Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فرهاد ابول نژادیان شامگاه دوشنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان خوزستان درخصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا بیان کرد: آمار رو به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان نشان دهنده عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و البته افزایش نمونه گیری ها است. وی گفت: شهروندان باید در زمینه فاصله گذاری اجتماعی دفت و جدیت بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: درحال حاضر اولویت نخست وزارت بهداشت کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا است بنابراین شناسایی زودهنگام مبتلایان، درمان در روزهای نخست و قرنطینه مبتلایان بدون علامت برای کاهش ابتلای افراد جامعه بسیار مهم است.

ابول نژادیان بیان کرد: عدم حضور در هرگونه مراسم مانند عزاداری و جشن ها, عدم تردد بی رویه در خیابان ها و بازار، عدم رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک در همه تجمع ها از راه های کنترل ویروس کرونا است، از مردم درخواست می کنم از مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته مربوط به شناسایی مبتلایان ویروس کرونا ترس نداشته باشند و درصورت مشاهده هرگونه علائم خفیف به این مراکز مراجعه کنند.

وی افزود: نکته مهم دیگر رعایت اصول قرنطینه خانگی برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا است، کسانی که امکانات اجرایی اصولی قرنطینه خانگی را ندارند و در منازل آنها سالمند، فرد بیمار و زن باردار وجود دارد بهتر است به نقاهتگاه ها مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: از شهروندان تقاضا می شود مانند روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در خوزستان به صورت خودجوش فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از دید و بازدیدهای خانوادگی پرهیز کنند.

وی افزود: مردم باید از ترددهای غیر ضروری در بازار به ویژه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان خودداری کنند زیرا به دلیل شلوغی بازار امکان افزایش ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد.

ابول نژادیان توضیح داد: در مرحله اول غربالگری در حوزه دانشگاه جندی شاپور ۹۳درصد، دانشکده پزشکی بهبهان ۹۵درصد، دانشکده پزشکی آبادان ۸۸، دزفول ۹۵ و شوشتر نیز ۹۵ درصد جمعیت را غربالگری کردیم در مجموع از جمعیت بالغ بر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر غربالگری شده اند.

وی افزود: ۸۳.۲۳ درصد از جمعیت غربالگری شده حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز هیچ مشکلی نداشتند و ۱۴.۵۲ درصد افراد دارای بیماری زمینه ای و سالمند بوده اند که از آنها خواسته شد در خانه باقی بمانند و برای سه دهم درصد این افراد اقدامات سرپایی انجام و ۲ درصد نیز به بیمارستان های منتخب ارجاع داده شده اند.

سرپرست داشنگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: در مرحله دوم غربالگری شناسایی زودهنگام افراد مبتلا، ایزوله کردن به موقع و درمان موثر را در پیش گرفته ایم، هدف ازاین مرحله از غربالگری کاهش آمار مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا است.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۳۲ مرکز ۱۶ ساعته دانشگاهی، ۱۶ مرکز غیر دانشگاهی، ۲۸ واحد ۲۴ ساعته دانشگاهی فعال هستند همچنین ۳۰واحد صرفا برای شناسایی بیماران سرپایی و غربالگری اقوام مبتلایان به ویروس کرونا در سطح وجود دارد.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، در ٢٤ ساعت گذشته یک‌هزار و ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ١٩ در کشور شناسایی شد و تعداد مجموع بیماران کرونایی به ۹۸ هزار و ۶۴۷ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا اهواز علائم کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اهواز علائم کرونا ویروس کرونا اهواز علائم کرونا علوم پزشکی اهواز ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از به صدا در آمد زنگ خطر جمعیتی در کاشان به صدا درآمد و گفت: زایمان در سال ۱۴۰۲، پنج درصد کاهش یافت. - اخبار استانها -

عباس آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به هفته سلامت و کاهش پنج درصدی زایمان در سال 1402،  اظهار داشت: در سال 1401، هفت هزار و 325 زایمان در کاشان انجام شده بود که این تعداد در سال 1402 به شش هزار و 931 نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای افزایش زایمان طبیعی و کاهش عمل سزارین، ابراز داشت: تعداد زایمان طبیعی در سال 1401، سه هزار و 187 نفر بود که این تعداد در سال 1402 به سه هزار و 317 نفر افزایش یافته است.

آزادی همچنین از افزایش زایمان‌های بی‌درد در کاشان خبر داد و گفت: با استفاده از روش‌های مختلف، زایمان‌های بی‌درد از 3.67 به 4.58 درصد افزایش یافته است در حالی که این رقم باید به 40 تا 50 درصد برسد تا بانوان خاطره خوشی از زایمان داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش زایمان طبیعی با قرار دادن مشوق‌های مختلف تاکید کرد: تلاش برای افزایش زایمان طبیعی و بی درد در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وی نیروی جوان را عامل پیشرفت در همه عرصه‌ها دانست و گفت: اگر جمعیت نداشته باشیم، هر چقدر هم تکنولوژی داشته باشیم موفق نخواهیم بود و از این رو افزایش زاد و ولد جوانی جمعیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آزادی با اشاره به احترام و حمایت‌های لازم از مادران باردار، بر لزوم ترویج فرهنگ قناعت در جامعه تأکید کرد و گفت: در قدیم چندین خانوار در یک خانه سکونت داشتند و قناعت داشتند، اما امروز معتقدند هر یک نفر از فرزندان خانواده باید یک اتاق مجزا با همه امکانات داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه امروز با پدیده پیری جمعیت و کهنسالی روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: نیروی کار در کشورهای در حال توسعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از این رو جوانی جمعیت نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند