبود و این موضوع باعث پایین آوردن کیفیت،تناج محصول و نارضایتی کشاورزان مناطقی از شهرستان گردید.

اغلب کشاورزان درگیر با موضوع قطع هشت ساعته برق چاه های عمیق، کشاورزان بخش فتح المبین در غرب کرخه از توابع شهرستان شوش بودند که با چندین بار مطالبه از محمدکعب عمیر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار وقت شهرستان کردند که متاسفانه نتیجه ای ملموس برای آن قشر حاصل نگردید

کشاورزان با پیگیری های خود پس از نشستهای فی مابین در شهرستان و با عزیمت چندین باره به مرکز استان، تقبل و تعهد برای دستور العمل های تحمیلیِ نو و ابتکاری آن سازمان را پذیرفتند، و قطعی برق را از هشت ساعت به پنج ساعت تقلیل شد تا از زیان صددرصدی نجات و ناچار به کار خود ادامه دهند.


در چند روز گذشته مسئولان دولتی از عدم قطعی برق در تابستان امسال خبر داده اند که انتظار می رود در فرصت پیش آمده و چند ماه قبل از کشت محصول گندم، مسئولان شهرستان پیگیر این موضوع باشند چرا که گندم شهرستان شوش از کیفیت بی نظیری در سطح جهان برخوردار است تا کشاورزان شهرستان و منطقه فتح المبین با خیالی آسوده کمک حال اقتصاد کشور در بحث با ارزش و مهم گندم باشند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900037

دیگر خبرها

  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند