Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 -رییس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: بازگشت شهریه فوق برنامه غیرآموزشی به خانواده‌ها یا محاسبه این هزینه برای ارائه خدمات سال تحصیلی آینده در مدارس غیردولتی الزامی است.

مجتبی زینی وند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره بازگشت بخشی از شهریه به خانواده ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس اظهار داشت: دو نوع شهریه برای مدارس غیردولتی در نظر گرفته می شود، یکی شهریه آموزشی و دیگری شهریه فوق برنامه غیرآموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگشت شهریه آموزشی به خانواده ها با توجه به استمرار آموزش به صورت آنلاین و الکترونیکی موضوعیت ندارد؛ چرا که در واقع آموزش توسط معلمان به صورت غیرحضوری صورت گرفته اما آنچه که موضوعیت دارد، برگشت شهریه فوق برنامه غیرآموزشی است.

رییس سازمان مدارس غیردولتی عنوان کرد: پیشتر نیز اعلام شده بود که شهریه فوق برنامه آموزشی یعنی خدمات غیرآموزشی چنانچه مدرسه تعهدی داده و آن خدمات به دانش آموزان ارائه نشده است، باید به خانواده ها بازگردانده شود، این خدمات فوق برنامه غیرآموزشی شامل سرویس ایاب و ذهاب، غذای دانش آموزان، کلاس های ورزشی، المپیادها و اردوهاست.

به گفته زینی وند، بازگشت شهریه فوق برنامه غیرآموزشی با تعامل میان مدرسه و خانواده ها صورت می گیرد، ممکن است برخی از مدارس این هزینه ها را در حال حاضر نتوانند به خانواده ها پرداخت کنند و همان هزینه را برای ارائه خدمات سال تحصیلی آینده در نظر گیرند. به طور مثال یک مدرسه غیرانتفاعی اعلام کرده که هزینه سه ماه زمان ترمیک راکه برای دانش آموزان برگزار نشده است، برای سه ماه سال تحصیلی آینده محاسبه می کند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش پیشتر اعلام کرد که مدارس باید هزینه خدماتی مانند ایاب و ذهاب را که در مدت تعطیلی مدارس به دانش آموزان ارائه نشده است،‌ به خانواده‌ها بازگردانند.

مجهز شدن مدارس غیردولتی به آموزش آنلاین

وی همچنین درباره افزایش شهریه به دلیل آموزش آنلاین در مدارس غیردولتی عنوان کرد: از آبان ماه سال گذشته به مدارس غیردولتی گفته شد که یک و نیم تا سه درصد شهریه مدارس به آموزش الکترونیکی اختصاص می یابد. .بطور مثال یک مدرسه با ارائه آموزش آنلاین در خدمات آموزشی می تواند سه درصد افزایش شهریه را به خود اختصاص دهد.

رییس سازمان مدارس غیردولتی افزود: مدارس باید برای افزایش درصد شهریه، بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری آموزش آنلاین را ایجاد کنند، همین موضوع باعث شد که از اوایل اسفند ماه بسیاری از مدارس غیردولتی آموزش آنلاین داشته باشند و همچنین در برخی از استان ها مانند خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان  و سمنان مدارس غیردولتی آموزش آنلاین رابه دولتی هم ارائه می دادند.

زینی وند خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشغول تنظیم یک دستورالعمل جدید هستیم که مدارس غیردولتی متناسب با اقتضائات جدید، به بسترهایی برای آموزش الکترونیکی مجهز شوند، البته ناگفته نماند که آموزش به صورت آنلاین و نه سایر شیوه های آموزش الکترونیک مد نظر است.

منبع:ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پرداخت شهریه مدارس غیردولتی خانواده ها آموزش آنلاین دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در برنامه هفته معلم از ۶۰۰ معلم نمونه قدردانی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمدباقر لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم با قدردانی از  معلمان و فرهنگیان مازندران اظهار داشت: هفته معلم  یادآوری خاطره معلم مجاهد شهید آیت الله مطهری است و در این هفته از معلمان فرهیخته تجلیل می‌شود.

وی با آرزوی تعالی درجات برای روح مطهر این شهید فرهیخته تصریح کرد: قدردانی از زحمات تربیتی، علنی، آموزشی جامعه فرهنگیان ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت و مرورش نسل معنوی و تاثیر تربیت متعالی در آینده دانش آموزان گفت: آینده یک مملکت و یک جامعه در گرو آموزش و پرورش است. ضرورت دارد در جهاد تبیین از نظر افرادی که با نسل جدید آشنا هستند استفاده کنیم.

آیت الله لائینی با تاکید بر اینکه باید در مدارس تربیت پرورشی را جدی بگیریم اظهار کرد: قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده و در واقع پرورش مهمتر از تعلیم است. مدارس هیئت امنایی از قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست و باید در این مدارس همه چیز حساب شده باشد. در عین اینکه اینگونه مدارس امنایی دولتی هست باید برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای برای دانش آموزان داشته باشد.

وی گفت: شاهد همکاری مسئولین شهری هستیم و در هر شهر می‌توانیم یک یا چند مدرسه هیئت امنایی داشته باشیم.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  هم با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع  هفته معلم در استان افزود: در هفته معلم به مدارس توصیه شده برنامه با مشارکت اولیای دانش آموزان  و خانواده فرهنگیان برگزار کنند. 

کمالی تصریح کرد: در آیین تجلیل معلم نیز از 600 معلم قدردانی می‌شود. 98 معلم منتخب شهرستانی و 9 معلم کشوری معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند