Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام جواد طاهری گفت: آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی استفاده خوب و صحیح از فضای مجازی است و معلمان تهدید فضای مجازی را به فرصت تبدیل کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام طاهری امام جمعه موقت زاهدان در گفت و گو با عصرهامون، ،بیان کرد:خداوند متعال پیامبران را برای هدایت بشرفرستاد چراکه تعلیم و تربیت در درگاه الهی بسیار حائز اهمیت است و اهمیت تعلیم و تربیت تا جایی است که در آیات ابتدایی که برپیامبراکرم(ص) نازل شد امر به خواندن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پیامبراکرم(ص) نیز درباره مقام معلم تاکید بسیاری داشتند و می فرمودند سه گروه به جز منافقین را کسی سبک نمی شمارد و معلمینی که به تعلیم و تربیت افراد می پردازند یکی از این سه گروه هستند، امیرالمومنین نیز درباره جایگاه معلم می فرمایند" هر کس کلمه ای به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است" واینها نشان از جایگاه رفیع معلم در دین مبین اسلام دارد.

وی با بیان اینکه خداجویی و خداشناسی در عمق ضمیر انسان نهفته است، خاطرنشان کرد: انسان در مسیرکمال و رسیدن به خداشناسی نیازمند چراغ راه و راهنما است، طبق روایات برای شناخت راه صحیح در دوران غیبت امام عصر(عج) باید به راویان حدیث یعنی علما، روحانیون و در بحث تعلیم و تربیت به معلمان مراجعه کنیم چراکه معلمان می توانند فضایل اخلاقی را به شاگردان خود منتقل کنند.

امام جمعه موقت راهدان تاکید کرد: دانش آموزان زمان زیادی را در مدرسه برای تعلیم و تربیت سپری می کنند و ارتباط معلم با دانش آموزان سبب ایجاد رابطه ای صمیمی و دوستانه بین معلم و دانش آموزان می شود، معلم می تواند پل ارتباطی بین دانش آموز و خانواده باشد و مشکلات دانش آموزان را به همراه خانواده مورد بررسی قرار دهند و به رشد و تعالی دانش آموزان و جلوگیری از ایجاد رذیلت های اخلاقی و تبدیل آنها به فضایل اخلاقی کمک کنند.

وی با اشاره به تلاش معلمان برای آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی، اذعان کرد:امروز فضای مجازی جز جدانشنی از زندگی افراد شده است رهبرمعظم انقلاب نیز می فرمایند افراد فرهنگی و قشرانقلابی باید از فضای مجازی به نحو مناسب استفاده کنند و تعبیر ایشان که فرمودند "من اگر رهبر ایران نبودم ،رییس فضای مجازی کشور می شدم " نشان دهنده اهمیت فضای مجازی در این برهه زمانی است، شیوع کرونا جنبه های مثبت فضای مجازی را بیش از گذشته نمایان کرد و معلمان در این مسیر پیشگام بودند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان اینکه معلمان تهدید فضای مجازی را به فرصت تبدیل کردند، افزود: آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی استفاده خوب و صحیح از فضای مجازی است و اگر معلمان از طریق فضای مجازی خوراک مناسب فرهنگی و دینی را در اختیار دانش آموزان خود قرار دهند و یا نهادهای فرهنگی محتوای مناسب فرهنگی و اخلاقی را در اختیار قشر دانش آموز قرار دهد می توان از این بستر برای رشد فرهنگی جامعه استفاده کرد.

وی تصریح کرد: معلمان در خنثی کردن هجمه فرهنگی که نسل جدید را تهدید می کند نقش بسیار زیادی دارد دشمنان از طریق فضای مجازی و با ایجاد شبهات فرهنگی و دینی و سیاسی سعی دارد تا به عقاید نسل جدید ضربه زده و بنیان خانواده و اعتقادات افراد را با ایجاد شبهات، هدف قرار دهد و معلمین می توانند با ایجاد محتواهای مناسب در پاسخگویی به این شبهات مفیدباشند.

وی با اشاره به نقش مسئولین در رفع دغدغه معلمان، گفت:سفارش دین مبین اسلام درباره جایگاه معلم و تاکید ائمه اطهر(ع) درباره مقام والای معلم، وظیفه سنگینی را بر دوش مسئولین قرار می دهد وقتی معلمان با تربیت نسل جدید در مقابله با تهاجم فرهنگی نقش ایفا می کند مسئولین نیز باید آرامش روحی و روانی معلمان را فراهم کنند تا این عزیزان درآرامش خاطر آینده سازان این کشور را تربیت کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: طریق فضای مجازی فضای مجازی تعلیم و تربیت فضای مجازی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،  این شبکه رادیویی در آستانه سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم با راه‌اندازی پویش قدردانی از معلم در برنامه «زنگ انشا» به استقبال روز معلم می‌رود.

برنامه «زنگ انشا» که به انشا نویسی و انشا خوانی دانش آموزان اختصاص دارد، به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم از دانش آموزان کل کشور دعوت می‌کند در پویش قدردانی از معلم شرکت نمایند و با نوشتن انشا از معلم خود قدردانی نمایند.

علاقه‌مندانی که دوست دارند انشای آنها به گوش معلمشان برسد، می‌توانند فایل صوتی خوانش انشای خود را به آدرس @radiosabaFM ۱۰۵۵ ارسال نمایند.

انشا‌های ارسالی دانش آموزان در برنامه «زنگ انشا» تقدیم معلمشان می‌شود.

زنگ انشا شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۴:۴۵ به تهیه کنندگی محبوبه برزگر از رادیو صبا پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل