Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@02:46:35 GMT

گمان می‌کردم که تو بیداری!

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۷۲۱۵

گمان می‌کردم که تو بیداری!

لانه مفسدان اقتصادی از میدان دید مراکزی که وظیفه مبارزه با این پدیده پلشت را دارند، پنهان نیست و اگر اراده و همتی در میان باشد مقابله با گرانی‌های افسار گسیخته و کمرشکن به آسانی امکان‌پذیر است. اما، چرا دستی از آستین همت بیرون نمی‌آید و مقابله‌ای با مفسدان صورت نمی‌پذیرد؟! پاسخ این سؤال هرچه باشد، بی‌عرضگی و یا خدای نخواسته آلودگی برخی از دست‌اندرکاران از دایره آن بیرون نیست!

به گزارش دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی نوشت: پیر زنی به داروغه شکایت کرد که حرامیان نیمه شب به خانه‌ام ریخته و هرچه ‌اندوخته بودم را به غارت برده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داروغه پرسید در آن هنگام کجا بودی و چه می‌کردی؟.

پیر زن گفت گمان می‌کردم که تو بیداری!.

به این چند خبر که اولاً؛ فقط مشتی از خروارهاست

و ثانیاً؛ از سوی افراد آگاه و دست‌اندرکاران موضوع مطرح شده است، نیم‌نگاهی بیندازید؛

• رئیس ‌اتحادیه بارفروشانِ میوه درباره علت گرانی افسار گسیخته و غیرطبیعی لیموترش و لیمو شیرین در فضای کرونایی کشور، می‌گوید: «ما به وزارت صنعت و معدن، اتاق ایران، سازمان تعزیرات و... اعلام کردیم که انحصار لیموترش و شیرین در دست چهار، پنج نفر سودجو افتاده‌ که این میوه‌ها را در سردخانه‌ها دپو کرده‌اند. حتی از ۱۰ روز قبل به رئیس ‌تعزیرات حکومتی استان تهران و اتاق تهران نامه زدیم و آدرس این چهار، پنج نفر را دادیم»!

• آقای حمیدرضا رستگار رئیس ‌اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در مصاحبه‌ای می‌گوید: «ما نمی‌دانیم چه اتفاقی در بازار افتاده که یک روزه قیمت هر کیلو آهن هزار تومان نوسان پیدا می‌کند و چرا باید ورق بلند در بورس ۶ تا ۷ هزار تومان قیمت بخورد اما در بازار با ۱۰ هزار تومان به فروش برسد، سود این اختلاف قیمت‌ها به جیب چه کسانی می‌رود چرا هیچ شفاف‌سازی در بخش قیمت و فروش آهن و ورق‌های فولادی نیست چرا هیچ نظارتی صورت نمی‌گیرد»!

• دبیرکانون مرغداران کشور در گفت‌وگویی از رابطه یکی از دستگاه‌های دولتی با واسطه‌ها خبر داده و می‌گوید: « شرکت پشتیبانی امور دام به جای اینکه مرغ را از خود مرغداران تهیه کند، از واسطه‌ها می‌خرد و همین مسئله باعث شده تا در هر کیلو مرغی که واسطه‌ها از مرغداران خریداری می‌کنند ۳ هزار تومان نصیب آنها شود».

• رئیس ‌انجمن صنایع خوراک دام و طیور با اشاره به اینکه برای واردات انواع ویتامین دامی ارز ۴۲۰۰تومانی تخصیص داده شده است می‌گوید: «میانگین قیمت خرید ویتامین A که هم‌اکنون در گمرک منتظر ارز ۴۲۰۰ تومانی است، ۱۰۲ یورو است که قیمت قابل فروش آن به ازای هر کیلوگرم حداکثر ۸۰۵ هزار تومان می‌شود. اگر ارز ٤٢٠٠ تومانی را هم حذف کنند و این ویتامین با ارز آزاد هم وارد کشور شود، قیمت آن یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد شد. ولی این نهاده‌ها را به قیمت دو میلیون و ۸۰۰ هزارتومان به تولیدکنندگان می‌فروشند»!

یعنی هر یک کیلو از کالایی را که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده‌اند، یک میلیون و ششصد و پنجاه و چهار هزار و پانصد تومان بیشتر از قیمت این کالا در صورتی که با ارز آزاد وارد کرده باشند می‌فروشند، ولی از آنجا که این کالا را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده‌اند، در هر یک کیلو، نزدیک به ۲ میلیون تومان بیشتر از قیمت واقعی آن دریافت می‌کنند. یعنی می‌دزدند ‪!‬‬

• ... و ده‌ها نمونه دیگر از این دست که به وضوح نشان می‌دهد لانه مفسدان اقتصادی از میدان دید مراکزی که وظیفه مبارزه با این پدیده پلشت را دارند، پنهان نیست و اگر اراده و همتی در میان باشد مقابله با گرانی‌های افسار گسیخته و کمرشکن به آسانی امکان‌پذیر است. اما، چرا دستی از آستین همت بیرون نمی‌آید و مقابله‌ای با مفسدان صورت نمی‌پذیرد؟! پاسخ این سؤال هرچه باشد، بی‌عرضگی و یا خدای نخواسته آلودگی برخی از دست‌اندرکاران از دایره آن بیرون نیست!

منبع: فارس

کلیدواژه: بیداری ارز گرانی آلودگی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ علی رزمجو بعد از ظهر چهار شنبه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه در سالن ۲۲ بهمن بوشهر با بیان اینکه مبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ریشه در آیات قرآن کریم دارد گفت: فلسفه تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اصول و اعتقادات الهی ترسیم شده است و با به کارگیری عقل، خرد و توانمندی‌های فردی و سازمانی در راه حق حرکت می‌کند.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر با اشاره به تکثیر اعتقادات آزادی‌خواهانه‌ای که از انقلاب اسلامی در دنیا نشأت گرفته است افزود: ایستادگی ملت مظلوم فلسطین در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی و بیداری آزادی‌خواهان جهان در راستای حمایت این ملت مظلوم همگی نشأت گرفته از آرمان‌های الهی انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه رژیم غاصب صهیونیستی را گیر افتاده در باتلاقی عمیق خواند و تصریح کرد: مقاومت مردم فلسطین، ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در هدف قرار دادن اهداف نظامی و اعتراضات داخلی این رژیم کودک کش را در باتلاقی عمیق فرو برده است.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در پایان اظهار کرد: موفقیت‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف تجلی‌گاه عشق به خدا، ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی است

در پایان این مراسم به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه از مربیان و هادیان نمونه سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6094443

دیگر خبرها

  • باید حرکت‌های دانشجویی در حمایت از غزه در جوامع بین‌المللی تبیین شود
  • یکی از ثمرات طوفان‌الاقصی بیداری وجدان‌های دانشجویان است
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری
  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • لزوم امید آفرینی در لرستان/ رسانه‌ها از روی حدس و گمان قلم نزنند
  • آیپک؛ اتاق فرمان سرکوب بیداری دانشجویی
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد