Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:34:10 GMT

متوفی راضی نیست به مراسم نروید!

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۲۱۸۰

متوفی راضی نیست به مراسم نروید!

این روزها که آمار مبتلایان به کرونا در دزفول روز به روز بیشتر می‌شود انتظار بر این است مردم بیش از پیش نکات بهداشتی را رعایت و از تجمع در مراسم عزا و عروسی خودداری کنند.

مراسم تشییع و ترحیم یکی از بزرگان سردشت دزفول که دیروز عصر به افطاری دادن نیز کشیده شد امروز به بحث داغ فضای مجازی شهرستان تبدیل و انتقادهای زیادی به آن وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی، مسوولان و دیگری، حاضران در مراسم را مورد نقد قرار می‌دهد؛ انتقادها البته همه به جاست ولی چرا گوش شنوایی نیست و همچنان مراسم این چنینی با این وسعت در نقاط مختلف شهرستان دزفول برگزار می‌شود؟

ویدیوی کوتاهی از این مراسم در سردشت دزفول در فضای مجازی منتشر شده که جمعیت زیادی در حال عزاداری هستند و ماموران نیروی انتظامی نیز در محل مستقر شده‌اند.

برخی شمار حاضران در مراسم را ۲ هزار نفر اعلام کرده‌اند که البته به نظر می‌رسد در این زمینه اغراق شده ولی به هر حال در شرایطی که این روزها بدلیل افزایش آمار کرونا فشار زیادی به کادر پزشکی وارد می‌شود انتظار می‌رود مردم ضمن رعایت نکات بهداشتی در این مراسم شرکت نکنند.
پیش از برگزاری این مراسم مسوولان بخش سردشت نزد ریش سفیدان رفتند تا شاید بتوانند جلوی برگزاری مراسم را بگیرند ولی گویا احساسات جوانترها غالب شده و بزرگان طایفه توان کنترل مراسم را نداشته‌اند.

برخی ریش سفیدان در مراسم بارها عنوان کرده‌اند متوفی راضی به این تجمع در شرایط کنونی نیست ولی به هر حال مراسم برگزار شد.

بخشدار سردشت دزفول در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: هرچه تلاش کردیم که مراسم ترحیم برگزار نشود فایده‌ای نداشت و به یک باره جمعیت زیادی هنگام تشییع به محل سرازیر شد.

علی قربانی با اشاره به افزایش آمار کرونا در شهرستان دزفول افزود: با توجه به پیش بینی حضور گسترده مردم در این مراسم پیش از برگزاری، تذکرهایی همراه با نیروی انتظامی به بزرگان طایفه دادیم.

وی اظهارداشت: دیروز هم هنگام برگزاری مراسم تیمی از ماموران انتظامی از دزفول در محل مستقر شدند و به بزرگان خاندان تذکر دادند ولی مراسم از کنترل آنها خارج شد و نتوانستند جلوی آن را بگیرند.

بخشدار سردشت دزفول افزود: برای برگزاری این مراسم تقاضای مسجد شده بود ولی موافقت نشد و درنهایت مراسم در منزل برگزار شد.

وی با تکذیب حضور جمعیت ۲ هزار نفری در این مراسم گفت: در این باره اغراق شده البته با توجه به اینکه فرد فوت شده از بزرگان سردشت بود، پیش بینی  چنین جمعیتی می‌شد لذا با همکاری نیروی انتظامی از ورود افراد خارج از شهر سردشت جلوگیری و مراسم در حد اقوام درون شهر برگزار شد.

قربانی افزود: در مراسم ترحیم یک عضو شورا در شیرین آب، خانواده متوفی همکاری خوبی داشتند و با حضور مقابل منزل و با استفاده از بلندگو ضمن تشکر از افرادی که در حال مراجعه به محل بودند از آنها خواهش ‌کردند برای رعایت فاصله گذاری فیزیکی نزدیک نشوند.

وی گفت: امیدواریم مردم همکاری بیشتری درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند تا روند روبه رشد آمار مبتلایان شهرستان متوقف شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز به بانیان مراسم عروسی، ختم و تجمع در این شهرستان هشدار داد و اظهارداشت: حکم جلب در انتظار بانیان این مراسم است.

امید بن عباس افزود: روزانه با همکاری نیروی انتظامی از برگزاری آیین‌های ختم جلوگیری می‌شود ولی برخی افراد به صورت مخفیانه اقدام به برگزاری مراسم می‌کنند که با آنها برخورد می‌شود.

وی به مردم توصیه کرد از برگزاری آیین‌های عروسی و ترحیم خودداری و از فضای معنوی ماه رمضان در منزل استفاده کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز با بیان اینکه تعداد افراد مبتلا به کرونا همچنان در این شهرستان در حال افزایش است، گفت: این موضوع فشار زیادی به کادر درمان شهرستان دزفول وارد کرده است.

مهدیه توکلی افزود: درحالیکه شرایط در بیمارستان بزرگ دزفول عادی نیست برخی افراد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که این امر موجب بالارفتن آمار مبتلایان شده است.

با وجود تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرمانداری ویژه دزفول به شهروندان برای در خانه ماندن و خودداری از تجمع همچنان تعدادی از مردم نسبت به هشدارها بی‌توجه هستند.

مراسم ترحیم در سردشت فقط یک نمونه از تجمع مردم در روزهای اخیر بود و طبق گزارش‌ها چندین مراسم مشابه نیز در سطح شهرستان برگزار شده و اکنون دزفول بعد از اهواز دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در استان خوزستان است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سردشت دزفول پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سردشت دزفول ویروس کرونا سردشت دزفول آمار مبتلایان نیروی انتظامی سردشت دزفول برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| سیل در سردشت | لحظات غافلگیر شدن مردم را ببینید

امروز در مناطقی از شمال غرب کشور شدت بارندگی‌ها در حدی بود که سیلاب شدید راه افتاد.

کد خبر 749613

دیگر خبرها

  • عملیات بازگشایی محور ماهور برنجی در دزفول انجام می‌شود
  • برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در شهرستان مهر
  • تلاش برای بازگشایی محور منطقه عشایری ماهور برنجی دزفول
  • برگزاری ویژه برنامه سپاس معلم در زابل + تصاویر
  • قطع شدن دسترسی به ۳ نقطه سردشت دزفول
  • قطع شدن دسترسی به سه نقطه سردشت دزفول
  • تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • فیلم| سیل در سردشت | لحظات غافلگیر شدن مردم را ببینید
  • حمله خرس به یکی از عشایر دزفولی/ مصدوم در سلامت کامل است