Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@02:45:25 GMT

درهای آرامستان امامزاده پنج تن (ع) بر روی مردم باز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۷۹۱۵

درهای آرامستان امامزاده پنج تن (ع) بر روی مردم باز شد

آرامستان آستان امامزاده پنج تن (ع) لویزان با درخواست مکرر مردم و موافقت تولیت آن، بر روی زائران گشوده شد، اما با توجه به عدم موافقت ستاد مبارزه با کرونا، همچنان درهای حرم آستان امامزادگان پنج تن (ع) بسته است.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با توجه به اینکه وضعیت تهران از نظر کرونا سفید نشده و احتمال شیوع کرونا همچنان وجود دارد، اماکن مقدس و امامزادگان با نظر ستاد مبارزه با کرونا در ماه مبارک رمضان نیز بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامزاده پنج تن (ع) لویزان نیز همچون سایر امامزادگان در زمان تعطیلی اماکن مقدس، در کنار برنامه‌های متنوع فرهنگی همچون جزءخوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی را نیز پیش‌بینی کرده است، تا جایی که بیش از دو هزار بسته معیشتی تاکنون به همت خادمان این آستان در مناطق جنوبی تهران توزیع شده است.

 

علاوه بر این، با توجه به درخواست‌های مکرر اهالی محل برای زیارت اهل قبور برای بازگشایی آرامستان امامزاده پنج تن لویزان، درهای امامزادگان پنج تن (ع) لویزان از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ با حفظ اصول بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی بر روی زائران باز می‌شود.

البته به دلیل عدم موافقت ستاد مبارزه با کرونا، همچنان درهای حرم آستان امامزادگان پنج تن (ع) لویزان بسته است و امکان تشرف زائران به نزدیک ضریح وجود ندارد.

همچنین به منظور حفظ سلامت زائران برای حضور در محوطه آستان امامزادگان پنج تن (ع)، استفاده از ماسک و دستکش الزامی است.

به گزارش فارس، با وجود نزدیک شدن به ایام شهادت امام علی (ع) و احیای شب‌های قدر، اماکن مقدس همچنان بر روی زائران بسته است و بسیاری از مردم و اهالی فرهنگ خواستار بازگشایی مراکز فرهنگی هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زائران امامزاده حج ماه مبارک رمضان امامزاده پ لویزان امامزادگان پنج تن امامزاده پنج تن بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: در سال جدید ایجاد قطعه اصحاب شهدا در آرامستان‌ها به‌عنوان یک تکلیف سازمانی برای شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه تصویب شده‌ است.

سیدمحسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در سال جدید ایجاد قطعه اصحاب شهدا در آرامستان‌ها به عنوان یک تکلیف سازمانی برای شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه تصویب شده‌است.

وی افزود: قطعه اصحاب شهدا مخصوص والدین شهدا، رزمندگان دفاع مقدس و جانبازان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس خزانه‌داری شورای اسلامی شهر بجنورد ادامه داد: هدف از ایجاد قطعه شهدا، همجواری قبور رزمندگان، خانواده شهدا و مزار شهدا با یکدیگر است.

موسوی تصریح کرد: از بین آرامستان‌های بجنورد، بهشت جاوید تحت نظر شهرداری است که یک میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل قطعه شهدای آن در نظر گرفته شده است و بخش‌های آن در حال تکمیل شدن است.

وی گفت: طرح حرم تا حرم که مسیر حرم عباس‌بن موسی بجنورد تا گلزار شهدای گمنام را در بر می‌گیرد از دیگر برنامه‌های مربوط به توسعه آرامستان‌های استان است.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: طرح حرم تا حرم به عنوان یک پیاده‌راه آئینی و فرهنگی پس از احداث، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 747242

دیگر خبرها

  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
  • بازی تدارکاتی استقلال پشت درهای بسته
  • اطلاعیه استقلال: بازی ما بدون تماشاگر است!
  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا