Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:38:32 GMT

شهرهای استان زنجان مساعد برگزاری نماز جماعت نیست

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۸۱۳۲

شهرهای استان زنجان مساعد برگزاری نماز جماعت نیست

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش شامگاه دوشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اگر بخواهیم رفتارهای مختلف ویروس کرونا را که تا به امروز اتفاق افتاده است، بررسی کنیم، این ویروس هیچ‌گونه تغییر رفتاری تا به امروز نداشته است، افزود: کماکان توصیه ما در این برهه زمانی، تاکید برای رعایت مسائل بهداشتی و در خانه ماندن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه به هیچ وجه نمی‌توان گفت که ویروس کرونا بعد از سه ماه شیوع ضعیف شده است، تصریح کرد: آنچه که امروز می‌توان به عنوان راه‌حل برای کنترل شیوع این ویروس داشت، بحث رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و نباید فراموش کنیم که اگر این موضوع مهم مغفول باقی بماند، آماز مبتلایان افزایش خواهد یافت.

قزلباش با تاکید بر اینکه امروز نباید دست به کاری بزنیم که موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی نادیده گرفته شود، ادامه داد: بی‌شک اگر موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی در شرایط کنونی نادیده گرفته شود، دیری نخواهد پایید که باید منتظر عواقب ناگوار این بیماری و بازگشت به دوران پیک آن باشیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه وضعیت استان در تقسیم بندی های اخیر قرمز اعلام شده است، گفت: حتی در شهرستان های خدابنده، ایجرود و طارم رنگ زرد بوده و بر این اساس نمی توان نسبت به بازگشایی مساجد اقدام کرد.

قزلباش با بیان اینکه وضعیت قرمز در این استان به این معنی است که نمی توان مراسم ها در مساجد و دیگر تجمع ها را برگزار کرد، افزود حتی در شهرهای سفید نیز این مهم با به کارگیری پروتکل های بهداشتی امکان پذیر بوده و از طرفی به این مهم باید توجه داشت تقسیم بندی اعلام شده بر مبنای اطلاعات کسب شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و در این میان به دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز اعلام شده آخرین اطلاعات و اصلاحات لازم را انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بعد از نیمه دوم فروردین‌ماه نسبت به قبل از آن کمتر شده و این موضوع نگران‌کننده‌ای است، اظهار کرد: با توجه به شاخص‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های استان زنجان مساعد برگزاری مراسم های مذهبی و نماز جماعات نیست.

قزلباش افزود: در خصوص بازگشایی اماکن مذهبی، شاخص وزارت بهداشت برای استان‌ها این است که طی ۱۴ روز گذشته میانگین مبتلایان در آن منطقه به یک نفر برسد اما وضعیت کنونی استان زنجان حاکی از آن است که در شرایط کنونی نمی‌توان مراسم مذهبی و برنامه‌های تجمعی برگزار کرد.

کد خبر 4917322

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زنجان ستاد مقابله با کرونا ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیراز بوشهر شیوع کرونا ایلام قزوین گرگان شهرکرد کمک به نیازمندان مواسات بیرجند بارش باران جهش تولید فاصله گذاری اجتماعی استان زنجان اعلام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تمرین امروز پرسپولیس با ۵ مصدوم

 پیش از شروع تمرین، اوسمار ویرا  سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برای دقایقی با بازیکنان به صحبت پرداخت.

تمرین ۶۵ دقیقه‌ای امروز با انجام پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی آغاز شد و در ادامه، حفظ توپ در بخشی از زمین در دستور کار قرار گرفت و در قسمت بعدی هم، فوتبال درون تیمی در برنامه بود.

امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند کماکان زیر نظر کادر پزشکی تمرینات اختصاصی خود را انجام دادند و سایر بازیکنان بدون مشکل در اختیار کادر فنی بودند.

یاسین سلمانی، علیرضا خدادادی و مرتضی پورعلی گنجی که در اوایل فصل با آسیب‌دیدگی از ناحیه رباط صلیبی مواجه شده بودند، برنامه‌های مخصوص خود را با هماهنگی کادر پزشکی تیم پیش می‌برند تا به تدریج آماده کار با توپ شوند.

تیم فوتبال پرسپولیس، فردا (سه‌شنبه) آخرین تمرین خود قبل از بازی با سپاهان را برگزار می کند و پس از آن به اردو می‌رود.

گفتنی است؛ دیدار برگشت تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان از هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ خلیج فارس از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه چهارشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • برگزاری تمرین امروز پرسپولیس با ۵ مصدوم
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • برپایی نماز جماعت باشکوه توسط معترضان مقابل کاخ سفید + ویدئو
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ببینید | نماز جماعت ۵ هزاری نفری در آمریکا