Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس پلیس بین الملل ناجا، از کمک سازمان اینترپل در حمایت از کشور‌های عضو خود و به کارگیری هرگونه تدابیر لازم برای اطمینان از امنیت سیستم‌های مراقبت بهداشتی خبر داد. تاریخ انتشار: 12:22 - 16 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۸۲۲۸

خبرگزاری میزان - سردار "هادی شیرزاد" اظهار داشت: بیمارستان‌ها و موسسات کشور‌های عضو سازمان اینترپل، ضمن در معرض قرار گرفتن خطرات ویروس کرونا، اکنون با تهدید دیگری از مجرمان سایبری روبه رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود: سازمان اینترپل در خط مقدم واکنش جهانی به شیوع کووید ۱۹ که اکنون نیز هدف حملات باج افزار تبدیل شده‌اند، هشدار‌هایی را به سازمان‌ها داده است که مجرمان به منظور تلاش برای اخاذی، سیستم سازمان‌ها را قفل می‌کنند.   رئیس پلیس بین الملل ناجا اضافه کرد: تیم واکنش به تهدیدات سایبری، افزایش قابل توجهی از تعداد حمله‌های باج افزار به سازمان‌های کلیدی و زیرساختی درگیر با ویروس را نشان داده است. مجرمان سایبری از طریق باج افزار (ransomware) برای نگه داشتن بیمارستان‌ها و خدمات پزشکی به صورت گروگان دیجیتال استفاده می‌کنند و از دسترسی آن‌ها به پرونده‌ها و سیستم‌های حیاتی تا زمان پرداخت باج به مجرمان ممانعت می‌کنند.   بیشتر بخوانید: کاهش تصادفات در فروردین ماه ۹۹   سردار "شیرزاد" خاطر نشان کرد: برای حمایت از تلاش‌های جهانی در برابر این خطر مهم، سازمان اینترپل اعلان بنفشی را منتشر، تا تهدید شدید باج افزار را به پلیس ۱۹۴ کشور عضو هشدار دهد و در پاسخ به این خطر در حال رشد، تیم واکنش به تهدیدات سایبری، تمامی اقدامات مشکوک مربوط به کووید ۱۹ را برای پشتیبانی از سازمان‌هایی که در معرض تهدید از طریق این باج افزار هستند را جمع آوری و رصد می‌کند.   وی در پایان گفت: بیمارستان‌ها و سازمان‌های پزشکی در سراسر جهان بدون هیچ گونه چشم داشتی برای حفظ رفاه افراد مبتلا به کرونا ویروس، فعالیت می‌کنند، لذا آن‌ها به هدفی برای مجرمان سایبری تبدیل شده اند که به دنبال سودآوری به بهای جان بیماران هستند و سازمان اینترپل به پلیس و سازمان‌های اجرای قانون برای تحقیقات در مورد پرونده‌های باج افزار و تجزیه و تحلیل داده‌های تهدید کمک می‌کند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس کرونا سازمان اینترپل بیمارستان ها سازمان ها باج افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مصوبه مجلس سنا برای کمک ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.»

به گزارش ایسنا، وی افزود: «بسته کمک نظامی به اسرائیل کمک می‌کند کمبود خود را جبران کند.»

جیک سالیوان افزود: «بایدن با یک کودک آمریکایی که توسط حماس بازداشت و در ماه نوامبر آزاد شده بود، ملاقات کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «حمایت تصویب شده توسط کنگره به جایگزینی مهمات دفاع هوایی در اسرائیل کمک خواهد کرد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «ما تعهداتی از اسرائیل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه دریافت کردیم. ما برای آزادی گروگان‌ها در غزه تلاش می‌کنیم.»

وی همچنین به مساله کشف گور‌های دسته جمعی در اطراف بیمارستان‌های غزه اشاره کرد و گفت: «گزارش‌های مربوط به گور‌های دسته جمعی در غزه بسیار نگران کننده است.»

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • بازیگر ایرلندی برای حمایت از فلسطین تهدید شد/ خطر شغلی در پیش است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند