Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-02@07:47:07 GMT

هند و پاکستان ادعای مالکیت بر کشمیر را به رخ یکدیگر کشیدند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۶۶۰۷

خرداد: تنش‌های سیاسی و دیپلماتیک پاکستان و هند پس از عبور از مرحله درگیری‌های مرزی اکنون به موقعیت جغرافیایی رسید، جایی که رقبای سنتی شبه‌قاره ضمن تکرار اتهام اشغال منطقه تحت مناقشه 'جامو و کشمیر'، ادعای مالکیت یکدیگر بر این منطقه را رد کردند.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا ،وزارت امور خارجه هند امروز (دوشنبه) یک دیپلمات ارشد پاکستانی در دهلی‌نو را در اعتراض به تصمیم برگزاری انتخابات در ایالت 'گِلگیت بَلتِستان' بخشی از منطقه‌کشمیر تحت کنترل دولت اسلام‌آباد احضار و خواهان خروج پاکستان از آنچه هند مناطق "اشغال شده کشمیر" می‌داند، شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش، وزارت امور خارجه پاکستان نیز در اقدامی مشابه، یک دیپلمات ارشد سفارت هند در اسلام‌آباد را احضار و ادعای دهلی‌نو درخصوص مالکیت بر منطقه تحت مناقشه کشمیر را رد کرد.
مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ادعای هند مبنی بر جزء لاینفک دانستن منطقه جامو و کشمیر بی‌اساس و فریبنده است درحالی که تمام بخش‌هاس جامو و کشمیر منطقه مناقشه تسلیم شده که این ماهیت در سطح بین المللی نیز شناخته شده است.
در این بیانیه آمده است: حل مناقشه کشمیر تنها براساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل امکان پذیر است و اسلام‌آباد هیچ گونه اقدام یکجانبه طرف هندی را نمی‌پذیرد.
وزارت امور خارجه پاکستان گفت: بحث بی‌اساس هند درباره موقعیت جغرافیایی منطقه 'گلگیت بلتستان' نمی‌تواند اوضاع متشنج در کشمیر (تحت کنترل دهلی‌نو) به ویژه اقدام جنجال برانگیز هند در لغو امتیازات ویژه این منطقه را از چشم جهان مخفی نگه دارد.
ایالت گلگیت بلتستان شمالی‌ترین بخش کشمیر تحت کنترل پاکستان است که از سال ۱۹۴۷ تاکنون توسط این کشور اداره می‌شود. این منطقه راهبردی دارای مرز مشترک با کشمیر تحت کنترل هند، افغانستان و منطقه سین‌کیانگ در چین است.
برگزاری انتخابات محلی (ایالتی) در این منطقه بحث تازه‌ای نیست بلکه هر پنج سال یکبار انتخابات محلی با نظارت دولت فدرال (اسلام‌آباد) با حضور تمامی احزاب رسمی پاکستان برگزار می‌شود. 
دولت وقت پاکستان در سال ۲۰۰۹ درجه 'ایالت' را برای منطقه گلگیت بلتستان اعطا کرد و پس از آن طی سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۵ انتخابات محلی با مشارکت همه احزاب سیاسی و مذهبی این کشور برگزار شد و متعاقب آن احزاب پیروز، دولت ایالتی را تشکیل دادند. برچسب ها: هند ، پاکستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: هند پاکستان اسلام آباد تحت کنترل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس

طرفداری| سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال از فروش رسمی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد.

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، اعلام فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را اعلام کرد.

در نامه بازیان آمده است:

به استحضار می‌رساند در اجرای مصوبه هیئت محترم واگذاری بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ 1403/2/3 توسط این سازمان به فروش رسید.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد