Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ضمن اشاره به جزییات رشد تعرفه های تشخیصی درمانی در سال جاری، درباره چگونگی پوشش هزینه های درمان توسط این سازمان بیمه گر توضیح داد.

مهندس طاهر موهبتی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: برابر مصوبه دولت محترم و بر اساس مصوبه شوای عالی بیمه، میانگین تعرفه های سلامت در بخش دولتی، غیر دولتی، خصوصی و خیریه ۱۵ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزان افزایش در بخش ویزیت در بخش خصوصی برای پزشکان عمومی و متخصص ۲۰ درصد است و در بخش دولتی نیز شاهد ۱۷ درصد افزایش در حوزه ویزیت‌ها هستیم.

نزدیک شدن تعرفه جزء حرفه ای در بخش دولتی و خصوصی

وی افزود: اتفاق خوبی که در این مصوبه داریم نزدیک شدن جزء حرفه‌ای در تعرفه‌های بخش خصوصی و دولتی است. در سیاست‌های کلی سلامت که ابلاغ شد تاکیدی بر این نکته بود که جزء حرفه‌ای در هر دو بخش دولتی و خصوصی باید به یکدیگر نزدیک باشند، امسال تعرفه این جزء در بخش دولتی با ۱۷ درصد افزایش و در بخش خصوصی با ۵ درصد افزایش روبرو بوده است. این اولین باری است که ضریب ریالی جزء حرفه‌ای در بخش خیریه با خصوصی یکسان شده است.

افزایش ۱۵ درصدی تعرفه درمان معتادان کاهش فرانشیز درمان کودکان معتاد

وی در خصوص افزایش تعرفه‌های درمان معتادان نیز اظهار کرد: سال گذشته اعتبارات این موضوع برای بیمه سلامت دیده نشده بود، امسال خوشبختانه این اعتبار برای بیمه سلامت در نظر گرفته شده و ما با نزدیک به ۶۰۰ مرکز طرف قرارداد هستیم و خوشبختانه تعرفه این بخش نیز با افزایش ۱۵ درصدی روبرو بوده است. برای گروه‌های کمتر برخوردار و کودکان معتاد نیز فرانشیز از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

افراد فاقد پوشش بیمه درمانی، برای بیمه کردن خود اقدام کنند

موهبتی ادامه داد: سرانه بیمه درمانی ما ۵۵ هزار و ۷۰۰ تومان در ماه است که این رقم در یک سال معادل ۶۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان خواهد بود. از مردم می‌خواهم حتما برای بیمه شدن اقدام کنند، از زمانی که دیگر بر روی تخت بیمارستان کسی را بیمه نمی‌کنیم موارد متعددی داریم که شاید تا ۳۰ میلیون تومان هزینه آنها شده است؛ در حالیکه اگر شخص بیمه بود این هزینه بسیار پایین‌تر قابل انجام بود.

تعرفه های ابلاغی، از ابتدای فروردین ماه ۹۹ اجرایی است

وی در ادامه تصریح کرد: در ابلاغیه اعلام شده تعرفه های تشخیصی درمانی سال جاری قید شده است که این مصوبه از تاریخ اول فروردین ۹۹ اجرایی است و ما مابه‌التفاوت آن را از ابتدای سال چه در بخش بستری و چه در بخش سرپایی محاسبه کرده و در اختیار ارائه دهنگان خدمت قرار می‌دهیم.

چگونگی پوشش هزینه درمانی توسط سازمان بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در خصوص تغییرات احتمالی در پوشش‌های بیمه‌ای، گفت: ما کماکان ۹۰ درصد هزینه‌ها را در بخش بستری و ۷۰ درصد را در بخش سرپایی با تعرفه دولتی پرداخت می‌کنیم؛ یعنی اگر در بخش خصوصی افزایش بیشتری اتفاق افتاده ما در این بخش همان تعرفه دولتی را در بخش بستری پرداخت می‌کنیم. بر همین اساس است که در قانون بودجه تاکید می‌شود گروه‌های کمتر برخودار و افرادی که دارای بیمه رایگان هستند به بخش دولتی مراجعه کنند؛ زیرا کسی که توان پرداخت ۶۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان سالانه را ندارد و رایگان بیمه شده است، وقتی به بخش غیر دولتی مراجعه می‌کند باید مابه‌التفاوت تعرفه را خودش باید پرداخت کند.

وی افزود: رشد تعرفه های بخش خصوصی نیز نسبت به سال گذشته به طور میانگین ١٦ درصد و به ترتیب ویزیت سرپایی پزشکان عمومی و متخصص ٢٠ درصد، ویزیت روانپزشکان ۳۶ درصد و ویزیت متخصصین اطفال ٣٨ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: بالاتر بودن رشد تعرفه‌های متخصصین اطفال نسبت به سال قبل برای کودکان زیر ٥ سال و با استفاده از نسخه الکترونیک با رویکرد حفاظت بیشتر از اطفال از دیگر نکات مثبت در این حوزه است. متخصصین اطفال در آینده کودکان بسیار تاثیرگذار هستند و باید توجه ویژه‌ای به این گروه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تعرفه پزشكي سلامت درمان سازمان بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت جزء حرفه ای بخش خصوصی بخش دولتی درصد افزایش برای بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان

رئیس پلیس راهور کردستان، گفت: در فروردین‌ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در استان در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سرهنگ رضا همتی‌زاده در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین‌ماه عدم توجه به جلو با 40 درصد و عدم رعایت حق تقدم با 32 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با 28 درصد مهمترین علت رخ داده تصادفات درون شهری کردستان بوده است.

وی افزود: در فروردین‌ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در استان در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته 100 درصد کاهش، تصادفات جرحی 15 درصد کاهش و تصادفات خسارتی با 20 درصد افزایش تحلیل شده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: علی‌رغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرهای نوروزی را در پی داشته است، با برنام‌ ریزی پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و حضور پررنگ کارکنان و همراهی رسانه‌ها در آگاه‌بخشی، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است

وی تصریح کرد: در عین حال توجه و برنامه‌ریزی پلیس راهور در اردیبهشت و ماه‌های گرم سال، کاهش تصادفات موتورسیکلت در پی افزایش استفاده شهروندان از این وسیله نقلیه است که بیشترین تصادفات جرحی را در شش ماهه اول سال به خود اختصاص می‌دهد. 

همتی‌زاده با اشاره به مهمترین علت رخداد تصادفات درون شهری اذعان داشت: تصادف عابرین پیاده با 60 درصد، موتورسیکلت‌ها با 35 درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین‌ماه بوده که از رانندگان و راکبان موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و عدم تردد در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابرین پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهد، پیشگیری کنند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس