Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-09@00:26:23 GMT

لبیک کانون های مساجد خراسان جنوبی به طرح ملی راهکار

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۷۹۰۹

لبیک کانون های مساجد خراسان جنوبی به طرح ملی راهکار

به دنبال فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری رزمایش مواسات و همدلی در ماه رمضان، فعالان کانون های فرهنگی هنری خراسان جنوبی به مدد دیگر ارکان مسجد برای تحقق فرمایش معظم له، طرح ملی راهکار«رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان» را کلید زدند.

 خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: در گذشته، تنها شاهد حضور مردم و اقامۀ نماز جماعت در مساجد بودیم، اما با شیوع و فراگیری کرونا ویروس، شاهد ظهور و بروز دیگر کارکردهای مسجد برای کمک به مردم بوده و هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

«علی کاربر»، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد باقرالعلوم علیه السلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، در مورد طرح ملی راهکار «رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان»، گفت: طرح ملی راهکار 14 برنامه عملیاتی دارد که همه این فعالیت ها قبل از شیوع کرونا در کانون فرهنگی هنری مسجد باقرالعلوم علیه السلام به طور کامل انجام می شد و بعضی از موارد مانند کمک به همنوع در قالب رزمایش «مواسات و ایثار رمضان» پس از دستور رهبر معظم انقلاب و ابلاغ طرح ملی راهکار در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد باقرالعلوم علیه السلام افزود: جلب مشارکت های خیرین، واسطه گری بین زوجین جوان، جمع آوری و توزیع اقلام بهداشتی، ضد عفونی معابر و محله از جمله فعالیت های عمده این کانون است که در طرح ملی راهکار هم تعریف شده است.

 

همدلی و هم افزایی بیشتر کانون ها با اجرای طرح ملی راهکار

کاربر ادامه داد: کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم علیه السلام، یکی از کانون های فعال در سطح شهر بیرجند است که با تمامی ارکان مسجد مانند مجتمع فرهنگی مذهبی، پایگاه بسیج خواهران و برادران تعامل خوبی برای اجرای رزمایش مواسات دارد.

 

وی بیان کرد: طرح ملی راهکار «رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان»، طرح خوبی است به شرطی که زیرساخت های آن آماده شود چراکه باید تمام این فعالیت ها به صورت مجازی و یا با فاصله گذار اجتماعی برگزار و ثبت شود.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد باقرالعلوم(علیه السلام) یادآور شد: طرح ملی راهکار موجب همدلی و هم افزایی بیشتر کانون ها با مردم برای فعالیت‌های اجتماعی بیشتر می‌شود.

 

۶۰ میلیون تومان گوشت در  قالب طرح مواسات و همدلی  توزیع شد

حجت الاسلام «حمید موسوی اول»، مدیر کانون فرهنگی هنری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیرجند هم در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: طرح مواسات در سایه لبیک به فرمایشات رهبری در کانون شهید سلیمانی مسجد قبا مهرشهر اجرا شد و برای نیمه ماه مبارک رمضان مرحله دوم رزمایش مواسات در این مسجد برگزار خواهد شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید سلیمانی بیرجند گفت: در نیمه شعبان به همت فعالان کانون شهید سلیمانی مسجد قبا و با همراهی ستاد کانون های فرهنگی هنری استان و مساعدت موسسه خیریه حضرت خدیجه(س) قم و برنامه سمت خدا، 300 بسته گوشت گرم بین نیازمندان مناطق محروم و حاشیه شهر بیرجند توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه در مرحله اول مواسات 600 کیلوگرم گوشت به ارزش ریالی 60 میلیون تومان بین 300 خانواده نیازمند توزیع شد، افزود: از مساجد حاشیه مهرشهر و دستگرد برای توزیع این بسته ها فراخوان شد.

 

وی از اهدای 313 بسته معیشتی عیدانه به خانواده های نیازمند و محروم حاشیه شهر بیرجند هم خبر داد و گفت: این بسته‌های غذایی شامل رب، ماکارونی، روغن، قند و گوشت مرغ به ارزش ریالی هر بسته 65 هزار تومان در کنار بسته های بهداشتی (مایع دستشویی، وایتکس و ماسک) با اعتبار ۲۰ میلیون تومان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به محرومان در مواقع حساس، توزیع شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید سلیمانی مسجد قبا مهر شهر تصریح کرد: مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی تحت عنوان کمک مومنانه، توسط مرکز نیکوکاری امام علی(ع)، مسجد قبا برای اهدای بسته های معیشتی بین اقشار آسیب پذیر جامعه از محل بیماری کرونا در نیمه ماه مبارک رمضان (ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام) برگزار می شود.

 

 

وی با بیان اینکه با یک اشاره رهبری در تمام قضایای زلزله، سیل، تمام مردم و ارگان ها پای کار آمده اند، گفت: رهبری در بحران کرونا طرح مواسات و کمک مومنانه را مطرح کردند، لذا در این مرحله، قشر ضعیف و آسیب دیده بنا به فرمایش رهبری توسط همه مردم و جهادگران حمایت می شوند.

 

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: هم اکنون در سراسر کشور مراکز نظامی، موسسات خیریه، گروه های جهادی و مردمی، مساجد، کانون های مساجد، سپاه پاسداران و نیروهای بسیجی در لبیک به فرمایشات رهبری صف کشیده اند و برنامه هایی برای دستگیری از محرومان و قشر آسیب پذیر از محل کرونا تدارک دیده اند.

 

توزیع ۱۳۰ بسته معیشتی بین محرومان بیرجند

«صادق دهقانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید مطهری مسجدالحسین جوادیه بیرجند هم در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: ضد عفونی معابر، درب منازل و محله های سطح شهر توسط هفت اکیپ از فعالان کانون فرهنگی هنری شهید مطهری انجام می شود و تاکنون در این مسجد پنج گوسفند برای دفع بلا و رفع بحران کرونا ذبح شده است و همراه بسته های حمایتی بین نیازمندان توزیع شده است.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید مطهری مسجدالحسین جوادیه بیرجند ادامه داد: همزمان با فرمایش معظم له در خصوص رزمایش مواسات و همدلی به همت کانون شهید مطهری ۱۳۰ بسته غذایی به ارزش ریالی هر بسته ۲۰۰ هزار تومان تهیه و در اختیار اقشار آسیب پذیر از محل بیماری کرونا قرار گرفته است.

 

اجرای طرح ملی راهکار تا پایان خرداد در کانون های مساجد

حجت الاسلام سبزه کار مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی هم با اشاره به اجرای طرح ملی راهکار در سطح کانون های فرهنگی هنری استان در قالب ۲ بسته برنامه ای و چهار محور «رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار» گفت: بازه زمانی اجرای این طرح از اول اردیبهشت تا پایان خرداد است.

 

وی ایجاد و تقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت بنیه ایمان،‌ همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون‌های مسجد را از اهداف این طرح ذکر کرد و ادامه د اد: کانون‌های فرهنگی هنری با محوریت امام جماعت و همراهی هیات امنا و سایر تشکل‌های محله می‌توانند با رویکرد اعتماد‌سازی، شبکه سازی و جریان سازی در اجرای این برنامه با کمترین مشکل و مانعی، مواجه شده و گامی موثر و حرکتی جهادی را انجام دهند.

 

حجت الاسلام سبزه کار تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت‌های صورت گرفته در قالب طرح ملی راهکار و بارگذاری آن در صفحه اختصاصی کانون در سایت بچه‌های مسجد و همچنین انتشار در فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها با عنوان پویش مردمی #بچه_ها_مسجد از ۱۱۴ جایزه نفیس و ارزنده بهره مند شوند.

 

تعظیم عملی مساجد به فرمایشات رهبری

حجت الاسلام «روح الله نوری»، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: طی جلسه ای ناظر بر دهه تکریم و تعظیم مساجد، مقرر شد برنامه های این دهه به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت و به صورت مجازی برگزار شود، لذا مساجد در این مدت به نوعی تعظیمی عملی به فرمایشات رهبری دارند.

 

وی در خصوص طرح ملی راهکار گفت: طرح ملی راهکار «رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان» به دلیل داشتن پیوست اجتماعی، اعتماد آفرین است و سبب ارتقای فعالیت و کارکرهای اجتماعی مساجد می شود.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه هر فعالیت کانون های فرهنگی هنری که پیوست اجتماعی داشته باشد، مسجد را از تک بعدی بودن خارج می کند، بیان کرد: این فعالیت ها، مسجد را به مسجد طراز اسلامی و اهداف انقلاب نزدیک تر می کند.

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه طرح ملی راهکار در راستای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه است، گفت: رزمایش مواسات مبنی بر سخنان رهبری، رزمایشی مومنانه است که همیاری و عمومیت در آن نمود دارد.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: در دهه تکریم و تعظیم مساجد مقرر بود جشنواره ای مسجدی برگزار کنیم که به دلیل بیماری کرونا، در روز جهانی مسجد برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: رویکرد مساجد در این دهه متمرکز بر رزمایش مواسات و کمک مومنانه است و هم اکنون تلاش مسجدی ها در این رزمایش رصد می شود، چراکه بسیاری از مساجد استان در رزمایش سلامت و مواسات نسبت به آسیب دیدگان کرونا اقدامات بسیار ارزنده ای انجام داده اند.

 

نوری با بیان اینکه حجم فعالیت های مسجد به دنبال فرمایش رهبری (رزمایش مواسات و همدلی) به سمت و سوی دستگیری نیازمندان سوق داده شده است، اظهار داشت: تعظیم عملی مساجد نسبت به کارکردهای خدماتی اجتماعی مسجد در شرایط کرونایی بر کسی پوشیده نیست.

 

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان برای برگزاری نماز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیچ مشکلی وجود ندارد ولی برگزاری مراسم افطاری، برنامه های قرآنی و معرفتی تعطیل است و این مراسم در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی به ما نشان داد که میزان فرصت‌ها از بحران ها بیشتر است، لذا در روز «برات» که سنت حسنه مردم خراسان جنوبی است، حجم اعظمی از تلاش مسجدی ها به سمت کار خیر، قربانی کردن و دست گیری محرومان سوق داده شد و هم اکنون مردم و مسجدی ها در رزمایش مواسات و همدلی در ابعاد وسیع و مختلف پای کار هستند.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی در خصوص همکاری، همراهی و موازی کاری نهادهای موجود در دل مساجد،  افزود: اعتقاد ما این است که اگر وحدت فرماندهی در مسجد حول محور امام(امام محوری) به معنی واقعی ایجاد شود، هر کدام از اقمار مسجد شامل کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های بسیج، می توانند راهنما و ستاره ای برای بعضی هدایت ها باشند.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه کانون شهید سلیمانی مسجد قبای بیرجند، ورود اجتماعی خوبی در راستای رفع نیاز محرومان داشته است، تاکید کرد: این کانون در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و رفع مشکل اقشار آسیب پذیر گام برداشته است، لذا اگر این وسعت، قدرت و اختیارات بیشتری را به کانون های فرهنگی هنری مساجد بدهیم این نهادها به خوبی عمل می کنند و جوانان هم خود به خود به مسجد جذب می شوند.

 

حجت الاسلام نوری این را هم اضافه کرد که مرکز رسیدگی به امور مساجد استان دهها طرح برای جذب جوانان به مسجد دارد، ولی سرپنجه ها باید فعال باشند تا این طرح ها عقیم نمانده و به جلو حرکت کند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی راهکار رزمایش مواسات و همدلی دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی خراسان جنوبي بیرجند کانون مساجد رزمایش مواسات و همدلی کانون های فرهنگی هنری گفتگو با خبرنگار فرمایشات رهبری کانون های مساجد طرح ملی راهکار رزمایش ایمان حجت الاسلام کمک مومنانه کانون شهید شهید مطهری آسیب پذیر فعالیت ها کانون ها توزیع شد بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»

بهزاد کیامهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نخستین دوره علمی آموزشی زیارتی ستاد کانون‌های مساجد کشور در قالب طرح «شمس» با هدف آموزش زوج‌های جوان به صورت خالق و کلیدی (ویژه مدیران کانون فرهنگی هنری مساجد) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح «شمس» با آموزش زوج‌های جوان جهت کسب آرامش اعضای خانواده و جریان سازی در فعالیت اجتماعی پیش بینی شده است که سهمیه استان کردستان برای شرکت در آن ۲۰ زوج است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، با بیان اینکه این طرح از تاریخ ۱۸ اردیبهشت در مشهد مقدس آغاز می‌شود، افزود: زیارت خاص همراه با اهدای هدیه متبرک و غذای حضرتی، ویژه برنامه‌های سیاحتی، دوره آموزش تخصصی ویژه زوجین همراه با ارائه گواهی و … از جمله برنامه‌های این طرح است.

کیامهر به شرایط شرکت کنندگان در دوره اشاره کرد و افزود: این دوره ویژه زوج‌های جوانی است که تاریخ عقد آنها بیش از پنج سال نباشد و یکی از زوجین حتماً مدیر کانون‌های مسجد باشد.

به گفت وی، این طرح به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با همکاری بنیاد خانواده و ستاد ملی جمعیت برگزار می‌شود و زوجین باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه بچه‌های مسجد به آدرس https://bachehayemasjed.ir/sham اقدام کنند.

کد خبر 6098063

دیگر خبرها

  • مدیر حوزه‌های علمیه کشور: مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • نقش آفرینی کانون های مساجد در جبهه فرهنگی بسیار مهم است
  • رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل
  • برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی ویژه کانون‌های مساجد
  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»