Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@14:04:35 GMT

رئیس مجلس آینده باید فردی جهادی و به فکر خدمت به مردم باشد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۰۰۰۷

رئیس مجلس آینده باید فردی جهادی و به فکر خدمت به مردم باشد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد با اشاره به شاخصه‌هایی که باید رئیس مجلس آینده داشته باشد، گفت:هدف رئیس مجلس باید خدمت به مردم باشد و به دنبال جایگاه نباشد.

علیرضا فرهمندنیا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره شاخصه‌های ریاست مجلس گفت: رئیس مجلس آینده باید از قوانین وضع شده به خوبی آگاهی و احاطه لازم را داشته باشد و کاملا به ساختار فرایند وضع قوانین که در حیطه اختیارات مجلس شورای اسلامی است آگاه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رئیس مجلس باید در تشخیص و مطرح کردن موضوع هایی که به بحث و گفت‌وگو در مجلس گذاشته می شوند نگاه کلان داشته باشد، یعنی در واقع ریاست مجلس باید فردی باشد که به خوبی از وضع جامعه آگاهی داشته باشد و خلاءهای قانونی جامعه را شناسایی کند و صرفا به آمارهای داده شده توجهی نکند و به نحوه نباشد که کانالیزه شود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: رئیس مجلس باید وجهه کاریزماتیک و مدیریتی قوی داشته باشد. او باید صلابت بیان، خودرای نبودن و مدیریت جامع در اداره مجلس، شهامت ایستادگی در برابر زیاده خواهی افراد، چه در مجلس و چه در خارج از مجلس را داشته باشد و نمونه بارز این مساله مصداق تصویب 20 دقیقه ای برجام است. چنانکه رهبری در این باره می فرمایند اگر کسى وامدار دستگاه ها و اشخاص و وامدار پول و قدرت شد، دیگر نمى تواند براى مردم دلسوزى کند. دلسوزى یک شرط بزرگ است.

وی به حفظ استقلال قوا اشاره کرد و گفت: استقلال مفهومی است که متاسفانه در دوران ریاست قبلی مجلس بعضا اصلا هویت نداشته است. استقلال قوا باید به نحوی باشد که مانع نگاه قبییله گرایی سیاسی یا زدبندهای بین الرجالی باشد.

فرهمندنیا تصریح کرد: برای انتخاب ریاست مجلس مسلما باید فردی را انتخاب کرد که در سابقه او بتوان  به این مولفه ها استناد کرد. عملکرد گذشته او را اگر زیر ذره بین بگذاریم نتوانیم حتی نقطه خاکستری را پیدا کنیم، چون جایگاه ریاست مجلس جایگاه کسب تجربه و شناخت نیست جایگاهی است که افراد قبل از رسیدن به آن امتحان خود را پس داده باشند.

وی افزود: اگر استقلال مجلس حفظ شود مسلما هر دولتی که مسولیت قوه مجریه را بر عهده گیرد به تکاپو می افتد و نفس اجرای قوانین خود مشکل گشایی می‌شود.

این فعال دانشجویی گفت: رئیس مجلس باید جهادی باشد، جهادی بودن به معنای این باشد که که فراتر از چارچوب تعین شده به مسایل بپردازد و در پی حل و ارایه راه کار باشد. باید فردی انتخاب شود که به مفهوم واقعی اهل جهاد باشد نه فردی که 9 صبح سر کار بیایید و 2 بعد از ظهر برود. مدیر جهادی گونه نیست. 

وی اظهار داشت: رئیس مجلس آینده باید مفهوم واقعی ولایت مدار باشد. فرد منتخب باید ولایت مداری را در مقام عمل اثبات کند و به نحوی نباشد که با نامه نگاری های مکرر از ولی فقیه مایه بگذارد. این به معنی ولایت مداری نیست.ولایت مداری یعنی فرامین ولی را سر لوحه کار خود قرار دهد.

فرهمندنیا افزود: در نهایت مهمترین شاخصه برای انتخاب رئیس مجلس بدون شائبه و حاشیه بودن و نداشتن عملکرد مبهم است که بتواند در جایگاه نظارت بر عملکرد قوه مجریه مسائل را از دولت مطالبه کند به طریقی که دوقطبی در کشور ایجاد نشود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد اظهار داشت: هدف رئیس مجلس باید خدمت به مردم باشد و به دنبال جایگاه نباشد نه اینکه ریاست مجلس را پله‌ای برای رسیدن به ریاست جمهوری بداند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دانشگاه رئیس مجلس آگاهی رئیس مجلس آینده رئیس مجلس ریاست مجلس باید فردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟

اخیرا کامران غضنفری که با لیست صبح امید(رائفی پور) جزو منتخبان تهران برای ورود به مجلس دوازدهم است در یادداشتی که منتشر کرده، مدعی دادن وعده هایی از جنس وام و خودرو و عضویت در کمیسیون مورد علاقه در عوض رأی دادن به ریاست قالیباف شده است.

او در این یادداشت مدعی شده؛« یکی از اطرافیان جناب قالیباف، تلفنی از اینجانب برای دیداری در مجلس شورای اسلامی دعوت کرد. موضوع را که سوال کردم، گفتند که حضوری با هم صحبت خواهیم کرد. در زمان وعده کرده شده به طبقه دهم ساختمان شیخ فضل الله نوری رفتم. در آنجا به غیر از خود میزبان، دو نفر دیگر از نمایندگان منتخب شهرستان ها هم حضور داشتند. پس از احوالپرسی و بیان مقدماتی، متوجه شدم که موضوع اصلی، جلب نظر نمایندگان جدید برای ریاست آقای قالیباف می باشد. از بنده در مورد کمیسیونی که مایل به عضویت در آن هستم سوال کردند و هنگامی که گفتم کمیسیون مربوطه ظاهراً متقاضی زیاد دارد و احتمالاً نوبت به بنده نخواهد رسید، گفتند این چه حرفی است؟ چه کسی از شما شایسته تر! بعد هم لیست افرادی که اظهار تمایل برای عضویت در آن کمیسیون کرده بودند را یکی یکی می خواندند و می گفتند مثلاً آقای شماره یک را به کمیسیون الف می فرستیم، آقای شماره ۲ را به کمیسیون ب می فرستیم، آقای شماره ۳ را به کمیسیون ج می فرستیم و … یعنی که جای شما در این کمیسیون محفوظ است و دغدغه رفتن به آن کمیسیون را نداشته باشید و ما خودمان آن را حل خواهیم کرد!»

او سپس مدعی شده که بحث اعطای وام های چند صد میلیونی و خودرو نیز مطرح شد، و تاکید کرده؛« برداشت بنده از جلسه مذکور آن بود که با دادن وعده قرار گرفتن در کمیسیون مورد نظر، دادن وعده خودرو، وام و … قرار است نظر نمایندگان منتخب را نسبت به ریاست جناب قالیباف، جلب کنند. البته از یک ماه قبل نیز بنده از دوستان متعددی اخبار مشابهی را دریافت کرده بودم که با منتخبین شهرستان ها تماس گرفته می شود و آنها را به مجلس دعوت می کنند و با دادن وعده های مشابه، از آنان خواسته می شود که به ریاست ایشان رای بدهند.»

این ادعا اما آیا صحت دارد؟

حبیب‌زاده، منتخب مردم مرند در مجلس شورای اسلامی روایت کامران غضنفری از دیدار با یکی از مدیران مجلس را ناصحیح دانست و به تسنیم گفت: «من در آن جلسه مورد اشاره دکتر غضنفری بوده‌ام، به هیچ وجه بحثی درباره قول و وعده برای رأی دادن به ریاست مجلس نبوده و خلاف‌گویی است».

حبیب‌زاده که در این جلسه حاضر بوده، در ادامه به آنچه در این جلسه اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: « آنچه بوده توضیحات اینجانب درباره اعتقادم به مدیریت آقای قالیباف بوده که آقای غضنفری در این میان از آن مقام محترم اجرایی درخواست کرد که درباره عدم تصویب طرح صیانت و فضای مجازی از رئیس محترم مجلس سوال کند، من یک سرباز حضرت آقا و فردی بدون وابستگی به هیچ جریانی هستم و آقای غضنفری را هم فردی دلسوز دیدم اما روایت ایشان صحیح نیست».

این نماینده منتخب مجلس دوازدهم در پایان تصریح کرد: «در آن جلسه آن مسئول مربوطه از آقای غضنفری مدارکش را گرفت و کارهای کارت تردد ایشان به مجلس را برایش انجام داد و خیلی هم احترامش کرد و حرفهای وعده مالی و کمیسیون غیرواقعی هست، در آستانه آغاز کار مجلس دوازدهم بدون حاشیه ها باید دنبال خدمت بی منت به مردم و فداکاری برای انقلاب و مردم باشیم».

دیگر خبرها

  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد