Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@14:07:31 GMT

قهرمانی کارلسن در تورنمنت ابداعی خودش!

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۰۸۳۶

قهرمانی کارلسن در تورنمنت ابداعی خودش!

مگنوس کارلسن قهرمانی شطرنج جهان در بخش کلاسیک موفق شد در جام ابدعی خود که برترین شطرنج بازان جهان در آن حضور داشتند به فینال راه پیدا کند و باپیروزی در فینال قهرمان این مسابقات شود.

به گزارش ایسنا، فینال مسابقات سوپرتورنمنت کارلسن  برگزار شد که در طی آن قهرمان شطرنج جهان یعنی مگنوس کارلسن در مقابل هیکارو ناکامورا قرار گرفت و بعد از یک بازی جذاب موفق شد قهرمان مسابقات شود و ۷۰ هزار دلار را به جیب بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دور اول فینال کارلسن بازی را با برد شروع کرد. او در دور دوم مقابل ناکامورا شکست خورد تا بازی بسیار نزدیک دنبال شود. دور سوم با برد قهرمان شطرنج جهان همراه بود، این نتیجه نشان می‌داد حریف کارلسن برای قهرمانی باید در دور بعد تمام تلاش خود را می‌کرد تا به پیروزی برسد اما کارلسن به هر قیمتی بود از ناکامورا تساوی گرفت تا فاتح جامی شود که میزبانش خودش بوده است. او بعد از قهرمانی در این مسابقات اعلام کرد که واقعا خوشحال است.

علیرضا فیروزجا دیگر شطرنج بازی بود که به این مسابقات دعوت شده بود. او با بدشانسی که در مسابقات داشت هفت امتیازی شد و در رده ششم ایستاد. همچنین او موفق شد ۲۰ هزار دلار را برنده شود.

نفر اول شطرنج جهان با توجه به شیوع کرونا و لغو بازی‌های حضوری، تصمیم گرفته بود که یک رقابت بسیار مهیج راه‌اندازی کند. او به دلیل این که علاقه‌مندان شطرنج در خانه‌ها بمانند و خلا لغو بسیاری از مسابقات مهم و با کیفیت‌ را احساس نکنند، تصمیم به این کار گرفت. این مسابقات در هفت دور برای هر شطرنج‌باز که شامل چهار بازی سریع است، برگزار شد و هر فرد در صورت پیروزی مستقیم برابر حریف، سه امتیاز می‌گرفت. در صورت تساوی ۲ بر ۲، شطرنج‌بازی که در بازی سرنوشت (آرماگادون) پیروز می‌شد، برنده ٢ امتیاز بود و به بازنده یک امتیاز داده می‌شد.

در پایان هفت دور، چهار نفر اول به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند ناکامورا، دینگ لیرن، کارلسن و کاروانا چهار شطرنج‌بازی بودند که مجوز صعود دریافت کردند. ناکامورا با نایب قهرمانی جایزه ۴۵ هزار دلاری را برنده شد. در این رقابت‌ها برای تمامی شطرنج‌بازان جوایزی در نظر گرفته شده، به‌طوری که نفر آخر این دیدارها هم ۱۵ هزار دلار برنده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مگنوس کارلسن شطرنج جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی لیورپول ۰ - ۲ اورتون؛ قهرمانی پر! + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ورزش سه

tags # لیورپول سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • خلاصه بازی لیورپول ۰ - ۲ اورتون؛ قهرمانی پر! + ویدئو
  • سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم