Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@20:10:41 GMT

نصب ۴۸۵ سطل زباله فلزی مکانیزه در معابر سنندج

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۸۳۹۵

نصب ۴۸۵ سطل زباله فلزی مکانیزه در معابر سنندج

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، لقمان حیدری معاون خدمات شهری شهرداری سنندج در جمع خبرنگاران گفت: رهاسازی زباله و وجود سطل‌های زباله پلاستیکی فرسوده و مستهلک در سطح شهر از مهم‌ترین عوامل شیوع بیماری‌ها، منشاء بوی بد و روان شدن شیرابه‌های ناشی از پسماند زباله در سطح شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: جمع‌آوری مکانیزه زباله‌های سطح شهر یکی از راهکار‌های مناسب جهت جلوگیری از پراکندگی زباله در سطح شهر و همچنین ارتقاء بهداشت عمومی سطح شهر خواهد شد.

حیدری گفت: وضعیت توپوگرافی سطح شهر به گونه‌ای است که امکان تردد آسان ماشین مکانیزه حمل زباله در برخی از معابر و محلات وجود ندارد و به هیمن دلیل در این محلات زباله‌ها توسط پاکبان‌های خدوم جمع‌آوری می‌شود.

او اعلام کرد: جمع‌آوری زباله با چرخ دستی و حمل آن با خاور، هم زمانبر است و هم از لحاظ بهداشتی بسیار مناسب نیست.

حیدری اظهار داشت: با هدف ارتقاء بهداشت سطح شهر، پیشگیری از شیوع انواع بیماری‌ها و جلوگیری از رهاسازی زباله در سطح شهر واماکن عمومی تعداد ۴۸۵ عدد سطل زباله فلزی مکانیزه توسط شهرداری مناطق خریداری و در معابر اصلی ومحلات سطح شهر جانمایی و نصب شد.

او اضافه کرد: ۸۵ عدد سطل مکانیزه در سطح منطقه یک، ۱۵۰ عدد در حوزه ناحیه ویژه بهاران، ۵۰ عدد در سطح منطقه دو و ۲۰۰ عدد نیز در حوزه شهرداری منطقه سه به ترتیب اولویت در معابر اصلی و محلات نصب و جانمایی می‌شود.

حیدری تصریح کرد: با نصب سطل‌های زباله فلزی که نسبت به سطل‌های زباله پلاستیکی حجم بیشتری از زباله را در خود جای می‌دهد؛ زمینه تسریع در عملیات جمع‌آوری زباله شهری فراهم خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج از شهروندان درخواست نمود: زباله‌های خود را شبانه و از ساعت ۲۱ الی ۲۴ در داخل مخازن زباله بریزند تا ضمن جمع‌آوری بموقع از انتشار بوی بد، شیوع انواع بیماری و باکتری‌ها و ایجاد چهره نازیبا در سطح شهر جلوگیری بعمل آید.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری خدمات رسانی سطح شهر جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ سرپرست شهرداری خرمشهر گفت: حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری به دلیل گستردگی و اهمیت موضوع پاکیزگی شهر، به صورت فعال و همه روزه نسبت به جمع آوری نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر اقدام می‌کنند.
دامون عبدالهی‌زاده به رنگ آمیزی ۴۵ کیلومتر از جداول خیابان‌ها و بلوار‌های شهر خرمشهر اشاره کرد و افزود: چهار کیلومتر از نرده‌های پیاده‌رو ساحلی امام خیمینی (ره) و بلوار بایندر رنگ آمیزی شده است.
وی به اجرای هشت کیلومتر هرس و فرم دهی درختان، کاشت ۹ هزار متر مربع گل‌های فصلی و نصب مجموعه وسایل جدید بازی کودکان در چهار پارک خرمشهر اشاره کرد و گفت: ۲ نماد نخل نوری در میادین کوی بهروز و بسیج نصب شد.
سرپرست شهرداری خرمشهر به اجرای طرح آسفالت خیابان‌ها و معابر شهر خرمشهر پس از ۲۰ سال اشاره کرد و افزود: بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع از خیابان‌های اصلی و فرعی شهر خرمشهر آسفالت و روکش آسفالت شد.
۱۱ کیلومتر از بلوار‌های سطح شهر نورپردای و بیش از ۲۰۰ پروژکتور در میادین و پارک‌ها نصب شد.

دیگر خبرها

  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد