Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@10:55:49 GMT

اوره خون «کرماشا» بالا رفت

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۷۷۷۱

اوره خون «کرماشا» بالا رفت

سال 98 گام دوم «پتروشیمی کرمانشاه» در مسیر رشد بود و بهبود وضعیت صادرات نقطه اتکای این شرکت برای درآمدهای بیشتر است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «صنایع پتروشیمی کرمانشاه» برای هر سهم در سال 98 موفق به تحقق 1953 ريال سود شد.

بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده، این شرکت حدود 6 هزار و 891 میلیارد ريال سود خالص کسب کرده که 34 درصد بیش از سود تحقق یافته در سال 97 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی، با این میزان سود که در سال 98 شناسایی شده، روند سودسازی «کرماشا» برای دومین سال پیاپی گام بلندی در مسیر صعود برداشت.

 

درآمد فروش محصولات «کرماشا» طی سال 98 با رشد 37 درصدی به رقم 14 هزار و 39 میلیارد ريال رسید. علاوه بر افزایش نرخ های فروش، مقدار فروش نیز در این رشد اثرگذار بوده است. مهمترین محصول شرکت اوره است که در سال 97 به میزان 316 هزار تن و به نرخ 12 میلیون ريال به فروش رسید اما؛ در سال 98 بالغ بر 258 هزار تن از آن به نرخ 17 میلیون ريال فروخته شد.

با وجود تحریم ها، «کرماشا» در سال 98 موفقیت بیشتری در امر صادرات داشت و توانست بیش از گذشته محصولات خود را صادر کند. به طور کلی، 98 درصد از درآمدها از محل فروش خارجی تأمین شده است. رشد صادرات موجب کسب 500 میلیارد ريال سود ناشي از تسعير دارایی ها و بدهی های ارزی عملياتی شد.

این شرکت پتروشیمی طرح فاز ۲ مجتمع را با سرمایه گذاری 9 هزار و 357 میلیارد ريالی آغاز کرده که تاکنون 32 درصد پیشرفت داشته و برآورود شده در سال 1400 به بهره برداری برسد و ظرفیت تولید اوره 2 برابر شود. با توجه به در جريان بودن اخذ تسهيلات ارزي به مبلغ ۲۸۷ ميليون دلار از صندوق توسعه ملي براي اجراي فاز ۲، در پايان سال 99 پيشرفت فيزيكي طرح به 78 درصد خواهد رسيد.

نکته قابل توجه برای سهامداران «کرماشا» این است که هیئت مدیره درنظر دارد در مجمع عمومی عادی سالیانه 10 درصد از سود تحقق یافته را بین سهامداران خود تقسیم کند.

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پتروشیمی کرمانشاه انرژی تحریم دلار سود اخبار بورسی میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سردار دوستعلی جلیلیان گفت: پس از اطلاع از وقوع یک مورد پولشویی در زاهدان رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران با انجام تحقیقات دریافتند شخصی که در شهرستان زاهدان برای خرید و فروش موارد مخدر نسبت به افتتاح حساب برای فرزند و همسر خود اقدام و با حساب آنها کار‌های مالی مرتبط با خرید و فروش مواد مخدر را انجام می‌دهد.

سردار جلیلیان تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در ادامه و پس از بررسی‌ از حساب این افراد دریافتند ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی داشته اند و دو نفر متهم را دستگیر کردند.

دیگر خبرها

  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • اخبار جعلی از سر و کول هنرمندان بالا می‌رود
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند