Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از شناسایی و بیماریابی افراد ناقل بدون علامت از طریق نمونه‌گیری در مراکز منتخب به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های علوم پزشکی سمنان نام برد و گفت: به دنبال این هستیم تا از طریق قطع زنجیره انتقال، شرایط مطلوب‌تری را در شهرهای استان سمنان ایجاد کنیم.

دکتر نوید دانایی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت شیوع کروناویروس در شهرستان‌های تحت‌پوشش این دانشگاه و تقسیم بندی آنها در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز، اظهار کرد: براساس تصمیمات ستاد ملی بیماری کرونا بر اساس دو معیار مهم بستری، شهرها به سه وضعیت سفید، زرد و قرمز تقسیم بندی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میزان بستری روزانه به ازای هر صد هزار نفر جمعیت و همچنین متوسط تعداد بستری روزانه در 14 روز گذشته به عنوان دو معیار و ملاک مهم برای تقسیم بندی شهرها به این سه وضعیت در نظر گرفته شده است، افزود: اگر هر شهرستانی متوسط میزان بستری بیماران مبتلا به کرونا در آن به ازای هر صد هزار نفر جمعیت حداکثر یک نفر باشد و متوسط تعداد بستری روزانه در 14 روز گذشته نیز حداکثر یک باشد به عنوان شهرستان منطقه سفید شناخته خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: اگر میزان عدد معیار فوق عدد سه و بیشتر باشد، شهرستان مورد نظر وضعیت قرمز خواهد بود و قاعدتا" شهرستان هایی که میزان عدد معیارهای ذکر شده بین اعداد یک و سه قرار گرفته باشد به عنوان شهرستان با وضعیت زرد شناخته خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در مورد تقسیم بندی شهرهای استان افزود: در حال حاضر با توجه به معیار و شاخص‌های ذکر شده، در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، شهری با وضعیت سفید وجود ندارد.

 وی ادامه داد: این معیار و شرایط با توجه به 14 روز گذشته یعنی از ابتدای اردیبهشت ماه اعمال شده و در حال حاضر تا زمانی که معیارها و شرایط جدید اعلام گردد، مورد استناد و تأیید خواهد بود و ممکن است در روزها و یا هفته‌های آینده این ملاک و معیار توسط ستاد ملی بیماری کرونا مورد تغییر قرار گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در دو سمت غرب و شرق استان به نسبت سایر نواحی استان شرایط خوبی وجود ندارد، گفت: همانطور که مستحضر هستید استان سمنان از استان های پهناور و دارای طول جغرافیایی حدود 700 کیلومتر است و این طول مساحت و همجواری با استان هایی که میزان بستری بیماران مبتلا و یا دارای علائم بیماری بالا بوده و نیز عبور و مرور فراوان از این استان در ایجاد وضعیت این شهرها تأثیرگذار بوده است.

دکتر دانائی در پاسخ به این سوال که آیا تدابیر ویژه و خاصی در خصوص تغییر رنگ و وضعیت شهرها در نظر گرفته شده است، گفت: تصمیمات اتخاذشده در ستاد سازماندهی پیشگیری و مقابله با کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا بوده و طبق پروتکل های ارسالی از این ستاد اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی در مورد شهرهایی که در وضعیت قرمز و یا زرد هستند، هیچ رفع محدودیتی برای مشاغل و صنوف پرخطر اعمال نخواهد شد اظهار کرد: کماکان تمامی محدودیت‌های قبلی پا برجا خواهد بود و فقط شهرهایی که در وضعیت سفید قرار بگیرند طبق زمان‌بندی و پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، بخشی از محدودیت‌های اعمال شده رفع خواهد شد.

این عضو هیات علمی علوم پزشکی سمنان از شناسایی و بیماریابی افراد ناقل بدون علامت از طریق نمونه‌گیری در مراکز منتخب به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های علوم پزشکی سمنان نام برد و گفت: به دنبال این هستیم تا از طریق قطع زنجیره انتقال، شرایط مطلوب تری را در شهرهای استان ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: این نمونه گیری‌ها با توجه به یک سری پروتکل های بهداشتی، از چند دسته از افراد اخذ شده و می‌کوشیم با شناسایی افراد ناقل بدون علامت و با قرنطینه کردن آنها، از تشکیل کانون‌های جدید آلودگی پیشگیری شود.

دکتر دانایی با اشاره به احتمال تغییر در رنگ شهرها و احتمال تغییر شیوع کروناویروس در این شهرستان‌ها اضافه کرد: در روزها و هفته های آینده ممکن است معیار و ملاک‌های مورد نظر و هم شرایط و وضعیت شهرها تغییر کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از رعایت بهداشت فردی و در خانه ماندن به عنوان مهمترین راه مقابله با کروناویروس نام برد و گفت: باید با حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از حضور غیرضروری در معابر عمومی به قطع زنجیره انتقال و مهار این بیماری نوپدید کمک کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی سمنان سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی سمنان بیماری کرونا استان سمنان وضعیت سفید تقسیم بندی خواهد شد ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۰۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه