روزنامهنگار نروژی ترامپ را با هیتلر مقایسه کرد
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۲۶۴۰
«هلگا سایمونز» سردبیر سابق روزنامه مسیحی Vårt Land با مقایسه «دونالد ترامپ» و دیکتاتور آلمان نازی خبرساز شد.
به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، او در اظهارنظری در یک روزنامه نروژی به نام Dagsavisen با تیتر «تارزان علیه کرونا» این سوال را مطرح کرد که آیا آمریکاییهایی که در انتخابات ریاستجمهوری سال ۲۰۱۶ به دونالد ترامپ رای دادند مانند آلمانیهایی که در سال ۱۹۳۳ به «آدولف هیتلر» رای دادند و به دنبال شکست تلخ این کشور در سال ۱۹۴۵، از کار خود پشیمان شدند، حسرت خواهند خورد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی نوشت: آلمانیها هنگام شکست درباره کاری که ۱۲ سال قبلتر انجام داده بودند، چه فکری میکردند؟ در انتخابات پارلمانی سال ۱۹۳۳ حدود ۴۴ درصد رایدهندگان آلمانی از حزب آدولف هیتلر حمایت کردند. تعداد قابل توجهی از آنها کسانی بودند که مرتب کلیسا میرفتند. پیامد این انتخاب برای آلمان و کل جهان وحشتناک بود. حالا در مه ۲۰۲۰ به جاست که سوال مشابهی پرسیده شود. رایدهندگان آمریکایی درباره حمایتی که از ترامپ در سال ۲۰۱۶ کردند، چه فکری میکنند؟»
او در ادامه، سوالش را بیشتر اختصاصی کرد. وی نوشت سوال باید به طور مشخص خطاب به رای دهندگان سفیدپوست اوانجلیست که به ترامپ رای دادند، مطرح شود. حمایت ۸۰ درصدی این گروه مهم در سیاست آمریکا در حضور حال حاضر ترامپ در کاخ سفید بسیار موثر بود. او وعده داده بود که مردی قوی باشد، تارزانی که میتواند کشور را در شرایط سخت حفاظت کند، هم در مقابل نخبگان لیبرال داخلی و هم مقابل دشمنان خارجی.
وی سپس کسانی که به ترامپ رای دادند را «طرفداران خون» خطاب و اصطلاح «ننگ ترامپی» را مطرح کرد.
این روزنامهنگار نوشت: اما مانند وضع رایدهندگان آلمانی در سال ۱۹۴۵، آمریکاییهای زیادی اکنون احساس میکنند که سرشان کلاه گذاشته شده، شاید حس ننگ ترامپی دارند. آیا رئیسجمهوری میخواستند که از تخصص پزشکی بیزار است و مرتب فرضیههای مختلف و خاص درباره راهحل این همهگیری مطرح میکند؟
این مقایسه، واکنشهای زیادی را برانگیخت و برخی آن را ناخوشایند و زیادهروی خوانند. اما در مقابل عدهای از آن حمایت کردند و در انتقاد از ترامپ وی را مرد نارنجی، احمق و دلقک و دروغگوی خودشیفته خطاب کردند.
منبع: پارسینه
کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا هیتلر مقایسه ترامپ و هیتلر پارسی خبر رای دهندگان رای دادند
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جدیدترین شماره فیلمنگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیناپس فیلمهای «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بیبدن»، فیلمنامهنویسی برای سریال در ایران و فیلمنامه کامل «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان، از جمله مطالب منتشر شده در دویست و پنجاه و پنجمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلمنگار ویژه اردیبهشت ۱۴۰۳ هستند که در ۱۱۶ صفحه به علاقهمندان سینما و فیلمنامهنویسی عرضه شده است.
در ابتدای بخش سینمای ایران سیناپس فیلم های «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بیبدن» چاپ شده و سپس نقد و تحلیلهایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشتهاند. گفتوگو با حسین ترابنژاد، یکی از فیلمنامه نویسان «آپاراتچی» و گفتوگو با علی ثقفی، نویسنده و کارگردان «پرویزخان» از دیگر مطالب این بخش هستند.
پرونده موضوعی این شماره به فیلمنامهنویسی برای سریال در ایران اختصاص دارد که شامل مطالب متنوعی است از جمله نگاهی به سریال های شبکه نمایش خانگی در ایران، آنچه در سریال نویسی ایران مورد توجه نیست، بررسی گونههای درام کارآگاهی در سریالهای بعد از انقلاب، وضعیت فیلمنامهنویسی در سریالهای شبکه نمایش خانگی، معضلات سریالسازی از منظر متن، زیرمتن و فرامتن، گفتوگوی جمعی پیرامون فیلمنامهنویسی برای سریال در ایران و ... .
بخش سینمای جهان با سیناپس «روی علفهای خشک»، «داستان آمریکایی» و «فراری» آغاز میشود و با نقد و گفتوگوهایی با خالقان این آثار ادامه پیدا میکند.
مطالعه تطبیقی کتاب و فیلمنامه «مورد عجیب بنجامین باتن» و چطور خواننده را مجذوب فیلمنامه می کنید؟ عناوین صفحات «سینما ادبیات» و «تجربه های پراکنده» هستند.
فیلمنامه کامل این شماره به «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان اختصاص دارد که توسط حمید گرشاسبی به فارسی برگردانده شده است؛ نقدی بر این فیلمنامه، مطلب پایانی این شماره است.
انتهای پیام/