Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:19:09 GMT

جنجال بر سر نتیجه دو آزمایش کرونای رئیس‌جمهور برزیل

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۱۱۷۵

جنجال بر سر نتیجه دو آزمایش کرونای رئیس‌جمهور برزیل

به گزارش تارنمای شبکه ان بی سی، ژائیر بولسونارو اعلام کرده که تاکنون دو مرتبه تست کرونای وی منفی بوده اما بسیاری از جمله یک قاضی فدرال  خواستار علنی کردن نتایج این آزمایش شده‌اند اما بولسونارو از انجام این کار امتناع کرده است.

این جدیدترین جنجالی است که در مورد بولسونارو در برزیل مطرح شده و برخی معتقدند که رئیس‌جمهوری برزیل در حال تقابل با موسسات و نهادهای دموکراتیک است که شاید موجب بحرانی در عرصه قدرت در این کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"ترامپ برزیل" که بارها تهدید شیوع کرونا را کوچک شمرده از فرمانداران و شهرداران در برزیل به دلیل اعمال محدودیت‌های اجتماعی برای مهار این ویروس انتقاد کرده  و خواهان بازگشت مردم به شرایط کاری عادی سابق خود بوده است. این در حالی است که دادگاهها و نهادهای قضایی برزیل بارها به فرمانداران و شهرداران اعلام کردند که آنها اختیار این را دارند که تدابیر محدودکننده را در شهرهای مختلف اعمال کنند.

نهادهای قضایی تلاش کرده اند بولسونارو را مجبور کنند نتایج دو تست کرونای خود را علنی کند چون گمانه‌زنی‌هایی مطرح بوده که او در مورد نتیجه این آزمایش‌ها دروغ گفته است.

حامیان بولسونارو معتقدند که اقداماتی پشت پرده برای کنار زدن وی از قدرت در حال انجام است و شخص رئیس‌جمهوری برزیل نیز بر این باور بوده که قربانی مداخله‌های قضات دادگاهها شده است.

پیشتر زمانی که گمانه‌زنی‌هایی در مورد مثبت بودن تست کرونا رئیس‌جمهوری برزیل مطرح شد، دولت این کشور بلافاصله اعلام کرد که تست کرونا رئیس‌جمهور برزیل منفی بوده است.

این روزها ترامپ برزیل شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و از هر سو با انتقادهای گوناگونی روبرو است. تحت فشار قرار گرفتن وی می‌تواند چشم‌انداز مبهمی را در آینده سیاسی برزیل رقم بزند و شرایط را برای مخالفان دولت فعلی فراهم کند. شرایط این گونه در برزیل باقی نمی‌ماند و در صورت تداوم سیاست‌های افراطی بولسونارو، ممکن است این کشور در آینده نزدیک شاهد ناآرامی‌های سیاسی و اجتماعی جدیدی باشد.

برچسب‌ها ژائير بولسونارو برزیل پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ژائير بولسونارو برزیل ژائير بولسونارو برزیل تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم اسرائیل، از پترو گوستاوو، رئیس‌جمهور کلمبیا، پس از اینکه اعلام کرد روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی در غزه قطع خواهد کرد، انتقاد کرد.

کاتز در پیامی بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، رئیس‌جمهور کلمبیا را به حمایت از حماس که اسرائیلی‌ها را به اسارت گرفته متهم کرد.

او بر روابط گرم تاریخی بین اسرائیل و کلمبیا تأکید کرد و هشدار داد که "هیچ رئیس‌جمهور پر از نفرت و ضد یهود" نمی‌تواند این پیوند را تغییر دهد.

روز چهارشنبه، پترو اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع خواهد کرد و دلیل آن را نسل کشی تل آویو در غزه عنوان کرد.

از زمان آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه، بیش از ۳۴۵۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۷۶۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند. اکثریت قریب به اتفاق شهدا زن و کودک بوده‌اند. اسرائیل همچنین محاصره فلج کننده‌ای را بر نوار غزه اعمال کرده است که جمعیت آن، به ویژه ساکنان شمال غزه را در آستانه گرسنگی و قحطی قرار داده است.

دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) در ماه ژانویه حکمی موقت صادر کرد و رژیم اسرائیل را به نسل کشی متهم کرد و به آن دستور داد تا اقدامات نسل کشی را متوقف کند و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه انجام دهد.

کلمبیا درخواست کرده است تا در کنار آفریقای جنوبی به پرونده شکایت از نسل کشی اسرائیل در غزه بپیوندد. پترو قبلا فروش تسلیحات به اسرائیل را متوقف کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • مرز‌های دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • ادعای جدید دختر دیگو مارادونا درباره مرگ اسطوره
  • ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!