Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:17:50 GMT

احتمال رفع زودهنگام محدودیت برگزاری مراسم مذهبی در فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۷۲۵۴

نخست‌وزیر فرانسه گفت، احتمال دارد کشورش اجازه ازسرگیری برگزاری مراسم و فعالیت‌های مذهبی جمعی را پیش از زمان مقرر صادر کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ادوار فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه اظهار کرد، در صورتی که کاهش تدریجی مقررات قرنطینه از ۱۱ مه باعث افزایش آمار تعداد ابتلایان به کرونا نشود، ممکن است پاریس اجازه ازسرگیری فعالیت‌های مذهبی جمعی را پیش از موعد مقرر یعنی پایان مه صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی هفته گذشته فرانسه از برنامه‌های خود برای کاستن از محدودیت‌های مربوط به کرونا خبر داده است. پیش از این دولت فرانسه اعلام کرده بود که هرگونه مراسم مذهبی در اماکن عمومی تا دوم ژوئن قابل برگزاری نخواهد بود اما فیلیپ گفته که احتمال دارد این محدودیت زودتر برداشته شود.

نخست‌وزیر فرانسه خاطرنشان کرد که بسیاری از مذاهب پیشنهادهایی را برای امکان ازسرگیری مراسم خود با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ارائه کرده‌اند.

فیلیپ پیش‌تر گفته بود، قرنطینه در کشورش باعث حفظ جان صدها هزار تن شده اما اکنون زمان آن فرا رسیده که محدودیت‌ها به تدریج برداشته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرانسه کرونا در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۷۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکتب جعفری شیراز میزبان پیرغلامان اهلبیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، طبق رسم و سنت هفتاد ساله، پیرغلامان اهلبیت، بازاریان و هیات مذهبی شیراز در سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در مسجد مکتب جعفری به عزاداری پرداختند.
بانی این مراسم گفت: در مراسم امروز ابتدا دعای ندبه و زیارت جامعه قرائت شد و سپس مداحان در سوگ شهادت امام جعفر صادق به مدیحه سرایی پرداختند.
شهدوشت شیرازی افزود: تلاش می‌کنیم این مسیر هفتاد ساله را نسل به نسل منتقل کنیم و ادامه دهنده این سنت مذهبی باشیم.
امام جعفر صادق (ع) ۲۵ شوال سال ۱۴۸ هجری قمری در سن ۶۵ سالگی به دستور منصور دوانیقی (خلیفه عباسی) به شهادت رسید.
مدفن مطهر این امام معصوم (ع) در قبرستان بقیع در مدینه منوره است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • مکتب جعفری شیراز میزبان پیرغلامان اهلبیت
  • حذف زودهنگام هدایی از گرند اسمش عربستان
  • احتمال ریزش سنگ در محور‌های هراز و چالوس
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه