Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@15:48:03 GMT

سامانه بارشی جدیدی در خراسان رضوی فعال می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۱۳۶۹

سامانه بارشی جدیدی در خراسان رضوی فعال می‌شود

سامانه بارشی جدیدی از روز پنج شنبه این هفته در استان خراسان رضوی فعال و بیشتر نیمه شمالی استان را فرا می گیرد.

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: این بارشها به صورت رگباری و پراکنده همراه با وزش باد شدید پیش بینی شده اند.
مرتضی اثمری افزود: برای امروز و فردا جوی آرام و بدون بارش همراه با روند افزایشی دما پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که افزایش میانگین دمای هوا از امروز در خراسان رضوی آغاز می شود، ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۸ درجه سلسیوس پیش بینی شده است که نسبت به روز گذشته یک درجه افزایش دارد و تا روز پنج شنبه به بیش از ۳۰ درجه می رسد.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: کمینه دمای هوای دیشب مشهد ۱۴ درجه سلسیوس بود که تا پنج شنبه شب به میزان سه تا چهار درجه افزایش می‌یابد.
اثمری افزود:  از روز جمعه همراه با بارشهای رگباری میانگین دمای هوا در خراسان رضوی روند کاهشی می یابد.
وی دامه داد: قوچان با کمینه دمای هوای هفت درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای هوای  ۳۱ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
او اضافه کرد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان بجستان  با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خراسان رضوی بارندگی شهرستان قوچان مشهد خراسان رضوی دمای هوای پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تقویت سامانه بارشی در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری درخصوص وضعیت جوی خوزستان در روز‌ها و ساعات آینده گفت: همانطور که انتظار می‌رفت با تاثیر سامانه بارشی شاهد بارش‌هایی در برخی مناطق استان بودیم.

وی افزود: بررسی امروز نقشه‌های پیش یابی همچنان نشان دهنده تقویت سامانه بارشی از بعدازظهر امروز به تناوب تا اواخر روز شنبه بر روی استان است.

سبزه زاری ادامه داد: با توجه به ماهیت بارش‌های فصل بهار انتظار می‌رود این ناپایداری‌ها به صورت رگبار همراه با رعد و برق  و وزش تندباد‌های لحظه‌ای، به ویژه در مناطق جنوبی، شرقی، شمالی، ارتفاعات و بخش‌هایی از مرکز و در مناطق مستعد ریزش تگرگ باشد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: شمال خلیج فارس نیز تا پایان هفته مواج و بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی می‌گوید: در شبانه روز گذشته لالی با ۳۱.۴ و دهدز با ۱۲.۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده اند و در این مدت حداکثر دمای اهواز به ۲۸.۵ وحداقل به ۲۱.۶  درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • آخر هفته‌ی بارانی در انتظار آذربایجان شرقی
  • پیش بینی تقویت سامانه بارشی در خوزستان
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • فعال شدن سامانه بارشی از امروز در کرمان
  • سامانه بارشی در راه کرمان
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • آخر هفته دمای هوای قم خنک‌تر می‌شود
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟