Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح های پژوهشگران جوان کشور در زمینه تحول آفرینی مبتنی بر هوش مصنوعی باید حمایت شوند چرا که این پژوهشگران در حوزه های پژوهش‌های بنیادین و بازار کار به دستاوردهای خوبی رسیده اند و برای این بخش ها نیز راهکار و توصیه‌های مشخص دارند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس ،سامانه «فارس من» سامانه‌‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری فارس این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع «محقق در زمینه هوش مصنوعی را حمایت کنید
» را مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت‌وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری فارس برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

* هوش مصنوعی افراد با علاقه های مشترک را کنار هم جمع می کند

 

بیگدلی دبیر علمی نخستین کنفرانس علوم شناختی و رسانه خبرگزاری فارس در این زمینه می‌گوید:برای کمک به افراد محقق  در زمینه هوش مصنوعی می توان زمینه کاری آنها را مشخص کرد. در دنیا بر اساس کلیک ها و سرچ هایی که فرد محقق در مورد مقالات و دانلود آنها انجام می دهد موضوعات مورد علاقه وی برای او ارسال می شود همان اتفاقی که در اینستاگرام هم می افتد.پس این حالت می تواند برای فرد محقق هم اتفاق بیافتد. این که چه مقالاتی را سرچ می کند و چه موضوعاتی را دانلود می کند از روی آنها هوش مصنوعی در گوگل وجود دارد و موتور جستجوگر بر اساس ایمیلی که برای فرد دارد مقالاتی که در آن زمینه است را برای فرد می فرستد. یعنی بدون اینکه فرد جستجو کند به شکل هوش مصنوعی  با آخرین یافته های علمی در آن زمینه ای که علاقه مند است به صورت مقاله برای وی ارسال می شود. 

وی می گوید: وقتی که فرد محقق جست و جو می کند و ایمیل او باز است اینترنت به شکل هوش مصنوعی چون می داند فرد به چه زمینه هایی علاقه دارد جستجو می کند و مقاله هایی که موضوعات آن به فرد محقق نزدیک است را برای او ارسال می کند.همان اتفاقی که در اینستاگرام می افتد به این شکل که هوش مصنوعی می تواند به محققین کمک کند. 



*حمایت از طرح های پژوهشگران جوان کشور در زمینه تحول آفرینی مبتنی بر هوش مصنوعی

در ادامه معصومه نصیری مدرس دانشگاه می‌گوید: طرح ها و پژوهش های پژوهشگران جوان کشور در زمینه تحول آفرینی مبتنی بر هوش مصنوعی باید حمایت شوند چرا که این پژوهشگران در حوزه های پژوهش‌های بنیادین، کاربردها، زیرساخت، بازار کار، مسائل حقوقی، اجتماعی و اقتصادی به دستاوردهای خوبی رسیده اند و برای این بخش ها نیز راهکار و توصیه‌های مشخص دارند اما باید از سوی مسوولان جدی و مورد اتکا قرار گیرند. 

به گفته وی نقش هوش مصنوعی در کاهش اثرات یا از بین بردن برخی چالش ها در حوزه های بهداشت و درمان، محیط زیست، حکمرانی و اساسا بحران های مداوم و هر روزه بشری و بازتعریفی برخی حوزه های برنامه ریزی کشورها قابل ذکر است به نظر می رسد عصر بی توجهی به چنین مقوله مهمی بسر آمده باشد و مسوولان به‌واسطه مزایای گوناگون این فناوری باید دیر یا زود آن را به رسمیت شناخته و به سمت شهر هوشمند، شهروندی هوشمند و حکمرانی هوشمند حرکت کنند.

وی می افزاید:باید پژوهش های موجود در کشور درباره هوش مصنوعی، تجربه سایر کشورها در این زمینه و اساسا پذیرش هوش مصنوعی را جدی گرفت. حکمرانی در بخش های مختلف بدون درنظرگیری تکنولوژی های جدید دیگر فاقد توجیه و معنا است و سرانجام ما روزی مجبور به رسمیت شناختن آن خواهیم بود. شاید لازم باشد از امروز به فکر فراهم آوری زیر ساختهای لازم برای داشتن شهر و دولت هوشمند باشیم.

 

و اما فرانک شیروانی، عضو کمیته علمی نخستین کنفرانس علوم شناختی و رسانه خبرگزاری فارس نیز در این باره به خبرنگار فارس می‌گوید:  با توجه به کارآیی و مزایای هوش مصنوعی قطعا محققین هوش مصنوعی باید از حمایت همه جانبه برخوردار باشند. هوش مصنوعی باعث افزایش کارایی و عملکرد ما می‌شود و همچنین با ایجاد فرصت‌های جدید، افزایش درآمد، صرفه‌جویی و ایجاد شغل را نیز به دنبال دارد و با دادن آزادی عمل به افراد این فرصت را می‌دهد که جنبه‌های خلاقانه بیشتری را  در نظر داشته باشیم وکارآفرینی، افزایش یابد.

وی ادامه می‌دهد: لازم است آزادی عمل لازم و مناسبی برای محققین در زمینه هوش مصنوعی در نظر گرفته شود تا شاهد تحولات چشمگیری در عرصه‌های مختلف باشیم. باید دقت کرد که هوش مصنوعی تحول تدریجی در بازار کار و همچنین در مشاغل را به دنبال دارد و کارمندان را قادر خواهد کرد که کارهای خود را با کمک هوش مصنوعی انجام دهند. البته باید توجه داشت که اگر ربات‌ها باهوش‌تر از انسان‌ها باشند، ممکن است همه چیز از کنترل خارج شود بنابراین محققین این حوزه نقش بسزایی در تعدیل و توزیع قدرت بین ربات ها و انسان دارند. پیدایش هوش مصنوعی در زندگی مردم موجب می‌شود از یک سو سبک زندگی افراد بهتر شود  و از سوی دیگر کارایی وعملکرد در اموری چون بازاریابی و تشخیص درست و به موقع بیماری‌ها و مراقبت‌های بهداشتی و غیره بالاتر برود. 

عضو کمیته علمی نخستین کنفرانس علوم شناختی و رسانه خبرگزاری فارس  معتقد است: پیشرفت در امور پزشکی و نظارت بر این مهم از طریق هوش مصنوعی امکان پذیر خواهد شد و تشخیص و درمان بیماری‌ها از راه دور مصداق همین مسئله است.  در عین حال استفاده از هوش مصنوعی پیامدهای ناخواسته و غیرقابل پیش‌بینی دیگری نیز به دنبال خواهد داشت که درایت محققین و حمایت از آنها را توامان نیاز دارد.

عضو کمیته علمی نخستین کنفرانس علوم شناختی و رسانه خبرگزاری فارس اظهار می کند: ‌هوش مصنوعی و تاثیر آن بر افزایش خلاقیت قابل تامل است. احتمالا استفاده از هوش مصنوعی بزرگترین فرصت برای افزایش خلاقیت و ابتکار است اما باید توجه داشت که می‌تواند منجر به از دست دادن شغل برای بسیاری از افراد شده و یا حتی کنترل انسان‌ها را به دست بگیرد. ‌با توجه به حیطه گسترده هوش مصنوعی و نیاز به هدایت و مدیریت صحیح آن محققین حوزه هوش مصنوعی باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گرفته و هدایت شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هوش مصنوعی هوش مصنوعی هوش مصنوعی فرد محقق حوزه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان جوان این مرز و بوم زمینه ساز پیشرفت های علمی شده اند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا طالبی شب گذشته در مراسم گرامی داشت مقام معلم و استاد در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بیان داشت: شما مقامی بسیار رفیع و ارزشمندی دارید و جایگاه معلمی و استادی به دو دلیل قرآنی و روایی، رفیع است.

به گفته وی خداوند در آیات قرآن خود را معلم معرفی کرده و به گفته پیامبر (ص) یکی از دلایل بعثت ایشان تعلیم و تربیت انسان است.

وی افزود: معلم سازنده نسل آینده است و استاد شهید مطهری و احمدی روشن و… از پشت میزهای کلاس درس به جایی رسیده اند.

وی با اشاره به تحریم های ترکیبی دشمن تصریح کرد: دشمن در هر جای که توانسته چوب لای چرخ ما گذاشته است و با این وجود دانشمندان جوان این مرز و بوم با عزم و اراده خود زمینه ساز توسعه و پیشرفت در حوزه های مختلف علمی شده اند.

وی خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح ما با تکیه بر این دستاوردهای علمی پایگاه مهم نظامی صهیونیست ها را با موشک نقطه زن را با وجود گنبد آهنین هدف قرار دادند که انجام این کار مرهون اقدامات معلمان و اساتید دانشگاه ه ها است.

طالبی تصریح کرد: پیشرفت های علمی ما سبب شده که افراد بیمار بسیاری از کشورهای دیگر برای معالجه به ایران بیایند.

رئیس کمیسیون دانشجویی استان در ادامه گفت: دانشجویان و اساتید باید از پیشرفت های علمی در نقاط مختلف کشور بازدید کنند که نمونه عملی آن را در کارخانه کویر تایر می توانیم بینیم که برای تولید نیازهای این کارخانه اقدامات خوبی با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان انجام شده است.

طالبی با اشاره به اینکه در اجرای دستورالعمل ها و ابلاغ های کشوری مسئولان استانی هیچ اختیاری ندادند، افزود: دستگاه های نظارتی هم به وظیفه خود در این خصوص برای اجرای دستورالعمل ها و ابلاع های کشوری عمل می کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی از پایه علمی قوی برخوردار است و اشتغال محوری در آن مد نظر قرار گرفته است.

طالبی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت، تصریح کرد: هیچ تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد و با توجه به اهمیت رقابت در دور دوم، مرحله دوم به جهاتی مهم تر است.

به گفته وی هر چند بعضی از مسئولان بر اساس ماده ۷۷ قانون انتخابات از طرفداری در انتخابات منع شده اند اما در افزایش مشارکت انتخابات همه ما می توانیم ایفای نقش کنیم.

به گفته وی دور اول انتخابات بدون هیچ مشکلی در استان برگزار و اعتبار نامه های افراد منتخب صادر شده است و هیج حاشیه امنیتی با توجه به شرایط زمان برگزاری انتخابات در استان نداشتیم.

وی خاطر نشان کرد: ۹۸ درصد دستگاه های احراز هویت در همه استان در ساعت هشت صبح فعال شد و ۲۱ اردیبهشت هم یک بار دیگر شاهد حماسه آفرینی دیگری توسط مردم استان خواهیم بود.

در ادامه این مراسم از اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی تجلیل شد.

کد خبر 6093694

دیگر خبرها

  • دانشمندان جوان این مرز و بوم زمینه ساز پیشرفت های علمی شده اند
  • جدید‌ترین دستاورد‌ها در زمینه نقش هوش مصنوعی در تصویربرداری در سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران ارایه می‌شود
  • «منم بچه مسلمان» هم با سیمرغ به تحول رسید
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • وحیدی: ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس تعریف شده است
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • تعریف قریب ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد