Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:33:18 GMT

چند گام تا تحقق سهم گمشده از کودکی کودکان سمنان

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۷۶۲۱

چند گام تا تحقق سهم گمشده از کودکی کودکان سمنان

سال‌هاست سهم کودکان این شهر از شادی و نشاط شهری به دست فراموش‌ کاران حواله شده و بازی در محل‌های پرهیجان و شاداب مانند شهربازی‌های بزرگ برای ساختن خاطرات شیرین و تخلیه انرژی و هیجاناتشان، به یک آرزو بدل شده است.

داشتن تفریحات سالم یکی از ضرورت های هر جامعه نیازمند زیرساخت‌هایی است تا کودکان و نوجوانان و حتی جوانان و بزرگسالان آن جامعه ذهن‌های خسته خود را حتی چند ساعتی به دنیای خنده ها و شادی‌ها بسپارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داشتن چنین تفریحاتی در غنی‌سازی اوقات فراغت نیز بسیار موثر است و می‌تواند رضایت شهروندان را به دنبال داشته باشد.

یک مادر، شهربازی و آرزوی خاطرات شیرین برای فرزندان خردسالش

یکی از شهروندان سمنانی به خبرنگار ایرنا از کاهش تحرکات افراد در پی زندگی شهری شکایت می‌کند و وجود مکان‌ها، وسایل و امکانات تفریحی برای جبران این معضل را ضروری می‌خواند.

زهرا سادات مکتبی وجود بوستان بازی در شهرش را یک رویا دانست که سال‌هاست به آن دست نیافته تا زمینه ساز ایجاد خاطرات شیرین برای پسر هشت ساله و دختر چهار ساله‌اش در کنار خانواده باشد.

وی ادامه داد: زندگی شهری امروز در خانه‌های آپارتمانی با مساحت پایین، ضرورت نیاز تمام افراد جامعه به‌ ویژه کودکان را به بازی در محل‌های پرهیجان و شاداب مانند شهربازی دوچندان می‌کند تا به وسیله آن انرژی خود را تخلیه و هیجاناتشان را کنترل کنند.

درآمدزایی، بلوغ فکری و موفقیت‌های اجتماعی از مزایای پارک‌های بازی

کارشناس علوم اجتماعی و مدیریت شهری نیز با اشاره به اینکه شهربازی‌ها قابلیت تبدیل شدن به منابعی برای درآمدزایی را دارند گفت: احداث و راه اندازی شهرهای بازی به عنوان فضاهایی که نقشی مهم در ارتقای شاخصه‌های نشاط اجتماعی و فردی دارند بسیار حائز اهمیت است.

علی‌ اکبر بنی‌ اسدی با اشاره به اینکه شهربازی‌ها علاوه بر کنترل هیجانات، بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی را نیز به کودکان آموزش می‌دهد گفت: بازی در مکان‌های عمومی و گروهی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و بلوغ فکری کودکان و در نتیجه موفقیت در ارتباطات کاری و غیرکاری و حتی موفقیت‌های تحصیلی و شغلی می‌شود.

وی اظهار داشت: رشد فکری کودکان، ایجاد نظم و انضباط در آن‌ها در کنار خاطرات مثبت و شاد کودکانه، از دیگر مزایای بازهای فکری و گروهی در شهربازی هستند که باید به آن توجه ویژه داشت.

شهربازی، سهمی گمشده از کودکی کودکان سمنانی

بنی‌اسدی ادامه داد: سمنان با توجه به جمعیت بسیار شهری و همچنین قرار گرفتن در مسیر میلیون‌ها زائر مشهد مقدس، باید دارای شهربازی و امکانات تفریحی باشد تا علاوه بر کاهش گلایه‌مندی شهروندان از این امر، آرزوی دیرینه کودکان این شهر به واقعیت تبدیل شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با وعده مسوولان مربوطه این امر هرچه سریع‌تر محقق شود و رویای کودکان سمنانی تنها در خواب رنگ حقیقت نگیرد.

مسوولان از تحقق این رویا تا ۲ ماه دیگر خبر می‌دهند

شهربازی سیمرغ سمنان آماده استفاده کودکان و خانواده‌ها است و صدای خنده کودکان تا دو ماه آینده در آن طنین می‌اندازد، این گفته‌های شهردار سمنان به خبرنگار ایرنا است.

سید محمد ناظم رضوی، بازسازی شهربازی بزرگ سیمرغ را اقدامی موثر در راستای افزایش نشاط اجتماعی کودکان و خانواده‌های استان سمنان و همچنین تحقق رویای دیرینه شهروندان عنوان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهربازیِ بوستان بزرگ سیمرغ شهر پس از سال‌ها، انتظار شهروندان را برآورده نمی‌کرد، گفت: شهرداری سمنان با همراهی بخش خصوصی، این شهربازی را به زودی برای استفاده شهروندان راه‌اندازی می‌کند.

به گفته ناظم‌رضوی، وسایل بازی متنوع و نوین ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در این شهربازی وجود دارد و طراحی فضای داخلی، خارجی و سردر مجموعه توسط واحد دوستدار کودک شهرداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سمنان انجام شده است.

ایجاد بوستان زائر و فضای مناسب اقامت جمعی و کاروانی

شهردار سمنان اظهار داشت: تجهیز وسایل جدید بازی با مشارکت یکی از سرمایه‌گذاران بومی و جوان این شهر که تا به امروز نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال هزینه کرده است، انجام می‌پذیرد.

وی ادامه داد: در کنار این شهربازی نیز بوستان زائر با ۱۱۰ ایستگاه و همچنین فضای مناسب اقامت جمعی و کاروانی ۲۰۰ نفر ایجاد شده است که می‌توانند علاوه بر اقامت از این مجموعه تفریحی نیز استفاده کنند.

شهردار سمنان درباره وسایل جدید این شهربازی توضیح داد: با تاکید بر عنوان «سمنان، شهر دوستدار کودک»، قسمت عمده ای از شهربازی ویژه  تفریحات و بازی کودک در نظر گرفته شده است و  در بخش نوجوان و بزرگسال علاوه بر بازسازی و راه اندازی دستگاه سقوط آزاد که سالها بدون استفاده بود و همچنین نوسازی کشتی صبا، وسایلی نظیر ماشین های برقی، فریزبی ۲۴ نفره، سالتو، کارتینگ، ماشین های برقی، تاب برقی ۳۰ متره، قایق های پدالی با طرح های جدید و در گام بعدی ترن هوایی و یا ترن  U  نصب و راه اندای خواهد شد.

ناظم رضوی اضافه کرد: قرارگرفتن شهربازی در ورودی شهر و دورنمایی که پس از بازپیرایی ایجاد می کند به همراه المان هایی که  در آینده  در ورودی شهر و میدان قومس طراحی و اجرا  می‌شود، ترغیب مسافران برای ورود و ماندن در شهر را به دنبال خواهد داشت.

نگاهی به پارک‌بازی سیمرغ

پارک سیمرغ شهر سمنان با مساحت ۸۰ هکتار در ورودی غربی سمنان واقع شده است و مسوولان مربوطه از وجود بسیاری از امکانات تفریحی و گردشی در این شهر بازی خبر می‌دهند.

پیست کارتینگ در ضلع جنوبی بوستان سیمرغ، استخر، سوپرمارکت، سفره خانه، فست فود، آلاچیق‌های اقامتی و سوییت‌های اقامتی ویژه مسافران که در تمامی ساعات آمادگی پذیرش را دارند، از جمله این امکانات است.

سوییت‌های پارک سیمرغ سمنان حائز رتبه برتر کشوری و صاحب لوح تقدیر در نوروز ۱۳۸۸ شد. در این پارک چادرزدن مسافران بلامانع است و آلاچیق های مسقف نیز برای مسافران وجود دارد.

برچسب‌ها شهرداری سمنان سمنان گذران اوقات فراغت مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری سمنان سمنان گذران اوقات فراغت مدیریت شهری شهرداری سمنان سمنان گذران اوقات فراغت مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ اعزام بالگرد برای یافتن دختر گمشده در کلاله‌

بالگرد هلال احمر و سگ جست‌وجو برای یافتن دختر ۴ سالهٔ مفقودشده در روستاهای کلاله به منطقه اعزام شدند. این کودک از عصر یکشنبه در حالی که به همراه خانواده در زمین‌های کشاورزی بوده مفقود شده است.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • فیلم| اعزام بالگرد برای یافتن دختر گمشده در کلاله‌
  • فیلم/ اعزام بالگرد برای یافتن دختر گمشده در کلاله‌
  • «منم بچه مسلمان» هم با سیمرغ به تحول رسید
  • ۷ نکته مهم برای آرام کردن کودکی که عصبانی و پرخاشگر است
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • بارکولا: الگوگیری از ذهنیت و سخت‌کوشی رونالدو مرا به این جایگاه رسانده