Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:18:25 GMT

ضرورت کولونوسکوپی افراد با سابقه خانوادگی سرطان روده بزرگ

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۹۰۰۶

ضرورت کولونوسکوپی افراد با سابقه خانوادگی سرطان روده بزرگ

به گزارش خبرنگار مهر، در این مطالعه محققان دانشگاه کالیفرنیا حدود ۲۵۰۰ بیماری که در دهه ۴۰ سال عمرشان مبتلا به سرطان روده بزرگ تشخیص داده شده بودند را بررسی کردند.

دکتر «سمیر گوپتا» سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «سرطان روده بزرگ دومین سرطان کُشنده در ایالات متحده است و نرخ این بیماری در افراد بزرگسال کمتر از ۵۰ سال در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

حدود یک چهارم این افراد یکی از اعضای درجه یک خانواده شأن، یعنی خواهر و برادر یا والدین شأن، هم مبتلا به چنین بیماری شده بودند. انجمن سرطان آمریکا توصیه می‌کند این گروه از افراد بهتر است از سن ۴۰ سالگی غربالگری با کولونوسکوپی یا آزمایش مدفوع را آغاز نمایند.

نتایج مطالعه نشان داد بیش از ۹۸ درصد افراد غربالگری زودهنگام را آغاز نکرده بودند و از این رو بیماری شأن در مراحل پیشرفته شناسایی شده بود.

کد خبر 4917208

منبع: مهر

کلیدواژه: سرطان روده بزرگ سرطان طرح غربالگری ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کیانوش جهانپور روزه داری علیرضا زالی بیمارستان سازمان نظام پزشکی سازمان غذا و دارو سازمان بیمه سلامت سعید نمکی شیوع کرونا ایرج حریرچی دانشگاه علوم پزشکی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام محدودیت‌های ترافیکی پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در شیراز

سرهنگ حمید کریمی در گفت‌وگو با خبرگزار ما، گفت: در راستای اجرای هر چه بهتر مراسم پیاده‌روی خانوادگی در این کلانشهر محدودیت‌های ترافیکی در خیابان‌های اطراف برگزاری این مراسم در روز جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ماه اعمال خواهد شد.

او افزود: مسیر غرب به شرق بزرگراه آیت الله حائری شیرازی از زیر پل کمربندی جوادیه به سمت میدان ارم تا تونل اول مسدود خواهد شد.

سرهنگ کریمی ادامه داد: بر این اساس، از ساعت ۲۴ امشب محدودیت‌های ترافیکی اعمال و تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • حد کم کردن وزن کجاست؟ نگاهی به شیوه‌های مرسوم در کاهش و تثبیت وزن
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در شیراز
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود