Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسؤول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با غربالگری بیش از 20 هزارو 600 مادران باردار در استان، 27 مورد مشکوک شناسایی شده که با معرفی به مراکز درمانی، مراقبت‌های لازم پیگیری شد.

شیوا کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با تبریک روز جهانی ماما در خصوص تاریخچه این رشته پزشکی در ایران، اظهار داشت: 100 سال است که در ایران دانش‌آموخته مامایی داریم و در کرمانشاه نیز 35 سال است این رشته به صورت آکادمیک و دانشگاهی تدریس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور فعال ماما‌ها با شیوع ویروس کرونا در کنار مدافعان سلامت، اظهار داشت: برنامه دانشگاه براساس بیماریابی و غربالگری بود که با غربالگری بیش از 20 هزارو 600 مادران باردار در استان 27 مورد مشکوک به کرونا شناسایی شد و با معرفی به مراکز درمانی، مراقبت‌های لازم پیگیری شد.

مسؤول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در این ایام تعداد مراقبت مادران بارداری از 10 مراقبت به چهار مراقبت کاهش یافته است، گفت: تمام بلوک‌های زایمان بیمارستان استان در  آماده‌باش هستند.

وی ادامه داد: نوزادنی که از مادران کرونایی متولد می‌شوند با انتقال به بیمارستان محمد کرمانشاهی آزمایشات و تست‌های لازم روی نوزاد انجام می‌شود و در ضمن برای تغذیه نوزاد از جایگزین‌های شیر مادر استفاده می‌شود.

کاظمی به حضور همکاران ماما در مراکز 16 ساعته استان اشاره و بیان کرد: با توجه به محدودیت‌ها در رفت و آمد مراقبان سلامت مادران باردار در حوزه بهداشت با حضور در مراکز 16 ساعته به صورت تلفنی و حضوری البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سلامت مادران باردار را پیگیری می‌کنند.

وی در پایان از مادران باردار خواست، در منزل بمانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی دست‌ها را همواره با آب و صابون شست‌وشو دهند و همواره مراقب فشار خون و حرکات جنین باشند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی درمان ماما کاظمی فارس کرونا غربالگری مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۸۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان

مدیر کل بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر فارس در گفتگوی اختصاصای با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: تاکنون ۲۴ هزار مادر غیر شاغل داری سه فرزند در استان فارس، بیمه شده اند و نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری هم تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
حسن کمالی افزود: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد به صورت رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان تأکید کرد: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۱۷۴ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان فارس، در این طرح ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • پخش فصل جدید «رخ‌ مادر» از امشب
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان