Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزا رش روز سه شنبه از پایگاه خبری پلیس، سردار هادی شیرزاد اظهار داشت: بیمارستان ها و موسسات کشورهای عضو سازمان اینترپل، ضمن در معرض قرار گرفتن خطرات ویروس کرونا، اکنون با تهدید دیگری از مجرمان سایبری روبرو هستند.

وی  افزود: سازمان اینترپل در خط مقدم واکنش جهانی به شیوع کووید ۱۹ که اکنون نیز هدف حملات باج افزار تبدیل شده‌اند، هشدارهایی را به سازمان‌ها داده که مجرمان به منظور تلاش برای اخاذی، سیستم سازمان ها را قفل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس بین الملل ناجا ادامه داد: تیم واکنش به تهدیدات سایبری، افزایش قابل توجهی از تعداد حمله‌های باج افزار به سازمان های کلیدی و زیرساختی درگیر با ویروس را نشان داده است. مجرمان سایبری از طریق باج افزار (ransomware) برای نگه داشتن بیمارستان ها و خدمات پزشکی به صورت گروگان دیجیتال استفاده می‌کنند و از دسترسی آنها به پرونده ها و سیستم‌های حیاتی تا زمان پرداخت باج به مجرمان ممانعت می‌کنند.

سردار شیرزاد خاطر نشان کرد: برای حمایت از تلاش های جهانی در برابر این خطر مهم، سازمان اینترپل اعلان بنفشی را منتشر، تا تهدید شدید باج افزار را به پلیس ۱۹۴ کشور عضو هشدار دهد و در پاسخ به این خطر در حال رشد، تیم واکنش به تهدیدات سایبری، تمامی اقدامات مشکوک مربوط به کووید ۱۹ را برای پشتیبانی از سازمان هایی که در معرض تهدید از طریق این باج افزار هستند را  جمع آوری و رصد می‌کند.

وی گفت: بیمارستان ها و سازمان های پزشکی در سراسر جهان بدون هیچ گونه چشم داشتی برای حفظ رفاه افراد مبتلا به کرونا ویروس فعالیت می‌کنند، از این رو آنها به هدفی برای مجرمان سایبری تبدیل شده اند که به دنبال سودآوری به بهای جان بیماران هستند و سازمان اینترپل به پلیس و سازمان‌های اجرای قانون برای تحقیقات در مورد پرونده های باج افزار و تجزیه و تحلیل داده‌ های تهدید کمک می‌کند.

برچسب‌ها کرونا پلیس اینترپل پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا پلیس اینترپل کرونا پلیس اینترپل سازمان اینترپل بیمارستان ها باج افزار سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو تخلیه شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، یک طبقه از فرودگاه «ونوکوو» (Vnukovo) در شهر مسکو پایتخت روسیه به دلیل تهدید وجود بمب تخلیه شد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، پلیس در این ارتباط خبر داد: محوطه ساختمان و اتاق ها در جستجوی مواد منفجره در حال جستجو و بررسی هستند.

یک منبع آگاه هم در این ارتباط افزود: پلیس اعلام کرد که یکی از طبقات ساختمان اداری فرودگاه ونوکوو به دلیل تهدید به بمب گذاری تخلیه شده است. بازرسی در محل در حال انجام است.

پلیس اضافه کرد که زنگ خطر در عملکرد فرودگاه تداخلی نداشته است.

تا کنون اخبار و اطلاعات بیشتری در این خصوص رسانه ای نشده است.

کد خبر 6090343

دیگر خبرها

  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند
  • بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو تخلیه شد
  • صفر تا ۱۰۰ پابندهای الکترونیکی
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور