Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@17:01:38 GMT

بن سلمان با دولت آمریکا به بن بست رسیده است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۲۶۶۲

بن سلمان با دولت آمریکا به بن بست رسیده است

یک روزنامه نگار آمریکایی با انتشار یک مقاله در خبرگزاری بلومبرگ تاکید کرد که ولی عهد سعودی با دولت آمریکا به بن بست رسیده است.

به گزارش ایمنا، بابی گوش با انتشار یک مقاله در خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ تاکید کرد که دلیل اینکه محمد بن سلمان ولی عهد عربستان با دولت آمریکا به بن بست رسیده است، سرسپردگی این شاهزاده سعودی به کاخ سفید به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این وابستگی باعث شده بن سلمان در معرض برخورد سخت و خشن دولت آمریکا قرار بگیرد.

این روزنامه نگار آمریکایی ادامه داد: یکی از روش‌هایی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تحت کنترل درآوردن بن سلمان به کار گرفته تهدیدات اخیر وی در خصوص خارج کردن تمام نظامیان آمریکایی از عربستان در صورت عدم کاهش تولید نفت به شمار می‌رود.

گوش تاکید کرد: این تهدیدات تلفنی به قدری شدید بوده که بن سلمان در شوک فرو رفت و از معاونان خود خواست اتاقش را ترک کنند. بن سلمان نمی‌تواند نسبت به پیامدهای وخیم این تهدیدات علیه خود و خانواده اش بی تفاوت باشد.

وی تصریح کرد: هنوز ۱۰ روز از این تهدیدات نگذشته که عربستان و روسیه بر سر پایان دادن به جنگ قیمت‌ها توافق کردند. بن سلمان باید الان به تصمیمات غیر حکیمانه خود در خصوص ایجاد روابط با آمریکا اذعان کند. بن سلمان در حال حاضر تبدیل به شاهزاده‌ای شده است که تقریباً از سوی خاندان حاکم طرد شده و این مسأله برای هیچیک از اعضای خاندان سعودی از زمان آغاز ائتلاف با آمریکا در ۷۵ سال گذشته رخ نداده است.

این روزنامه نگار آمریکایی خاطرنشان کرد: بن سلمان از سوی تمام محافل در آمریکا به دلیل چند پرونده از جمله جنگ یمن و بازداشت فعالان زن سعودی و ترور جمال خاشقجی مورد هدف قرار گرفته است. بن سلمان در سال ۲۰۲۰ هیچ دستاوردی نخواهد داشت.

منبع: مهر

کد خبر 422262

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمد بن سلمان ترامپ رییس جمهور آمریکا عربستان سعودی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دولت آمریکا بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت

ویدیویی از بارش عجیب برف در طائف عربستان در نهمین روز از اردیبهشت سال 1403 را ببینید./هم میهن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه