Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@16:05:27 GMT

بازگشایی سنا و دوری سیاستمداران مجلس نمایندگان آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۲۰۱۸

بازگشایی سنا و دوری سیاستمداران مجلس نمایندگان آمریکا

سنای آمریکا که در بحبوحه شیوع کرونا تعطیل شده بود، از دوشنبه کارش را آغاز کرد اما گمان نمی‌رود اقدامی فوری روی تصویب بسته کمکی جدید صورت بگیرد چرا که جنگ و جدل‌ها بر سر نحوه مقابله موثر با این پاندمی و ویرانی اقتصادی ناشی از آن عمیق‌تر می‌شود.

  به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ۱۰۰ سناتور آمریکایی برای اولین بار از ماه مارس تشکیل جلسه دادند، در حالیکه مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل نگرانی‌های مرتبط به سلامت در دوران کرونا همچنان از کنگره دوری می‌کند و این کنگره هم سمبلی از کشور ناآرام آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا (تحت کنترل جمهوری‌خواهان) با آغاز جلسه از تصمیم خود برای تمرکز روی دستورکار تایید نامزد دونالد ترامپ به جای پرداختن به شیوع کرونا دفاع کرد. مک‌کانل گفت: ما کار مهمی داریم که برای کشور انجام دهیم.

این اقدام جمهوری‌خواهان با واکنش دموکرات‌ها مواجه شد. چاک شومر، رهبر دموکرات سنا با اعتراض به تشکیل جلسه قانونگذاران از عدم رسیدگی به بحران کرونا انتقاد کرد. او این جلسه را "یکی از عجیب‌ترین جلسات تاریخ مدرن سنای ایالات متحده" توصیف کرد.

بحران کووید-۱۹ برای بیش از پنج هفته است که کنگره را به تعطیلی کشانده بود که این طولانی‌ترین غیبت از زمان شیوع آنفلوآنزای اسپانیا در ۱۹۱۸ بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها، با ۱۲۰ رای مخالف، ۹۴ رای موافق و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ رای مأخوذه با این طرح مخالفت کردند.

این طرح خواستار افزایش نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۳۰ نفر بود.

دیگر خبرها

  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان