Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

محققان دانشگاه نورث‌وسترن در آمریکا با استفاده از هوش مصنوعی الگوریتمی طراحی کردند که پیش‌بینی می‌کند کدام تحقیقات در رابطه با روش‌های درمانی و تولید واکسن برای مهار کووید-۱۹ شانس بیشتری برای موفقیت دارد.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، در بحبوحه همه‌گیری جهانی ویروس جدید کرونا، تحقیقات علمی با سرعت بی‌سابقه‌ای‌ در تمام دنیا در حال انجام است و صدها دانشمند در حال بررسی روش‌های درمانی و واکسن احتمالی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این میان سوالی که مطرح می‌شود این است که کدام تحقیقات ظرفیت بیشتری برای تولید راه‌حل‌های مفید و واقعی دارد؟ محققان پاسخ این سوال را با برنامه DARPA SCORE می‌دهند.

این برنامه به متخصصانی متکی است که تحقیقات ارائه‌شده را بر اساس قابلیت تکرار آن  مرور و ارزیابی می‌کنند. این روند معمولا حدود ۳۱۴ روز طول می‌کشد که در مورد همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ بسیار طولانی است.
محققان برای حل این مشکل دست به دامن هوش مصنوعی شده‌اند.   با استفاده از ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توان منابع تحقیقاتی امیدبخش برای درمان کوید-۱۹ را اولویت‌بندی و منابعی که احتمالا با شکست مواجه می‌شوند، نادیده گرفت. مهمترین ویژگی این روش سرعت عمل آن است.
در این روش الگوریتمی طراحی شده است که پیش‌بینی می‌کند نتایج کدام تحقیقات برای بار دوم و با استفاده از جمعیت آماری جدید قابل تکرار است.
با استفاده از این روش می‌توان تمام مقالات و پژوهش‌های مرتبط با کووید-۱۹ را بررسی کرد و پیش‌بینی کرد کدامیک امید بیشتری برای موفقیت دارد.
 ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.
نتایج این مطالعه در نشریه PNAS منتشر شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: درمان کرونا روش درمان کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند


آقای اسماعیل جانعلی پور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: بخش خارجی نمایشگاه کتاب تهران با حضور بیش از ۵۰ ناشر به صورت مستقیم و کتاب‌های صد ناشر در قالب اعطای نمایندگی جدیدترین آثار منتشر شده در جهان را عرضه می‌کند.
وی گفت: بررسی و ارزیابی کتاب‌ها از ماه‌ها قبل شروع شده که پس از تسهیل ورود کتاب‌ها از مبادی گمرکی، غرفه‌ها به ناشران تحویل شد.
مدیر کمیته ناشران خارجی گفت: ناشران خارجی از ۱۵ کشور به صورت مستقیم حضور دارند و برخی دیگر در بخش بین الملل نمایشگاه به ارائه محصولات خود پرداخته اند.
آقای جانعلی پور افزود: ما تلاش کردیم این کتاب‌ها از میان آثار منتشر شده ده سال اخیر باشد و کتاب‌های جدیدتر که در پنج سال گذشته منتشر شده است تخفیف بیشتری دارد.
وی گفت: کتاب‌های جدیدی که در بخش مجازی ارائه می‌شود نیز از یارانه بیشتری برخودار است.
نمایشگاه کتاب در این دوره با ارائه بیش از پنجاه هزار عنوان کتاب در بخش خارجی نسبت به دوره قبل برگزاری آثار بیشتری ارائه کرده است.
دو شب گذشته نیز ۲۴ تن کتاب از کشور‌های عربی به نمایشگاه کتاب رسیده است.
سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

دیگر خبرها

  • کنایه تن هاخ به مورینیو؛ کدام سرمربی حمایت بیشتری داشته‌ است؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌های مغزی
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌ های مغزی
  • جواد نکونام: تمدید قراردادها از هفته آینده شروع می‌شود؛ آرامش باشد شانس موفقیت بیشتر است
  • اریک تن هاخ گزینه مورد علاقه بایرن مونیخ و آژاکس
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • رمز موفقیت استقلال با عدد هفت! (عکس)