Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@22:57:33 GMT

جهش سودآوری «ساوه» با طعم صادرات

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۹۷۶۸

جهش سودآوری «ساوه» با طعم صادرات

در حالی که تحریم ها مرزهای صادراتی را محدود کرده، «سیمان ساوه» توانسته بیش از گذشته صادرات انجام دهد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سیمان ساوه» که به تازگی با نماد «ساوه» وارد بازار سرمایه شده، از زمان عرضه اولیه تاکنون بازدهی بیش از 81 درصدی را عاید سهامداران کرده است.

این شرکت امروز صورت های مالی دوره 12 ماهه منتهی به اسفند 98 را منتشر کرد و از رشد 116 درصدی سودآوری پرده برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، به ازای هر سهم 2328 ريال سود محقق شده که مهمترین عامل در ثبت این میزان سود، درآمدهای عملیاتی است که 77 درصد رشد کرده‌اند.

مقدار فروش محصولات رشد 480 هزار تنی داشته که اغلب آن را مدیون رشد صادرات است. میزان صادرات از 53 هزار تن در سال 97 به 260 هزار تن در سال 98 افزایش یافت.

«ساوه» پیش بینی کرده در سال 99 با افزایش اندک 5 درصدی، به درآمد فروش 4 هزار و 139 میلیارد ريالی دست یابد.

این سیمان ساز 96 میلیارد ريال سایر درآمدهای عملیاتی کسب کرده که 60 میلیارد ريال آن ناشی از سود تسعیر ارز است. 103 میلیارد ريال مانده تسهیلات بانکی، 44 میلیارد ريال هزینه مالی در سال 98 در حساب ها نشاند اما؛ از سوی دیگر، به لطف سپرده بانکی و سود تسعیر ارز غیرعملیاتی، 142 میلیارد ريال درآمد سرمایه گذاری ها شناسایی کرد.

پس از افت سودآوری در سال 94، «ساوه» مجددا در سال 97 از سطوح قبلی گذر کرد و در سال 98 گام بلندی در مسیر رشد برداشت و شیب سودآوری را تندتر از گذشته کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سیمان ساوه ساوه نماد بورسی اخبار بورسی تاپ پول نیوز میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به صادرات ۱۶ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به اینکه قیمت جهانی در سال گذشته کاهش چشمگیری داشت ولی صادرات محصولات پتروشیمی ایران یک میلیون تن افزایش یافت. - اخبار استانها -

مرتضی شاهمیرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه با بیان اینکه صنایع پتروشیمی به‌طور کلی صنعت اول کشور است اظهار داشت: در سال 1401 افزون بر 16 میلیارد دلار ارزآوری این صنعت در صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای مختلف بود.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: میزان صادرات محصولات پتروشیمی سال 1402 در حال جمع‌بندی است ولی با اینکه قیمت‌های جهانی محصولات پتروشیمی در این سال کاهش چشمگیری داشت ولی خوشبختانه سال قبل بیش از یک میلیون تن صادرات محصولات پتروشیمی ایران بیشتر از سال ماقبل آن بود.

وی با اشاره به توزیع محصولات پتروشیمی به صنایع پایین دست کشور افزایش یافته است گفت: در سال قبل توزیع و عرضه داخلی محصولات پتروشیمی به صنایع پایین دست بیشتر از سال ماقبل آن بود و چون ارز اعتباری به واحدهای پایین دست صنایع پتروشیمی کمک کرد نقدینگی و سرمایه در گردش این واحدها از محل ارز اعتباری تأمین شد و محصولات بیشتری از مجتمع‌های بالادست صنایع پتروشیمی به پایین دست عرضه شد و صنعتگران این حوزه آن را یک انقلاب اعلام کردند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در منطقه پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خوشبختانه تلاش و فعالیت سرمایه‌گذاران عرصه صنایع پتروشیمی به‌صورت منظم است.

معاون وزیر نفت بخشی از موانع صنایع پتروشیمی را تأمین منابع مالی دانست و اضافه کرد: بخش دیگری از موانع این صنایع، رفتارهای آمریکا و تحریم‌ها است ولی خوشبختانه طرح‌های پتروشیمی ایران با سرعت در حال اجرا است و صنعت‌گران این حوزه فعالیت خودشان را انجام می‌دهند هر چند زحمت ما را زیاد می‌کند ولی صنعتگر ایرانی مسیر خودشان را برای توسعه پیدا می‌کند.

بازدید از توسعه صنعت لاوان پتروشیمی مهر پترو کیمیا بازدید از سایت شیرین‌سازی پتروشیمی بوشهر، به‌عنوان یکی از پاکترین پالایشگاه‌های کشور از دیگر برنامه‌های معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود.

ابر پروژه فاز دوم پتروشیمی بوشهر با مساحت 40 هکتار، شامل واحدهای الفین، اتیلن گلایکول‌ها، پلی اتیلن سنگین، سرویس‌های جانبی و آفسایت در حال اجرا است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • تجلیل مردم اراک و ساوه از پلیس در اجرای طرح نور
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • گاز ایران به چین هم می‌رسد؟
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳