Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان دادستان مرکز استان کردستان، با اشاره به برگزاری کلاس های درس مدارس به صورت مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: متاسفانه بررسی های به عمل آمده حاکی از آن است که تعداد زیادی از فرزندان زندانیان نیازمند به دلیل عدم دسترسی به گوشی های هوشمند، حضورشان در کلاس های مجازی با مشکل روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد جباری امروز (۱۶ اردیبهشت) در جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان سنندج با اشاره به تاثیرات بسیار منفی ویروس کرونا بر جامعه گفت: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، انجمن حمایت از زندانیان سنندج نیز قسمت اعظمی از منابع درآمدی خود که صرف کمک به خانواده های زندانیان نیازمند می کرد را از دست داده و این موضوع باعث شده تا این انجمن نتواند همچون گذشته خانواد های آسیب پذیر را یاری رسان باشد.

وی، رسالت و مهم ترین خواستگاه انجمن های حمایت زندانیان را حفظ کرامت زندانیان و توجه به حقوق شهروندی آنان دانست و گفت: خانواده های زندانیان مرتکب هیچ گونه جرمی نشده اند و در این راستا بایستی اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از آسیب های متعددی که پیش روی این خانواده ها است صورت گیرد.

دادستان مرکز استان با بیان این مطلب که در حال حاضر تعداد ۲۴۰ خانواده با حدود ۶۰۰ عائله تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان سنندج می باشند افزود: با توجه به شرایط پیش آمده، تامین نیازهای مادی و معنوی این افراد آسیب پذیر دشوار می باشد و رفع این مشکلات، حمایت همه جانبه مسئولین و خیرین را می طلبد.

جباری در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری کلاس های درس مدارس به صورت مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: متاسفانه بررسی های به عمل آمده حاکی از آن است که تعداد زیادی از فرزندان زندانیان نیازمند به دلیل عدم دسترسی به گوشی های هوشمند، حضورشان در کلاس های مجازی با مشکل روبرو شده است که در این راستا و در جهت پیشگیری از افت تحصیلی آنان، بایستی اقدامات عاجل صورت گیرد.

فتحی مدیرکل زندان های کردستان نیز که در این جلسه حضور داشت با تاکید بر اصل شخصی بودن مجازات گفت: خانواده های زندانیان هیچ نقشی در وقوع جرم ندارند و بر اساس اصل شخصی بودن مجازات نیز این خانواده ها نباید به آسیب هایی که ممکن است به دلیل در حبس به سربردن سرپرست خانواده به وجود آید دچار شوند.

مدیرکل زندان های کردستان افزود: افراد تحت پوشش انجمن های حمایت زندانیان دارای تفاوت های قابل تاملی با خانواده هایی که تحت پوشش سایر مراکز حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی هستند می باشند چراکه این خانواده ها علاوه بر اینکه با مشکلات مادی فراوانی دست و پنجه نرم می کنند از سوی دیگر با آسیب های ناشی از دوری و در حبس بودن سرپرست خانواده نیز مواجه هستند و این موضوع مشکلات آنان را مضاعف کرده است.

شایان ذکر است که در پایان این جلسه با هم اندیشی مسئولین و مدیران موسسات خیریه سطح شهر، تدابیر ویژه ای جهت تهیه گوشی های هوشمند در اسرع وقت برای فرزندان زندانیان نیازمند جهت حضور در کلاس مجازی درس صورت گرفت.

لازم به ذکر است که در همین جلسه، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و اداره کل اموال تملیکی استان قول مساعد جهت تهیه گوشی های هوشمند را داده و شهرداری سنندج پس از مصوب شدن در  شورای شهر با اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال، متولی موقوفات دارالاحسان با پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال و همچنین یکی از بازرسی انجمن حمایت زندانیان نیز با پرداخت ۵۰ میلیون ریال گام های نخست را جهت تهیه گوشی های هوشمند برای فرزندان زندانیان نیازمند برداشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فرزندان زندانیان نیازمند گوشی های هوشمند حمایت زندانیان انجمن حمایت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح پنجشنبه در آئین تجلیل از خادمان قرآن ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه قرآنی صورت گرفته در ایام ماه مبارک رمضان در اصفهان اظهار کرد: قرائت قرآن از اهمیت بالایی برخودار است و این روند باید در جامعه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قرآن نور خانه است، ادامه داد: وقتی در خانه قرآن قرائت می‌شود، فرزندان قرآنی تربیت می‌شوند و باغ ویلایی نمی‌شوند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نور قرآن بهترین نوع تربیت برای فرزندان است، افزود: برخی تنها یک فرزند دارند و بر این باورند که تربیت فرزندان سخت است و این در حالی است که اگر خانواده‌ها با قرآن باشند به راحتی می‌توانند ۱۰ فرزند را به خوبی تربیت کنند.

وی با بیان اینکه پدر و مادر بودن در واقع معلمی است، گفت: وقتی پدر و مادر اهل قرآن و نماز نباشند، فرزندانشان قرآنی بار نمی‌آید.

آیت‌الله طباطبایی نژاد در ادامه با بیان اینکه همه دنیای کفر می‌دانند که از نظر نظامی حریف ایران نمی‌شوند، اضافه کرد: راه انقلاب با وجود دشمنان گم نمی‌شود و این از برکات قرآن است.

وی با بیان اینکه حیات طیبه از آن کسانی است که ایمان و عمل صالح داشته باشند، افزود: این افراد زنده هستند اما از ابعاد انسانیت خارج شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود، ابراز کرد: باید با آیه‌های قرآن زندگی کنیم و آیات کاربردی را به خوبی بشناسیم و استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • متقاضیان جهش تحصیلی در کردستان از ۱۵ اردیبهشت نوبت گیری کنند
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • حمایت بیش از ۶۰۰۰ معلم کرمانی از ایتام