Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@09:43:25 GMT

شرایط واردات خودرو در سال جاری اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۰۸۳۹

ساعت 24-نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای ضمن معاف کردن واردات خودروهای تمام برقی از دریافت و ارائه گواهی اسقاط خودرو دولت را موظف کردند زمینه تولید این خودروها در داخل را فراهم کند.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز و در جریان رسیدگی به ایراد شورای نگهبان  در مورد طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو ماده ۴ این طرح را به  این شرح اصلاح کردند:

واردات خودروهای سواری تمام برقی و تمام ترکیبی (تمام هیبریدی مذکور در ماده سه) در راستای کاهش آلودگی محیط زیستی و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی تا زمان تولید آنها در داخل از دریافت و ارائه گواهی اسقاط خودرو معاف‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت موظف است زمینه تولید آنها را در داخل با آماده سازی زیرساخت‌های لازم ظرف مدت ۵ سال فراهم کند. هزینه‌های ناشی از اجرای این ماده از محل درآمدهای ناشی از اجرای حکم تبصره ذیل ماده ۳ این قانون تامین می‌شود.

به موجب این مصوبه مصداق خودروهای تمام ترکیبی (تمام هیبریدی) توسط وزارت صنعت تعیین می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه برای تامین نظر شورای نگهبان ماده ۷ این طرح را از متن آن حذف کردند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۰۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز به ادامه بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ پرداختند و جدول‌های ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۲۰، ۲۱، ۲۲ و پیوست یک و سه را به تصویب رساندند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام بررسی جداول اظهار کرد: این امکان وجود دارد که در تنظیم جداول برای ایجاد تراز، جابجایی‌هایی داشته باشیم منتها این به هیچ عنوان به معنای تغییر ماهیت جداول نیست و ردیفی اضافه نمی‌شود.

وی اظهار کرد: نمایندگان به هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه بدهند تا این اقدام را در راستای ایجاد تراز و رفت و برگشت‌های شورای نگهبان انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نهایت از نمایندگان خواست به تغییرات مصوب در جداول، پیوست‌ها و ردیف‌ها رای دهند که نمایندگان با ۴۶ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ رای دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند