Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@03:30:06 GMT

کرونا و همبستگی اعضای خانواده

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۶۹۹۳

کرونا و همبستگی اعضای خانواده

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نبی الله عشقی ثانی مدرس دانشگاه و عضو شبکه ملی حامی ایتام در این یادداشت می نویسد: نکته مهم در انتقال ویروس کرونا این است که این بیماری از فرد به فرد منتقل می شود یعنی یک نفر درگیر بیماری قبل از اینکه متوجه بیماری خودش شود، می تواند ده ها نفر را مبتلا کند.

باید باور کنیم که همه مردم جهان با خطری مهم مواجه هستند که کنترل آن نیازمند یک همت بلند و اقدام جدی و سراسری و همگانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از رعایت بهداشت فردی مهم ترین اقدام جداسازی جدی و قرنطینه کردن است این قرنطینه کردن در کشور چین و ایتالیا با وسواس کامل اجرا شد که اقدامی موثر است.

اکنون که مسئولان امور بهداشت و درمان کشور، قرنطینه کردن شهرها را غیر ضروری یا غیر قابل اجرا تشخیص داده اند موضوع قرنطینه افراد در میان خانواده و منازلشان را به شدت توصیه می کنند و می کوشند با تعطیل کردن تجمعات، اجتماعات و داد ستدهای اجتماعی مانع انتشار بیشتر ویروس شوند و آن را به حداقل برسانند و کنترل کنند.

استانداران و شهرداران بر خلاف رویه معمول مردم را از مسافرت به استان و شهرستان ها باز میدارند و درخواست می‌کنند که مردم مسافرتشان را به فرصت مناسبی موکول کنند.حتی چندی پیش اعلام شدکه اتومبیل های که پلاکشان مربوط به سایر شهرها باشد حق ورود نداشته و بازگردانده میشدند.

از سوی دیگر اگرچه ویروس کرونا باعث نگرانی، جدایی، تعطیل بازار کسب و کار، کاهش شدید رونق اقتصادی شده و رفت و آمدهای خانوادگی را ممنوع کرده است و با وجود همه این دردسرها، ترس ها و دل نگرانیها و مرگ و میرها مردم وادار شده اند که تردد نکنند و در منازلشان بمانند در نتیجه حضور اعضاء خانواده در کنار یک دیگر به شدت افزایش پیدا کرده است که اتفاق خوبی است.

از منظری دیگر در سال های اخیر ضرورت های اشتغال والدین، شرکت در مراسمات و مسئولیت های اجتماعی، اشتغال به تحصیل فرزندان و امثالهم ارتباطات خانوادگی را کاهش داده و به حداقل خود رسانده بود و در نتیجه چالش بزرگی برای تامین نیازهای عاطفی و همزیستی خانوادگی که یکی از نگرانی های اصلی کارشناسان روابط خانوادگی استبه وجود آمده بود.

امیدواریم در این شرایط بحرانی حضور فرزندان و دیگر اعضاء در کنار یکدیگر موجب توسعه ارتباط خانوادگی و مهربانی با یکدیگر شود،به این معنی که قدر یکدیگر را بدانیم، با هم حرف بزنیم، طلاق عاطفی را شکست دهیم و به درک از یکدیگر کمک کنیم، یار و غمخوار یکدیگر باشیم، قدری از موبایل هایمان دست برداریم، آقایانی که همسرانشان خانهدار هستند ببینند که خانم ها روزانه چقدر زحمت می کشند و در امور خانه مشارکت کنند تا محیط عاطفی و مهربانانه برای خانواده خود ایجاد کنند در این صورت است که می توان گفت کرونا موجب همبستگی خانوادگی شده است.

نکته پایانی اینکه از مسئولان و مدیران رسانه ملی هم انتظار می رود اکنون که الزاماً اعضاء خانواده بیشتر در کنار یکدیگر هستند با تولید برنامه های آموزشی با موضوع مهارت های زندگی و برنامه های سرگرم کننده و شاد، تحمل این ایام را آسان تر کنند تا فضای مهربانی بیشتر فراهم شود.

مطمئن باشیم که با عشق و مهربانی، درک یکدیگر و همکاری و دیگر دوستی می توانیم کرونا را هم شکست دهیم و از این فرصت کنار هم بودن برای تقویت روابط خانوادگیمان که عامل اصلی خوشبختی انسان هاست بهره برداری کرده بدین ترتیب تهدید ویروس کرونا را تبدیل به فرصت مهربانی و همبستگی خانوادگی کنیم.

انتهای پیام/

20 / 20 کرونا خانواده کنار هم بودن مزیت های کرونا همبستگی خانوادگی درک متقابل

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا خانواده کنار هم بودن درک متقابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۶۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسدی بعد از ۲۵ روز در نی‌ریز کشف شد

ایسنا/فارس فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف جسدی بعد از ۲۵ روز در این شهرستان خبر داد و گفت: قاتل و همدستش که اقدام به قتل برادرشان کرده بودند در این شهرستان دستگیر و روانه زندان شدند.

عظیم‌الله کرمی امروز، ۱۳ اردیبهشت با اعلام این مطلب بیان کرد: ماموران پلیس استهبان حین گشت‌زنی و اخبار واصله مطلع شدند که جسد فردی مذکر در اطراف باغات مدفون شده است که سریعا به محل مذکور اعزام و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه و شناسایی جسد و تحقیقات تخصصی مشخص شد که مقتول ۴۴ ساله در فروردین‌ماه سال جاری به دلیل اختلافات خانوادگی با برادر خود درگیر و به قتل رسیده است.

فرمانده انتظامی نی‌ریز ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند قاتل ۳۹ ساله به همراه دیگر برادرش که در انتقال جسد با وی همکاری داشته را شناسایی و با اقدامات فنی آنان را دستگیر کنند.

کرمی با بیان اینکه متهمین علت و انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی اعلام کردند، گفت: قاتل و همدستش برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد تا در اختلافات فی مابین به مراجع قانونی مراجعه نمایند و با سعه صدر و گذشت در حق همدیگر از اینگونه حوادث ناگوار که مضرات جبران‌ناپذیر برای خانواده‌ها به دنبال دارد، جلوگیری کنند.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امشب شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل باشید
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • فیلم/همبستگی دانشجویان دانشگاه کمبریج در انگلیس با غزه و فلسطین
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • فیلم| ویدیوی تکان دهنده از صحبت‌های کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند
  • فیلم| تحصن دانشجویان دانشگاه منچستر در انگلیس برای همبستگی با غزه در محوطه دانشگاه
  • جسدی بعد از ۲۵ روز در نی‌ریز کشف شد
  • طعنه هاشمی‌طبا به رئیسی و کابینه‌اش: فکر می‌کنند روز عروسی‌شان است؛ برای یکدیگر نوشابه باز می‌کنند
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • پیاده روی خانوادگی در شهمیرزاد