Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ دفتر خبرگزاری تسنیم استان کردستان در طول روز تازه‌ترین اخبار را در قالب از گوشه‌ و کنار استان منعکس می‌کند. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در بسته خبری پیش‌ِرو بخشی از اخبار گوشه و کنار استان کردستان گردآوری شده و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در نخستین جلسه شورای اداری استان از آغاز عملیات ساماندهی مرز باشماق از روز شنبه 20 اردیبهشت‌ماه خبر داد.

وی از همه دستگاه‌های استان خواست بحث تعیین تکلیف و مستندسازی اموال خود را با جدیت پیگیری کنند چراکه این اموال، بیت‌المال و متعلق به مردم بوده و عدم پیگیری آن خیانت است.

استاندارکردستان، با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کشور، لازم است تعدادی از این املاک و اموال به فروش برسد، تصریح کرد: فرمانداران باید در این خصوص تعیین تکلیف حساسیت به خرج دهند.

وی از برگزاری 20 جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در سال گذشته و اولویت‌بندی پروژه‌ها سخن به زبان آورد و گفت: سال گذشته پروژه‌های خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله زیرساخت، راه و تولید در استان به بهره‌برداری رسید که از آغاز به کار بعضی از آن‌ها بیش از 15 سال می‌گذشت و امیدواریم امسال نیز این روند ادامه داسته باشد.

مرادنیا اتمام پروژه راه‌آهن همدان-سنندج، فرودگاه سقز، منطقه ویژه اقتصادی بانه و جاده جدید سنندج-مریوان را از پروژه‌های اولویت‌دار استان در سال‌جاری خواند و از همه مدیران و فرمانداران استان خواست اجرای پروژه‌ها را با جدیت پیگیری و روند پیشرفت کار را به صورت مرتب گزارش دهند.

وی از پیاده‌را فردوسی شهر سنندج نیز به‌عنوان پروژه مهم در حال اجرای این شهر نام برد.

استاندار کردستان از پرداخت کمک 175 میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌ها و 75 میلیارد تومانی به دهیاری‌های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته سه هزار و 210 میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز پرداخت شده که این رقم نسبت به سال پیش‌تر 34 درصد افزایش داشته و امیدوارم امسال این رشد به 50 درصد برسد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی در واگذاری واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی، تولید و تحقق شعار جهش تولید یادآور شد: این شعار با تأمین نقدینگی مورد نیاز بخش خصوصی محقق خواهد شد.

استاندار کردستان بر دقت و سرعت در اجرای طرح مسکن ملی و دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در این طرح تاکید کرد و از همه دستگاه‌های استان خواست در خصوص هزینه‌کرد بودجه هزینه‌ای سال‌جاری صرفه‌جویی کرده و ادارات با پرداخت هزینه‌های خود به این دستگاه‌ها کمک کنند.

مرادنیا از همه مدیران و بخش خصوصی برای مشارکت در جشن گلریزان دعوت و از همراهی و همکاری مردم، اصناف، بازاریان، ائمه جمعه و همه افراد و دستگاه‌هایی که با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، متولیان را در مبارزه با کرونا یاری کردند، قدردانی کرد.

استاندار کردستان: مرز باشماق مریوان ساماندهی می‌شوددستور معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور برای رفع معطلی در مرز باشماق

پاسخ فرماندار به رانندگان تاکسی معترض اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان فردوسی سنندج

محمدابراهیم زارعی، فرماندار شهرستان سنندج صبح امروز در نشست با نمایندگان رانندگان تاکسی این شهر با اشاره به ضرورت عملیات اجرایی پیاده‌راه‌سازی خیابان فردوسی اظهار داشت: بخشی از زیرساخت‌های این خیابان از دهه‌های قبل و حتی نیم‌قرن پیش احداث‌ و اکنون تهدید عینی جان شهروندان شده‌ و براساس دیدگاه کارشناسان، باید این تهدیدات هر چه زودتر برطرف شود تا این خیابان در مرکز شهر به معبری ایمن برای آمد و رفت شهروندان تبدیل شود.

وی از همراهی و درخواست عمومی مردم برای اجرای پیاده‌راه فردوسی و بهبود آمدورفت در این خیابان خبر داد و گفت: چاره‌ای جز کوشش برای اجرای طرح جدید و بازسازی این خیابان پیش‌روی مسئولان قرار ندارد چراکه بیشتر مردم و ذینفعان براساس بررسی و نظرسنجی‌های به‌عمل آمده از نوسازی و  احداث پیاده‌راه فردوسی حمایت می‌کنند.

فرماندار شهرستان سنندج با بیان اینکه در طرح جدید خیابان فردوسی سنندج، زیرساخت‌های اساسی و به‌روز احداث و میلیاردها تومان برای بهسازی و نوسازی و آن هزینه می‌شود؛ خاطرنشان کرد: کارشناسان مختلف از مدت‌ها قبل، اجرای این پروژه را مطالعه کرده و امروز زمینه اجرای آن فراهم‌ شده است.

وی بیان کرد: مردم سنندج از اجرای این پروژه بزرگ شهری منتفع خواهند شد و نباید هیچ بهانه‌ای گروهی و صنفی مانع اجرای این پروژه زیرساختی عام‌المنفعه و موردنیاز شهر سنندج شود.

زارعی اجرای این پروژه را از جمله نیازهای بنیادین عمران شهری سنندج برای توسعه مرکز شهر خواند و از همراهی بازاریان سنندج برای اجرای پیاده‌راه فردوسی قدردانی کرد.

فرماندار شهرستان سنندج اظهار کرد: دغدغه رانندگان تاکسی را درک کرده اما مصالح عمومی جامعه و شهر ایجاب می‌کند همه با همفکری هم به فکر توسعه شهر و حل مشکلات آن باشیم و توقع داریم در کنار هم به توسعه و بهبود شرایط شهر بیندیشیم.

کشف 3 میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز بانه

سردار علیرضا مرزبانی، فرمانده مرزبانی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کشف 3 میلیارد ریال کالای قاچاق در بانه خبر داد و اظهار داشت: در راستای مقابله با ورود و خروج کالای قاچاق در مرزها، مرزبانان هنگ مرزی بانه توانستند از ورود محموله تلویزیون و تبلت قاچاق به کشور جلوگیری کنند.

وی افزود: مرزبانان در این عملیات‌ها 12 دستگاه تلویزیون LED و 100 دستگاه تبلت قاچاق را کشف کردند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان ارزش ریالی این کالاهای کشف شده سه میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار مرزبانی تصریح کرد: حفظ و حراست از مرز و مقابله با قاچاق از برنامه‌های اولویت‌دار در مرزبانی استان کردستان بوده و با متخلفان و سودجویان به‌شدت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/481/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار کردستان اجرای این پروژه استان کردستان پیاده راه بخش خصوصی دستگاه ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد

عملیات ساخت پیاده‌راه در خیابان باباطاهر همدان که جزو طرح‌های مصوبه طرح جامع شهری همدان بوده است امروز با حضور مسئولان و مردم آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، امروز عملیات ساخت پیاده‌راه باباطاهر با حضور شهردار همدان، رئیس شورای شهر همدان، اعضای شورا، فرمانده انتظامی شهرستان، اساتید دانشگاه و مردم همدان آغاز شد.

همدان با شش خیابان اصلی به میدان مرکزی شهر (میدان امام) متصل می‌شد که خیابان‌های بوعلی و خیابان اکباتان در سال‌های گذشته به پیاده راه تبدیل شد و امروز نیز عملیات اجرایی پیاده‌راه شدن خیابان باباطاهر آغاز شد که این پروژه به طول 80 متر و عرض 35 متر در 80 روز انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، کمک به نشاط و تندرستی شهروندان، کمک به جذب گردشگر، کمک به حفظ محیط زیست، حل گره‌های ترافیکی مرکز شهر و کاهش آلودگی هوا را می‌توان از مهم ترین اهداف یا مزایای اجرای پیاده‌راه‌ها در همدان نام برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌