Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@05:26:09 GMT

۴ خطه شدن محور سربیشه- ماهیرود تا ۲ سال آینده

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۱۶۲۰

۴ خطه شدن محور سربیشه- ماهیرود تا ۲ سال آینده

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ محمد صادق معتمدیان گفت: تمام عزم دولت و استان بر این است که با چهار خطه کردن این مسیر، ایمنی کامل محور ترانزیتی سربیسه- ماهیرود را تأمین نماید.

وی ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و آرزوی سلامتی برای حادثه دیدگان سانحه تصادف اخیر به تشریح آخرین پیگیری‌های استان در خصوص رفع مشکل محور سربیشه - درح - ماهیرود پرداخت و گفت: رونق گرفتن صادرات از بازارچه، حجم ترافیک این محور را افزایش داده اما متأسفانه شرایط آن گنجایش خودروهای عبوری را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی؛ همین دو اصل مهم سبب شد که بهبود شرایط این محور از سال ۹۷ به طور جدی در دستور کار استان قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: از همان روزهای نخست حضور در استان در سال ۹۷ طی بازدید جامعی به همراه مدیران استان از این مسیر، برای اصلاح وضعیت موجود برنامه‌ریزی شد.

معتمدیان با اشاره به اینکه این محور در سال ۹۷ حدود ۶.۵ میلیارد تومان اعتبار داشت، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت در سال گذشته مبلغ ۲۴.۵ میلیارد تومان برای بهسازی این محور تخصیص یافت.

وی ادامه داد: در حال حاضر به میزان ۲۲ کیلومتر از این مسیر به پیمانکار واگذار شده که پیشرفت خوبی هم دارد.

به گفته وی؛ ۸ کیلومتر از این میزان، آماده نصب علائم است و تا خرداد ماه جاری به بهره برداری می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر تلاش استان برای افزایش اعتبارات این محور به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار از همراهی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای رسیدن به این هدف گفت.

معتمدیان افزود: در همین راستا در لایحه بودجه سال ۹۹ مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال برای این محور دیده شده است.

وی متذکر شد: مطالعات مابقی محور به طول ۵۰ کیلومتر انجام شده که از این میزان برای ۳۱ کیلومتر اسناد لازم آماده است و پروژه طی روزهای آتی به مناقصه می‌رود.

به گفته وی؛ بعد از بروز حادثه نهم اردیبهشت، به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار در این محور، تماس‌های متعددی با وزیر راه و شهرسازی و معاونین وزارتخانه گرفته شده که خوشبختانه نتایج خوبی هم به همراه داشته است.

معتمدیان اذعان داشت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، وزیر راه و شهرسازی دستور به مناقصه رفتن ۲۴ کیلومتر دیگر از این محور را که با تلاش همکاران راه و شهرسازی استان از سال گذشته مطالعاتش کامل شده بود، صادر نماید.

معتمدیان ادامه داد: عملیات مطالعات ۵۰ کیلومتر باقی مانده هم با دستور وزیر راه و شهرسازی به زودی و با قید فوریت انجام می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد؛ به همت دولت به زودی تمام ۱۳۵ کیلومتر طول این مسیر از سربیشه تا ماهیرود به زودی تعیین تکلیف شده و در یک برنامه زمان بندی دو ساله کل مسیر چهار خطه شود.

به گفته وی؛ ارتقا سطح ایمنی این محور که در بخش عمده‌ای از صادرات کشور نقش دارد، از خواسته‌های دولت و استان است.

کد خبر 4917652

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان جنوبی سربیشه ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیراز بوشهر شیوع کرونا ایلام قزوین گرگان شهرکرد کمک به نیازمندان مواسات بیرجند بارش باران جهش تولید راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سید محمدرضا هاشمی در جلسه شورای برنامه ریزی  با بیان اینکه در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان ۷۴ میلیارد تومان اعتبار  جذب شد افزود: امیدآفرینی و جلب اعتماد مردم باید در برنامه کاری مسئولان قرار گیرد.

وی همچنین تاکید کرد : باتوجه به اینکه  سمنان یکی از استان‌های خشک و کم آب کشور است ضروری است کشت محصولات گلخانه ای توسعه یابد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان هم گفت: بمنظور کنترل و مهار تورم ، پارسال ۲۷۲ تن گوشت منجمد. ۵۲۴ تن گوشت مرغ منجمد. ۷ هزار و ۹۲۲ تن شکر و  یک هزارو ۴۵۰ تن برنج وارداتی در استان توزیع شد.
وی گفت: در همین مدت بمنظور کنترل تورم ۸۰ هزارتن گندم خوراکی و بذری. بیش از ۵ هزارتن جو. چهار صدو ۷۸ تن کلزا خریداری شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: همچنین به همین منظور سال گذشته بیش از ۵۳ هزار مورد بازرسی و نظارت در بخش‌های مختلف عرضه و توزیع کالا‌ها در استان صورت گرفت.
تعیین کاربری زمین برای احداث مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی کیلومتر ۴۰ محور میامی - شاهرود و همچنین کیلومتر ۲۷ محور میامی - سبزوار از جمله مواردی بود که در این جلسه تصویب شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • محور کندوان از بالای طویر مسدود می شود/ ترافیک سنگین مسیر جنوب
  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال